حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
آیا آب استخر بیماری زاست؟
31 می 2018 - 22:32
شناسه : 3330
بازدید 369
8

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)اعلام کرد: استخر هتل ممکن است یک سرگرمی مورد علاقه باشد، اما در واقع آبی مملو از مشکلات بهداشتی است. منطقه خراسان و به نقل از بیزینس تراولر، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده گزارش داد که یکی از سه مورد شیوع بیماری‌های خاص در بین […]

ارسال توسط :
پ
پ

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)اعلام کرد: استخر هتل ممکن است یک سرگرمی مورد علاقه باشد، اما در واقع آبی مملو از مشکلات بهداشتی است.

منطقه خراسان و به نقل از بیزینس تراولر، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده گزارش داد که یکی از سه مورد شیوع بیماری‌های خاص در بین سال‌های 2000 تا 2014 مربوط به استخر هتل‌ها بوده است.

بسیاری از بیماری‌های ناشی از استخر شامل انگل کریپتوسپوریدیوم، باکتری سودوموناس و لژیونلا است که به تمیزکننده‌ها و ضد عفونی‌کننده‌ها مقاوم هستند.

کریپتوسپوریدیم موجب اسهال، لژیونلا باعث مشکلات تنفسی و سودوموناس باعث ایجاد عفونت‌های پوستی می‌شود.

انگل کریپتو به دلیل شنا کردن افراد مبتلا به انگل در استخر منتشر شده و موجب آلودگی سایر افراد با فرو بردن آب استخر خواهد شد.

میشل هلاسا R.N.، M.P.H مدیر برنامه‌ریزی بهداشت و سلامتی CDC می‌گوید: آب مسموم به کریپتو باعث ایجاد بیماری کودکان و بزرگسالان و مشکلاتی مانند اسهال ، گرفتگی معده، تهوع و استفراغ خواهد شد. کلر قادر به از بین بردن کریپتو نیست.

باکتری‌های لژیونلا و سودوموناس نیز در یک محیط لجن‌آلود به دلیل عدم روش صحیح برای پاکسازی در استخر رشد می‌کنند.

منبع: ایسنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.