حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
استقبال گرم از متری شیش و نیم در جشنواره ونیز
12 سپتامبر 2019 - 10:29
شناسه : 7160
بازدید 198
6

عوامل فیلم متری شیش و نیم در مراسم فرش قرمز و فوتوکال هفتاد و ششمین دوره جشنواره ونیز حضور یافتند. کارگردان و بازیگران «متری شیش‌ونیم» پس از نمایش فیلم‌شان در جشنواره ونیز به سوالات حاضران در سالن درباره سختی‌های نقشی که ایفا کردند و دغدغه‌ای که باعث ساخت این فیلم شد، پاسخ دادند. چند روز قبل، […]

ارسال توسط :
پ
پ

عوامل فیلم متری شیش و نیم در مراسم فرش قرمز و فوتوکال هفتاد و ششمین دوره جشنواره ونیز حضور یافتند.

کارگردان و بازیگران «متری شیش‌ونیم» پس از نمایش فیلم‌شان در جشنواره ونیز به سوالات حاضران در سالن درباره سختی‌های نقشی که ایفا کردند و دغدغه‌ای که باعث ساخت این فیلم شد، پاسخ دادند.

چند روز قبل، نمایش فیلم «متری شیش و نیم» در کاخ جشنواره ونیز با حضور سعید روستایی (کارگردان)، نوید محمدزاده، پیمان معادی، فرهاد اصلانی (بازیگران) و هومن بهمنش (فیلمبردار) برگزار شد. بعد از پایان فیلم، تماشاگران به گرمی و برای چند دقیقه، سازندگان فیلم را تشویق کردند.

 

 

در ادامه، هنرمندان این فیلم با حضور روی صحنه، به سوالات مخاطبان درباره فیلم پاسخ دادند. سعید روستایی درباره علت ساخت «متری شیش‌ونیم» گفت: «کشور ما به‌خاطر منطقه جغرافیایی که دارد در موقعیت حساسی قرار گرفته است. ما همسایگانی داریم که بیشترین مقدار مواد مخدر در جهان را تولید می‌کنند و اعتیاد کاملا شکل جدیدی به خودش گرفته و این فیلم بر اساس یک قصه شکل نگرفت، بلکه بر اساس یک دغدغه اجتماعی شکل گرفت.»

پیمان معادی هم درباره سختی‌های بازی در نقش صمد گفت: «ما ۵ماه فیلمبرداری می‌کردیم و خیلی لوکیشن سختی داشتیم. بعضی روزها در کنار هفتصد، هشتصد معتاد واقعی کارتن‌خواب بودیم که این‌ها بیماری‌هایی داشتند و ما باید در نزدیکی این‌ها کار می‌کردیم. سخت‌ترین بخش کاری من این بود که نقشی را بازی می‌کردم که حساسیت‌های خیلی ویژه‌ای داشت و برای اولین‌بار ما سعی کردیم با ارائه تصویر یک پلیس واقعی، خط قرمزها را ردکنیم. این کار خیلی سخت بود و با مشکلات زیادی روبرو می‌شدیم و اصلاحیه‌های زیادی در این بخش داشتیم. این سخت‌ترین ویژگی نقشی بود که من بازی می‌کردم.»

نوید محمدزاده هم در ادامه در پاسخ به همین سوال گفت: «همان‌طور که در فیلم دیدیم، نقش من خودش را کشته بود و وقتی لبه استخر او را می‌بینیم، مثل یک بچه توی آب خوابیده است. وقتی می‌رود جلو و زنده‌اش می‌کنند، یک امیدی به زندگی پیدا می‌کند. در ادامه، مثل شیری در قفس دارد همه تلاشش را انجام می‌دهد و وقتی می‌بیند واقعا نمی‌تواند کاری بکند، هرچه به انتها می‌رسیم انگار پیر شده، انگار آرام شده و در پایان در جایی او را می‌بینیم که باید به لحاظ فیزیکال مرگ آن آدم باشد و مابینش تلاش و زندگی باشد.»

 

 

فرهاد اصلانی، دیگر بازیگر این فیلم هم در پاسخ به سوالی درباره نقشش گفت: «فکر می‌کنم قسمت آسان بازی در این کار، به من افتاد. چون به نظر می‌رسد این روزها قضاوت کردن به ویژه در ایران، کار آسانی شده و سختی کار بیشتر روی دوش دوستان من بود.»

«متری شیش‌ونیم» در بخش افق‌های جشنواره ونیز با فیلم‌های دیگر به رقابت می‌پردازد. پیش از این در سال ۲۰۱۷، نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» که در همین بخش به نمایش درآمده بود برنده جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره در بخش افق‌ها شده بود.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.