حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
احتمال راهیابی سیستم عامل هارمونی به محصولات شیائومی و اوپو
19 می 2021 - 16:18
شناسه : 13122
بازدید 194
11

شیائومی و اوپو  با شروع تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این غول فناوری چینی تصمیم به کاهش وابستگی‌اش به سیستم عامل موبایل گوگل گرفت و در همین راستا سیستم عامل هارمونی را معرفی کرد. حالا به نظر می‌رسد این سیستم عامل در محصولات دیگر شرکت‌های چینی از جمله شیائومی و اوپو هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. […]

ارسال توسط :
پ
پ

شیائومی و اوپو

 با شروع تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این غول فناوری چینی تصمیم به کاهش وابستگی‌اش به سیستم عامل موبایل گوگل گرفت و در همین راستا سیستم عامل هارمونی را معرفی کرد. حالا به نظر می‌رسد این سیستم عامل در محصولات دیگر شرکت‌های چینی از جمله شیائومی و اوپو هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بحث‌های زیادی درباره سیستم عامل هارمونی وجود دارد و برخی توسعه‌دهندگان آن را همان اندروید گوگل می‌دانند که تغییراتی داشته. با این وجود، چنین رویکردی باعث می‌شود اپ‌ها را راحت‌تر برای این سیستم عامل پورت کرد. هواوی در گذشته ابزاری برای تجربه اجرای اپ روی هارمونی ارائه کرده است.

یکی از محدودیت‌های این سیستم عامل برای گوشی‌های هوشمند، عملکرد آن روی گوشی‌های هوشمند مختلف است. ظاهرا هارمونی در اصل برای تراشه‌های کرین های‌سیلیکون توسعه پیدا کرده، اما اندروید با چیپ‌های شرکت‌های مختلف از کوالکام گرفته تا مدیاتک کار می‌کند.

هواوی

حالا گزارشی منتشر شده که از توسعه این سیستم عامل هواوی برای تراشه‌های کوالکام و مدیاتک خبر می‌دهد که به معنای استفاده از آن روی گوشی‌های برندهای مختلف است. علاوه بر این، گزارش اخیر از علاقه‌مندی تولیدکنندگان چینی به هارمونی خبر داده است.

احتمال راهیابی سیستم عامل هارمونی به محصولات شیائومی و اوپو

در حال حاضر گوشی‌های برندهای چینی مانند شیائومی، اوپو و ویوو بدون سرویس‌های گوگل در چین به فروش می‌رسند، بنابراین استفاده از هارمونی جای چندان تعجبی نخواهد داشت.

اگر هارمونی در ادامه مسیر به گفته توسعه‌دهندگان همچنان شبیه به یک پوسته اندروید باقی بماند، استفاده از آن بجای سیستم عامل موبایل گوگل چندان برای تولیدکنندگان منطقی نخواهد بود. با این وجود اگر تولیدکنندگان چینی به سمت هارمونی بروند، سهم این سیستم عامل افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

هواوی توانسته در ماه‌های اخیر میزان استفاده از فروشگاه اپ گالری را افزایش دهد و حالا این فروشگاه ماهانه بیش از ۵۳۰ میلیون کاربر فعال دارد. این کمپانی همچنین چندین هفته پیش از روش آسان‌تری برای تبدیل اپ‌های GMS به HMS رونمایی کرد.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.