حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
آلودگی هوا رفتنی است!
25 دسامبر 2019 - 11:40
شناسه : 11029
بازدید 194
9

آلودگی هوا معضل بزرگ امروز جوامع بشری در شهرهای بزرگ می باشد تهران،پایتخت بزرگ ایران مدتی است با این مشکل پیش آمده دست و پنجه نرم می کند. با سرد شدن هوا و آغاز فصل زمستان به علت به وجود آمدن پدیده وارونگی دما ،آلودگی هوا به دلیل سنگینی هوا بیشتر شده و خطرات جدی […]

ارسال توسط :
پ
پ

آلودگی هوا معضل بزرگ امروز جوامع بشری در شهرهای بزرگ می باشد تهران،پایتخت بزرگ ایران مدتی است با این مشکل پیش آمده دست و پنجه نرم می کند.

با سرد شدن هوا و آغاز فصل زمستان به علت به وجود آمدن پدیده وارونگی دما ،آلودگی هوا به دلیل سنگینی هوا بیشتر شده و خطرات جدی را برای محیط زیست و افراد جامعه به وجود می آورد.

کیفیت هوا در این روزها بشدت کاهش یافته و در وضعیت ناسالم و اضطرار قرار گرفته است به طوری در هفته جاری از آغاز هفته تمامی مدارس در استان تهران به تعطیلی کشیده شدند تا شاید مقداری از حجم ترافیک و ایجاد آلودگی بیشتر کاسته و افراد در گروه های سنی حساس همچون کودکان و سالمندان از پیامدهای خطرناک این مشکل مصون بمانند.

اجرای طرح زوج و فرد سابق از درب منازل نیز یکی از تعبیراتی است که ستاد بحران و کمیته اضطرار در شهر تهران اندیشیده اند که تا حدی در کاهش آلودگی تاثیر داشته است.

آلودگی هوا در حال رفتن!

خبرها حاکی از آن است که طی روزهای آتی از میزان آلاینده ها در هوا کاسته خواهد شد و هوای تهران روند خوبی را به سوی هوای سالم تجربه خواهد کرد.

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 115 قرار گرفته و هوای پایتخت برای گروه‌های حساس آلوده است.همچنین این شاخص طی 24 ساعت گذشته بر روی عدد 41 قرار داشت وهوا ناسالم بود.

نمودار اطلاعات تائید شده مربوط به کل ایستگاه‌های شهر تهران نشان می‌دهد ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون بیشترین سهم را در آلودگی هوای پایتخت و ازن کمترین نقش را دارد.

هرچند امروز نسبت به 6 روز گذشته از حجم غلظت آلاینده‌ها کاسته شده ولی بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تداوم آلودگی هوا تا عصر امروز ادامه دارد و احتمالا از فردا صبح وضعیت هوای پایتخت بهبود خواهد یافت.

بیشترین دما برای روز جاری 12 درجه و کمترین 4 درجه خواهد بود.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.