حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
اثرات نوشیدن آب ولرم در بارداری
06 مارس 2018 - 22:30
شناسه : 2761
بازدید 324
9

نوشیدن آب چه در دوران بارداری چه در دوران غیر بارداری برای بدن مفید است. در مطالعه‌ای که در سال 2002 انجام شد گزارش کرده است که نیاز به مایعات در دوران بارداری به طور کلی بیشتر می‌شود تا حامی تحرک جنین، مایع آمنیون و حجم بیشتری از خون باشد.نوشیدن آب ولرم طی دوران بارداری […]

ارسال توسط :
پ
پ

نوشیدن آب چه در دوران بارداری چه در دوران غیر بارداری برای بدن مفید است. در مطالعه‌ای که در سال 2002 انجام شد گزارش کرده است که نیاز به مایعات در دوران بارداری به طور کلی بیشتر می‌شود تا حامی تحرک جنین، مایع آمنیون و حجم بیشتری از خون باشد.نوشیدن آب ولرم طی دوران بارداری هم برای سلامت مادر و هم برای سلامت جنین خوب است.

 

 

1. پاکسازی سیستم گوارش

شروع روز با یک لیوان آب ولرم کمک می‌کند تا سیستم گوارش فعال شده و به خوبی کار کرد و سمومی را که در طول شب جمع کرده دفع کند. تجمع سموم زیاد در بدن اغلب موجب مشکلات گوارشی می‌شود.

همچنین آب گرم می‌تواند بافت‌های چربی بدن را که ممکن است باعث مشکلات گوارشی شوند ذوب کند. از سویی دیگر، نوشیدن آب سرد حین دوران بارداری و یا بعد از غذا منجر به تشکیل چربی در روده‌ها می‌شود.

2. پیشگیری از یبوست

یبوست، یکی از مشکلات رایج دوران بارداری است که می‌توانید با نوشیدن آب ولرم از آن پیشگیری کنید. یبوست یعنی اینکه نتوانید به راحتی دفع کنید و برای فرایند دفع نیاز به فشار زیادی داشته باشید. یبوست اساسا به دلیل کمبود آب در بدن روی می‌دهد. نوشیدن یک یا دو لیوان آب گرم در صبح با معده خالی کمک می‌کند اجابت مزاج بهتری داشته باشید. آب گرم برای تجزیه‌ی غذا مفید بوده و باعث می‌شود به راحتی از روده‌ها عبور کنند.

3. بهبود گردش خون

نوشیدن آب گرم به بهبود جریان خون در بدن کمک می‌کند. آب گرم مانند رگ گشا عمل می‌کند، یعنی رگهای خونی را گشاد می‌کند و در نتیجه گردش خون را در سراسر بدن بهبود می‌دهد. گردش خون بهتر در بدن یعنی جریان اکسیژن و مواد مغذی بهتر به سمت عضلات و البته جنین‌تان. ضمنا بهبود جریان خون برای سیستم ایمنی‌تان بهتر بوده و در برابر بیماریها دفاع قوی‌تری از شما می‌کند.

4. تقویت بنیه و انرژی

خستگی و ناتوانی در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی و تغییرات بدنی که طی پروسه‌ی بارداری روی می‌دهد طبیعی است. اما با نوشیدن آب گرم می‌توانید بنیه و انرژی‌تان را تقویت کنید. آب گرم، سمومی را که در بدن‌تان می‌چرخند دفع کرده و گردش خون را بهتر می‌کند و این برای عملکرد عضلات و فعالیت عصب‌ها مهم است.

همچنین مصرف آب ولرم از دهیدراته شدن بدن و خستگی آدرنال جلوگیری می‌کند. روزانه یک لیوان آب گرم مخصوصا همراه با کمی آبلیمو، انرژی خوبی به شما می‌دهد تا بتوانید بر خستگی بارداری غلبه کنید.

5. تقویت سلامت ریه‌ها

مریض شدن در دوران بارداری برای شما و جنین‌تان خوب نیست. نوشیدن آب گرم باعث تقویت سلامت برونش‌ها شده و احتمال عفونت‌های گلو، سرماخوردگی، سرفه و آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد.

گرمای آب گرم، بخار تولید می‌کند. بنابراین وقتی یک فنجان آب گرم در دست‌تان می‌گیرید، سینوس‌های مسدود شده باز شده و حتی گلو درد ناشی از ترشحات تسکین می‌یابد. بخار آب گرم، گرفتگی بینی را نیز برطرف می‌کند. در دوران بارداری خیلی مهم است که از بروز هر نوع عفونتی که نیاز به دارو دارد پیشگیری کنید چون داروها برای جنین‌تان عوارض جانبی ناخوشایندی دارند.

نکات مهم در مورد نوشیدن آب برای زنان باردار

. شما باید روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید تا بدن‌تان به خوبی آبرسانی شده و عملکرد سالمی داشته باشد.

. لازم نیست بیش از حد توان‌تان آب گرم بنوشید، تنها 2 تا 3 فنجان آب گرم در روز کافیست تا از فواید آن بهره مند شوید. آبی که می‌نوشید باید نیم گرم یا ولرم باشد، نه داغ.

. بهتر است آب شیر را ننوشید چون حاوی املاح زیادی است که آسیب جدی به شما و جنین‌تان می‌زند. همیشه آب جوشیده یا فیلتر شده بنوشید.. نیاز شما به آب ممکن است بسته به شرایط آب و هوایی و فعالیت روزانه‌تان افزایش پیدا کند.

. بعد از پیاده روی یا سایر ورزش‌های سبک، مقداری آب بنوشید تا مایعات از دست رفته از بدن را جبران کنید.

. به غیر از آب، می‌توانید از میوه‌ها و سبزی‌هایی که محتوای آب زیادی دارند نیز در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

. آبمیوه‌ی تازه، آب سبزیجات، عصاره‌ی قلم و سوپ هم می‌توانند کمک زیادی به هیدراته ماندن بدن بکنند.

. وقتی بیرون می‌روید، حتما یک بطری آب با خود داشته باشید.

منبع: برترین ها

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.