حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
آلزایمر را از خود دور کنید!
12 می 2020 - 10:00
شناسه : 11872
بازدید 222
6

آلزایمر یا فراموشی از جمله بیماری هایی است در هنگام پیری و پا گذاشتن در مرحله کهن سالی هر فرد ممکن است به سراغ وی بیاید. تا کنون این بیماری درمان قطعی نداشته چرا که مغز را درگیر خود میکند و درمان آن بشدت سخت خواهد بود. اما با رعایت نکات ساده و پیشگیری های […]

ارسال توسط :
پ
پ

آلزایمر یا فراموشی از جمله بیماری هایی است در هنگام پیری و پا گذاشتن در مرحله کهن سالی هر فرد ممکن است به سراغ وی بیاید.

تا کنون این بیماری درمان قطعی نداشته چرا که مغز را درگیر خود میکند و درمان آن بشدت سخت خواهد بود.

اما با رعایت نکات ساده و پیشگیری های لازم می توان خطر ابتلا به بیماری زوال عقل را تا حد قابل توجهی کاهش داد و از خود دور کرد.

محققان گزارش کردند که مصرف مرتب انواع توت ها، سیب و چای می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را در سنین پیری کاهش دهد.
دانشمندان دانشگاه تافتز در ماساچوست پی بردند بزرگسالانی که بالای ۵۰ سال سن دارند، برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل، باید بیشتر غذاهای غنی از فلاونوئید مصرف کنند.
اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که منبع فلاونوئید چه مواد غذایی خوراکی می باشد که ما در ادامه به معرفی آنان خواهیم پرداخت.

مواد خوراکی مفید جهت جلوگیری از ابتلا به آلزایمر

فلاونوئیدها ترکیبات طبیعی هستند که در غذاهای متنوعی از جمله میوه و سبزیجات – مانند گلابی، سیب، توت و پیاز – و نوشیدنی هایی از منابع گیاهی از جمله چای یافت می شود.
شکلات تیره نیز منبع دیگری از فلاونوئیدهاست.

مصرف کم فلاونوئیدها با خطر بالاتر زوال عقل در ارتباط است و نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که مقدار زیادی آب زغال اخته یا توت فرنگی مصرف نمی کردند، چهار برابر بیشتر از سایر افراد مبتلا به زوال عقل بودند.

این تیم مشخص کرد که مصرف زیاد فلاونوئیدها برابر با بیش از هفت فنجان زغال اخته یا توت فرنگی، هشت سیب و گلابی و ۱۹ فنجان چای در هر ماه است.

نوشیدن روزانه یک فنجان چای یا مقداری انگور یا انواع توت ها در هفته می تواند برای افزایش فلاونوئیدها کافی باشد، در حالی که هیچ درمانی برای آلزایمر و بیماری های مرتبط با آن وجود ندارد، انتخاب مناسب رژیم غذایی ما گامی در جهت درست و پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل است.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.