حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
یخچال خانگی هوشمند
09 نوامبر 2020 - 14:09
شناسه : 12589
بازدید 283
7
یخچال‌های هوشمند

برند‌های یخچال فریزهوشمند با امکانات مشابهی روانه‌ی بازار می‌شود. صفحه‌های بزرگ لمسی، قابلیت اتصال به اینترنت و امکانات آنلاین، معمول‌ترین ویژگی‌های یخچال فریزر هوشمند است. این یخچال فریزرها درون خود دارای یک دوربین هستند که وضعیت درون یخچال را نظارت و پایش می‌کند و در صورت لزوم از طریق تلفن همراه، آلارم‌ها و نکات لازم […]

ارسال توسط : نویسنده : عرفان ظهرابی
پ
پ

برند‌های یخچال فریزهوشمند با امکانات مشابهی روانه‌ی بازار می‌شود. صفحه‌های بزرگ لمسی، قابلیت اتصال به اینترنت و امکانات آنلاین، معمول‌ترین ویژگی‌های یخچال فریزر هوشمند است. این یخچال فریزرها درون خود دارای یک دوربین هستند که وضعیت درون یخچال را نظارت و پایش می‌کند و در صورت لزوم از طریق تلفن همراه، آلارم‌ها و نکات لازم را به صاحب خانه متذکر می‌شود. مثلا اگر غذایی نزدیک به تاریخ انقضا باشد و یا مقدار آن کم باشد، به شما اطلاع می‌دهد که زودتر آن را مصرف کرده و مجددا سفارش دهید. حتی در برخی موارد به صورت خودکار قابلیت ثبت سفارش به صورت آنلاین نیز وجود دارد. یخچال فریزر هوشمند برای تنظیمات دما، امکانات متنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین میتوانید آنها را از طریق موبایل و تبلت کنترل کنید. بعضی از مدل‌ها حتی می‌توانند به سایر تجهیزات خانه هوشمند شما متصل شوند.

یخچال هوشمند چیست؟

یخچال هوشمند یا اسمارت به یخچالی گفته می شود که دارای قابلیت های تعبیه شده ای است که به شما امکان می دهد کارهایی را انجام دهید به طور مثال با استفاده از گوشی هوشمندی که دارید می توانید داخل یخچال را ببینید، یادداشت ها و اطلاعات تقویم روی پنل یخچال نمایش داده می شوند. در صورت باز ماندن درب یخچال حتی هشدارهایی را دریافت خواهید کرد.

"<yoastmark

برندهای تولید کننده یخچال هوشمند کدام ها هستند؟

در حال حاضر تولیدکنندگان بسیار کمی یخچال هوشمند به بازار عرضه می کنند. فقط ال جی، سامسونگ و جنرال الکتریک یخچال هوشمند تولید می کنند و هر کدام فقط چند مدل را ارائه داده اند.

با یخچال های اسمارت چه کاری می توانید انجام دهید؟

قابلیت هایی که این دسته از یخچال ها در اختیار شما قرار می دهند واقعا به شرکت تولیدکننده بستگی دارد. به طور مثال یخچال Family Hub سامسونگ که قبلا در مورد آن صحبت کردیم، دارای یک صفحه نمایش بزرگ است که به شما امکان می دهد تقویم را نگاه کنید، یادداشت بگذارید، دستورالعمل های پخت غذا را جستجو کنید، تلویزیون تماشا کنید، موسیقی پخش کنید و الی آخر. با این حال اکر یخچال های هوشمند دیگر قابلیت های کمتری را ارائه می دهند، به طور مثال در صورت باز ماندن درب یخچال و یا تمام شدن یخ به شما از طریق ارسال اعلان به گوشی هوشمندتان اطلاع می دهند.

قیمت یخچال های اسمارت نسبت به یخچال های غیر هوشمند

تعیین قیمت دقیق یخچال کار سختی است، چونکه تولیدکنندگام مدل های هوشمند را مشابه با مدل های غیر هوشمند تولید نمی کنند. علاوه بر ایت اتصال وای فای یک قابلیت نسبتا جدید است، بنابراین فقط در یخچال های رده بالاتر که قیمت بالایی هم دارند یافت می شود. از آنجا که این دستگاه ها دارای یک پنل نمایشی بزرگ هستند، در مقایسه با یخچال های غیر هوشمند اختلاف قیمت دارند. به عنوان مثال یخچال درب تو درب غیر هوشمند سامسونگ ممکن است قیمت 1699 دلاری داشته باشد در حالی که یخچال سامسونگ Family Hub که دارای ظرفیت مشابه است 2499 دلار قیمت دارد.

برند های یخچال های هوشمند

یخچال هوشمند جنرال الکتریک

در حالی که جنرال الکتریک (GE) هیچ گونه یخچال هوشمندی که دارای دوربین داخلی یا صفحه نمایش لمسی باشد را تولید نکرده است، با این وجود محصولات اسمارتی را ارائه داده است که در صورت باز ماندن درب به شما اطلاع می دهد و در مورد اینکه فیلتر آب یخچال باید عوض شود و یا یخ در حال اتمام است شما را با خبر می کند.

یخچال هوشمند چیست و آیا واقعا ارزش خرید را دارد؟

از قابلیت های دیگر این دسته از محصولات جنرال الکتریک می توان به قابلیت تنظیم دما و دسترسی به حالت های متنوع اشاره کرد. یخچال جنرال ایکتریک همچنین به شما اجازه می دهد تا از فرامین صوتی استفاده کنید و با الکسا آمازون؛ دستیار گوگل کار کنید، بنابراین می توانید از این دستیارها در مورد وضعیت یخچال سوال کنید و یا به آن بگویید که یخ بیشتری درست کند.

یخچال های هوشمند ال جی

ال جی در حال توسعه یخچال هوشمند با صفحه نمایش داخلی است که به شما امکان سفارش مواد غذایی؛ پخش موسیقی و سایر موارد را می دهد. مجموعه فعلی سخچال های هوشمند ال جی قابلیت های آن چنانی ندارند. مانند یخچال های جنرال الکتریک، این دسته از محصولات می توانند به شما اخطار دهند که درب باز مانده است و به شما اجازه می دهند تا با گوشی هوشمند خود دمای یخچال را تنظیم کنید. برای نظارت و تنظیم دما می توانید از الکسا استفاده کنید و برای روشن کردن یخ ساز و فیلتر هوا می توانید از الکسا و دستیار گوگل استفاده کنید.

یخچال هوشمند چیست و آیا واقعا ارزش خرید را دارد؟

ال جی در پاسخ به شرکت سامسونگ که اقدام به تولید یخچال Samsung Family Hub کرده بود، شروع به طراحی و تولید یخچال های InstaView ThinQ کرد که دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 29 اینچی در یک چهارم بالای سمت راست خود هستند.

دوربین های داخل یخچال به شما اجازه می دهند بدون باز کردن درب یخچال؛ محتوای داخلی را ببینید و می توانید ایده های تهیه غذا، سفارش مواد غذایی و اطلاعات آب و هوا را مشاهده کنید. بلندگوهای بلوتوثی بالای یخچال به شما امکان پخش موسیقی را می دهند و همچنین استفاده از فرامین صوتی با استفاده از الکسا و دستیار گوگل امکان پذیر است. با استفاده از برنامه ThinQ همچنین قادر خواهید بود تا در صورت باز ماندن درب اعلان هایی را دریافت کنید و حتی به تنظیم دمای یخچال بپردازید.

یخچال هوشمند چیست و آیا واقعا ارزش خرید را دارد؟

در حالی که یخچال LG InstaView Door-in-Door دارای صفحه نمایش لمسی داخلی نیست، اما یک صفحه شیشه ای رنگی را ارائه می دهد که با دو بار ضربه زدن روی آن به یک صفحه شفاف تبدیل می شود و به شما امکان می دهد تا محتوای داخل یخچال را ببینید، قابلیت Door-In-Door به شما امکان می دهدتا بدون باز کردن درب اصلی به مواد غذایی که به طور متناوب استفاده می کنید دسترسی پیدا کنید. این یخچال با استفاده از برنامه SmartThinQ ال جی که روی دستگاه های اندروید و آیفون نصب می شود در صورت باز ماندن درب هشدارهایی را به شما ارسال می کند و همچنین با الکسا و دستیار گوگل سازگاری دارد.

خچال های هوشمند سامسونگ

یخچال Family Hub سامسونگ حالا به نسل سوم خود رسیده است و به خوبی تعریف می کند که یک یخچال هوشمند چیست. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش بزرگ لمسی است که از طریق آن می توانید کارهای مختلف را انجام دهید، دستورالعمل های تهیه غذا را جستجو کنید، یادداشت برداری کند و آن را برای اعضای خانواده خود ارسال کنید (و بلعکس)، به محتویات داخل یخچال نگاه کنید (به لطف دوربین های داخلی که دارد)، کنترل وسایل خانه خوشمند خود را انجام دهید و یا به بخش موسیقی؛ تهیه لیست هرید، سفارش مواد غذایی و غیره بپردازید.

یخچال هوشمند چیست و آیا واقعا ارزش خرید را دارد؟

با این حال، سامسونگ همچنین تعداد یخچال را با صفحه نمایش غیر لمسی ساخته است. اگرچه قابلیت های هوشمند محدودتری دارند اما می توانید با استفاده از برنامه Samsung SmartThings دمای داخلی آنها را تغییر دهید و در صورت باز ماندن درب یا رخ دادن نشتی اخطارهایی را دریافت کنید.

همانطور که گفتیم  سامسونگ نسل سوم یخچال Family Hub را تولید کرده است، اما هنوز ازصفحه نمایش لمسی 21.5 اینچ پشتیبانی می کند. این برد 8 پیکربندی مختلف را ارائه می دهد. می توانید آن را در ظرفیت های 22، 24 یا 28 اینچ معکب و در سه سبک درب فرانسوی 3 در؛ درب فرانسوی 4 در یا 4 درب فلکس خریداری کنید.

برای خرید یخچال می توانید به سایت didbazar مراجعه کنید.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.