حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
ارمنستان و جاذبه های دیدنی
08 سپتامبر 2019 - 10:08
شناسه : 7109
بازدید 253
8

ارمنستان اولین کشوری بود که مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور پذیرفت! امروز ۹۷% از مردم این کشور مسیحی هستند. هم چنین زیباترین کلیساها را می توان در کشور ارمنستان پیدا کرد. جالب است بدانید ارمنستان زودتر از سایر کشورها، به دین مسیحیت روی آورده است. در زمان حکومت پادشاه St Gregory Illuminator، مسیحیت […]

ارسال توسط :
پ
پ

ارمنستان اولین کشوری بود که مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور پذیرفت!

امروز ۹۷% از مردم این کشور مسیحی هستند. هم چنین زیباترین کلیساها را می توان در کشور ارمنستان پیدا کرد. جالب است بدانید ارمنستان زودتر از سایر کشورها، به دین مسیحیت روی آورده است. در زمان حکومت پادشاه St Gregory Illuminator، مسیحیت به عنوان دین رسمی مردم اعلام شد، از آن زمان تا امروز کلیساهای زیادی به نام او ساخته شده اند. در عکس زیر، یکی از زیباترین کلیساها را می توان مشاهده کرد. این صومعه در قرن نهم میلادی ساخته شده است.

بیشتر ارمنی ها در خارج از خاک کشورشان زندگی می کنند

اتفاقی که در سال ۱۹۱۵ رخ داد، موجب شد تا بسیاری از ارمنی ها سرزمینشان را ترک کنند و به ایالت متحده، روسیه و فرانسه پناه ببرند. دلیل مهاجرت ارمنی به روسیه، هم‌ جواری و نزدیکی و هم‌ چنین آشنایی به زبان روسی بود. جالب است بدانید که جمعیت مهاجران ارمنی حدود ۵٫۶ میلیون نفر تخمین زده می شود. در حال حاضر جمعیت این کشور به سه میلیون نفر میرسد.

کوه آرارات، نماد ملی ارمنستان

کوه آررات، به عنوان نماد ملی ارمنستان شناخته می شود. مردمان این کشور باور دارند که کشتی نوح در میان یخ ها بر بالای کوه آرارات قرار دارد. البته تا به حال هیج تحقیقی در این مورد صورت نگرفته است. در واقع کوه آرارات در ترکیه قرار دارد و در افق ایروان، پایتخت ارمنستان خود‌نمایی می‌ کند. البته با اینکه این کوه در ترکیه واقع شده؛ اما در تاریخ در بین پادشاهی ارمنستان، ایران، روسیه و ترکیه دست به دست شده است. جالب است بدانید که این کوه از ارمنستان در برابر زلزله های ویرانگر محافظت کرده است.

ایروان، شهر صورتی

شهر زیبای ایروان به شهر صورتی معروف است و دلیل آن هم وجود ساختمان هایی می باشد که از سنگ های آتشفشانی ساخته شده اند. این سنگ ها رنگ صورتی دارند و نمای زیبایی به شهر بخشیده اند.

ایروان، یکی از قدیمی ترین پایتخت های جهان

از حقایق جالب کشور ارمنستان این است که شهر ایروان یکی از قدیمی ترین شهرهایی می باشد که ۲۹ سال قبل از رم بنا نهاده شده است. این شهر قدیمی دارای ساختمان های کهن و جذاب بسیاری می باشد و باعث شده گردشگران زیادی را به سمت خودش جذب کند.

طولانی ترین تله کابین جهان

طولانی ترین تله کابین جهان در کشور ارمنستان واقع شده است. این تله کابین با طول ۵٫۷ متر، از روستای هالیدروز در نزدیکی آزادراهی در ایروان آغاز شده و تا روستای تاتو در جنوب ارمنستان امتداد پیدا می ‌کند. این تله کابین شما را به سمت مشهورترین جاذبه های توریستی کشور ارمنستان، صومعه تاتو می برد. اولین شخصی که سوار این تله کابین شد؛ سرژ سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان بود.

 
<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.