حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 5 اردیبهشت , 1403 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
اختلاف خانوادگی و افزایش آن در زمان بروز کرونا ویروس!
13 آوریل 2020 - 10:00
شناسه : 11512
بازدید 219
6

چندی است که در تمامی نقاط جهان شیوع کرونا ویروس بشدت رو به افزایش است که وزارت بهداشت برای جلوگیری از این اتفاق، مردم را به در خانه ماندن تشویق و ترغیب کرده که بر طبق آمارهای بدست آمده این موضوع سبب اختلاف خانوادگی و ایجاد تنش در میان زوجین شده است. احمدی ترابی گفت: […]

ارسال توسط :
پ
پ

چندی است که در تمامی نقاط جهان شیوع کرونا ویروس بشدت رو به افزایش است که وزارت بهداشت برای جلوگیری از این اتفاق، مردم را به در خانه ماندن تشویق و ترغیب کرده که بر طبق آمارهای بدست آمده این موضوع سبب اختلاف خانوادگی و ایجاد تنش در میان زوجین شده است.

احمدی ترابی گفت: بنیان بسیاری از مشکلات و تنش‌های زناشویی در نوع برداشت‌ها و تفکرات (عدم شناخت صحیح) زوجین نسبت به هم و درنحوه تعاملاتشان نهفته است.
وی افزود: درگیری‌های فردی در درون خانواده تقریبا اجتناب ناپذیراست.

نزدیکی و شدت روابط خانوادگی همراه با اختلافات موجود میان اعضای خانواده درسطح دانش، تمایلات، تفاوت‌های فردی، ارزش ها، توانایی ها، انگیزه ها، دلیل قابل قبولی برای بسیاری ازاین کشمکش‌ها است. ارتباط سراسر زندگی انسان که موجودی اجتماعی است را در برگرفته است. انسان به کمک تعامل و ارتباط زنده می‌ماند، رشد و تکامل می‌یابد و سعادت و خوشبختی وی تا حدزیادی به چگونگی رابطه او با دیگران خصوصا همسرش در محیط خانه بستگی دارد.

برای کاهش اختلاف خانوادگی در زمان کرونا چه باید کرد؟!

در این بین، ارتباط زناشویی به عنوان عمیق‌ترین و طولانی‌ترین نوع ارتباط همواره موردتوجه بوده است، زیرا ازدواج رضایت بخش برای سلامت جسمی و روان شناختی همسران بسیار حایز اهمیت و حیاتی است.

مسول مرکز مشاوره دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم اظهارکرد: درحالی که بعضی ارتباط و تعامل‌ها موجب رشد و شکوفایی زوجین است، بسیاری از زن و شوهر‌ها نیز می‌توانند به چالش‌ها و مصیبت‌هایی درمقابل یکدیگر بدل شوند.

وی افزود: ایجاد و حفظ روابط صمیمانه خصوصا در چنین شرایطی که ناشی از کرونا ویروس و ماندن درخانه، تعاملات بیشتر زناشویی است و طبعا زنان و مردان در خانه تلاقی حداکثری دارند هنرو مهارتی است که علاوه برشناخت صحیح تفاوت‌های فردی و انجام وظایف و تکالیف خاص هر کدام از زوجین، نیازمند داشتن نگرش‌های منطقی و سازگارانه، مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های زندگی و مهارت حل مسله می‌باشد.

وی گفت: ارتباط مثبت و مطلوب همسران بایکدیگر آن‌ها را قادر می‌سازد تا نیازها، خواسته‌ها و علایق خود را بدون ترس از قضاوت بایکدیگر در میان گذارند. نکته حایز اهمیت در وهله اول شناخت سنخ روانی و تیپ شخصیتی در زندگی زناشویی در ارتباط زوجین است. این آگاهی به درک صحیح تفاوت‌های طرفین از یکدیگر و کاهش تنش‌ها و تعارضات یا سوءتعیبر‌ها در زندگی خواهدشد.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.