حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
آلودگی هوا را دستگاه تصفیه از بین میبرد؟
22 دسامبر 2019 - 11:42
شناسه : 10963
بازدید 181
10

آلودگی هوای این روزها و ذرات ریز معلق در هوا به طرز عجیبی با زندگی ما به خصوص در شهرهای صنعتی و بزرگ عجین شده اند و تنها راهکارهایی که عملی میشوند تعطیلی مدارس و دانشگاه هاست در صورتی که با وجود این ذرات خطرناک نه تنها شرایط برای همه افراد نامناسب است بلکه مردم […]

ارسال توسط :
پ
پ

آلودگی هوای این روزها و ذرات ریز معلق در هوا به طرز عجیبی با زندگی ما به خصوص در شهرهای صنعتی و بزرگ عجین شده اند و تنها راهکارهایی که عملی میشوند تعطیلی مدارس و دانشگاه هاست در صورتی که با وجود این ذرات خطرناک نه تنها شرایط برای همه افراد نامناسب است بلکه مردم در این شرایط باید شهرها تخلیه کنند.

در اخبار و رسانه های مختلف میشنویم که کودکان و سالمندان از خانه خارج نشوند ولی سوال اینجاست که هوای خانه برای تنفس سالم است؟

آلودگی هوا و دستگاه تصفیه هوا

امروزه یکی از راهکارهای مبارزه با آلودگی هوا استفاده از تصفیه هوا میباشد ولی خب همه ی افراد در هنگام خریداری و یا استفاده یک وسیله به دنبال چگونگی عملکرد و کارایی  آن وسیله هستند مخصوصا اگر تا حدودی جدید باشد به عنوان مثال ما برای خرید دستگاه تصفیه هوا ناخوداگاه سوالاتی همانند: آیا وجود آن واقعا موثر خواهد بود؟ آیا همچین دستگاهی همه ی گرد و غبار را از بین خواهد برد؟ آیا برای استفاده آن در منزل همه ی بوهای نامطبوع را از بین میبرد؟

در بازار به دلیل تقاضای نسبتا بالا انواع مختلف این دستگاه وجود دارد  از نمونه های کوچک و قابل حمل آن برای خودرو و اتاق های کوچک گرفته تا نمونه های بزرگ برای استفاده در مکان هایی مانند خونه های بزرگ ، محل کار و محیط های عمومی و …

این موضوع حائز اهمیت است که این دستگاه ها برای از بین بردن ذرات موجود در محیط های بسته کاملا مناسب هستند و به طور کامل هوا را از آلاینده ها پاک میکنند.

فیلترهای دستگاه تصفیه هوا

دستگاه های تصفیه هوا  دارای فیلتر های مختلفی هستند که هرکدام جداگانه وظیفه ای را بر عهده دارند.

پیش فیلتر آن ها در جذب ذرات پرز فرش، پرده و و پر حیوانات و آلودگی هایی از این قبیل مناسب است. فیلتر پلاسمای آن به زدودن آلودگبی هایی مانند: ذرات آلرژی زا و دوده هوا با استفاده از تکنولوؤی نانو کمک میکند. فیلتر هپا کار جذب کلیه ی ذرات معلق آلرژی زا تا 1/0 میکرون ،دوده هوا، ویروس ها ، باکتری های موجود در هوا و گرده ی حساسیت زای گیاهان را تا 99% از بین میبرد و همچنین فیلتر کربن کار جذب بوها و گازهای سمی از قبیل سیگار و مونوکسید کربن را  میکند. البته که این فیلترها پس از مدتی استفاده باید تعویض شوند.

 

 

دستگاه های تصفیه هوا با توجه به ابعاد مختلفی که دارند برای متراژهای متفاوتی استفاده میشوند اگر این دستگاه ها را با استفاده از نیاز خود خریداری کنیم و به تعویض فیلتر آنها در وقت مناسب بپردازیم میتوانند مارا تا حدودی از آلودگی های موجود نجات دهند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.