حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
اعلام زمان بیست‌وششمین نمایشگاه قرآن
09 آوریل 2018 - 19:08
شناسه : 2973
بازدید 254
2

معاون قرآن و عترت ارشاد با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های بیست‌وششمین نمایشگاه قرآن گفت: این نمایشگاه می‌تواند تاثیر عمیق و گسترده‌ای در ترویج مفاهیم قرآنی داشته باشد و ما درصدد هستیم که از مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های صنفی در این نمایشگاه در این دوره بهره بیشتری ببریم. عبدالهادی فقهی‌زاده امروز دوشنبه (۲۰ فروردین ماه) در نشست […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون قرآن و عترت ارشاد با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های بیست‌وششمین نمایشگاه قرآن گفت: این نمایشگاه می‌تواند تاثیر عمیق و گسترده‌ای در ترویج مفاهیم قرآنی داشته باشد و ما درصدد هستیم که از مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های صنفی در این نمایشگاه در این دوره بهره بیشتری ببریم.

عبدالهادی فقهی‌زاده امروز دوشنبه (۲۰ فروردین ماه) در نشست خبری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نمایشگاه اهتمام ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: اقدامات اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را فقط نباید در هنر و سینما دید، بلکه اقداماتی نیز همچون نمایشگاه قرآن می‌تواند بیانگر اهتمام ویژه وزارت ارشاد به فعالیت در حوزه‌های فرهنگ دینی باشد. گاهی توجه وزارت ارشاد به دین از سوی رسانه‌ها به خوبی منعکس نمی‌شود، اما وزارتخانه بسیاری از جشن‌های قرآنی را در استان‌های مختلف و جشنواره‌های آیات قرآنی را در جشنواره‌های مختلف برگزار می‌کند که باید به این موارد نیز از سوی رسانه‌ها پرداخته شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های بیست‌وششمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یادآور شد: مقدمات اجرایی و سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از اول دی ماه سال ۹۶ آغاز شد و ما توانستیم با همکاری و همراهی برجستگان در حوزه فرهنگ دایره شورای مشورتی و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری نمایشگاه را گسترش دهیم و از سلایق گوناگون بهره ببریم. شعار این دوره از نمایشگاه “قرآن چلچراغ هدایت” است که در اهداف و سیاست‌های راهبردی مختلف نمایشگاه به این شعار توجه ویژه‌ای شده است و این شعار تناسب ویژه‌ای با چلهمین سال انقلاب دارد و به عنوان نقطه عطفی در آموزه‌های دینی و مفاهیم قرآن و عترت که مدنظر بزرگان و انقلاب بوده است، دیده شده.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تغییراتی در اهداف نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته داشته‌ایم و اهداف با نگاه انقباضی و کاملا گویا مطرح شده است، گفت: اهداف کلی را می‌توان در چهار مرحله بیان کرد که عبارتند از تعمیم و ارتقای باورهای قرآنی در جامعه، توسعه و ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآن و عترت، جهت‌دهی به جریان تولید آثار و محصولات قرآن و عترت  و در نهایت گسترش گفتمان قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام است که در این دوره از نمایشگاه به این اهداف و سیاستگذاری‌ها توجه ویژه‌ای داشته‌ایم.

فقهی‌زاده عنوان کرد: از جمله سیاست‌های اصلی ما توجه به منویات قرآنی امام راحل و مقام معظم رهبری است و توجه ویژه‌ای به سبک زندگی اسلامی داشته‌ایم و در نظر داریم که قرآن در فضای خانواده و آثار تربیتی و اخلاقی آن مورد اهتمام باشد. جلب مشارکت حداکثری در بخش خصوصی و بهره‌گیری از نخبگان در سطح ملی و بین‌المللی از دیگر اولویت‌های ما است. همچنین توجه به استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های نوین و بهره‌برداری از عنصر هنر در آموزه‌های قرآنی و انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان از دیگر محورهای ما در این نمایشگاه است. همچنین توجه ویژه‌ای به قرآن، تقویت کننده امت اسلامی و اقتصاد و فرهنگ مقاومتی برگرفته از قرآن از دیگر فعالیت‌های ما در بیست‌وششمین نمایشگاه قرآن است.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه بیست‌وششم یک جشنواره ملی و سراسری است، یادآور شد: این نمایشگاه منحصر به چند روز و چند هفته نیست. بلکه ما سعی داریم با بهره‌گیری از نهادها و موسسات قرآنی از تمام ارگان‌ها و نهادها بهره ببریم و یک جشنواره سراسری و  ملی داشته باشیم و این نمایشگاه مردمی است و دولت نیز همواره از آن حمایت کرده است و می‌تواند فرصتی گسترده برای عرضه آثار هنری فاخر قرآنی باشد و هنر می‌تواند یک ابزار کارگشا و نافذ در عرصه فعالیت‌های قرآنی محسوب شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما درصدد هستیم که از استعدادهای شاخص در این نمایشگاه بهره ببریم، خاطرنشان کرد: مخاطبان نمایشگاه بسیار گسترده هستند و این نمایشگاه می‌تواند سبب تحول‌آفرینی در عرصه مفاهیم قرآنی شود. بر همین اساس تشکل‌های صنفی و مردمی باید در این نمایشگاه حضور داشته باشند. ما درصددیم امسال بخش بین‌الملل نمایشگاه را پررنگ‌تر کنیم. در سال‌های گذشته بنا به دلایلی این بخش تعطیل شد. اما امسال ما نوآوری‌هایی را داشته‌ایم و درصدد هستیم که از رسانه‌های خارجی نیز دعوت کنیم تا انعکاس بیشتری داشته باشیم. همچنین فراخوان طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه برای پوستر بیست‌وششمین نمایشگاه قرآن اطلاع‌رسانی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه‌هایی که معرفی شده است، آثار خود را ارسال کنند.

فقهی زاده تاکید کرد: اقدام دیگر ما راه اندازی باشگاه همراهان نمایشگاه است که هدف ما دریافت نظرات آن ها برای بروز رسانی فعالیت های بیشت و ششمین دوره نمایشگاه است و ما به عترت در ابعاد گوناگون بویژه در بحث مبعث، غدیر، عاشورا، مهدویت و امام رضا (ع) توجه ویژه ای داشته ایم و درصددیم با تقویت بخش بین الملل در عرصه مفاهیم قران و عترت گام های موثرتری در جهان اسلام برداریم.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات ما توجه به حوزه اقتصاد فرهنگی و تشویق موسسات قرانی مردم نهاد به تلاش برای خوداتکایی و استقلال از دولت است که در این نمایشگاه گام های اول آن برداشته می شود و توجه ویژه و خاصی به محتواهای قرانی داشته ایم و از کمیته رسانه و فضای مجازی بیشترین بهره را می بریم.

فقهی زاده در ادامه با اشاره به زمان و مکان برپایی بیشت و ششمن نمایشکاه بین المللی قران گفت: بنا است این نمایشاه از شب چهارم ماه رمضان برگزار و اختتامیه آن در شب بیستم ماه مبارک رمضان یعنی قبل از شروع شب های قدر باشد. اولویت های ما این است این نمایشگاه همچون سال های گذشته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شود و امیدوارم در هفته جاری تفاهم نامه آن با ارگان های مرتبط امضا شود. در خارج از کشور درصدد هستند فعالیت های قرانی ما را نادیده بگیرند، اما جمهوری اسلامی پرچم دار بزرگ در عرضه قران حفظ و مفاهیم قرانی است که با برپایی این نمایشگاه به خصووص در بخش بین الملل ما می توانیم این فعالیت های را به جهان اسلام منعکس کنیم.

منبع: ایسنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.