حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 8 فروردین , 1403 18 رمضان 1445 Wednesday, 27 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
کارت گرافیک های انودیا که برای استراج رمز ارز
06 آوریل 2021 - 12:13
شناسه : 12917
بازدید 200
12
کارت گرافیک های جدید انودیا

در سال 2020 با توجه به افزایش مجبوبیت و افزایش سرمایه گذاری در حوضه ارز های دیجیتال، شرکت های تولید کننده پردازنده های ماینری به این نتیجه رسیدند که توان، تکنولوژی و تولید خود را دراین زمینه افزایش دهند. بیشتر کارت گرافیک‌ها همچنان قادر به استخراج اتریوم و فورک های آن هستند. اما افراد معمولی […]

ارسال توسط :
پ
پ

در سال 2020 با توجه به افزایش مجبوبیت و افزایش سرمایه گذاری در حوضه ارز های دیجیتال، شرکت های تولید کننده پردازنده های ماینری به این نتیجه رسیدند که توان، تکنولوژی و تولید خود را دراین زمینه افزایش دهند. بیشتر کارت گرافیک‌ها همچنان قادر به استخراج اتریوم و فورک های آن هستند. اما افراد معمولی دیگر نمی توانند بیت کوین استخراج کنند، چون این امر به سرمایه گذاری خیلی زیاد، تجهیزات ویژه و دسترسی به مقدار زیادی برق ارزان نیاز دارد.

 

GPU

اصطلاح GPU یا واحد پردازش گرافیک به واحد یا بخشی گفته می‌شود که وظیفه نمایش محتویات یا رندر کردن اشیا در نمایشگر را به عهده دارد، که مخفف (Graphic Processing Unit) است. GPU سخت افزاری است که به وسیله کارت گرافیک و سایر قسمت ها، به استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال می‌پردازد.

GPU

استخراج با کارت گرافیک به این صورت است که شما یک سیستم کامپیوتری که دارای کارت گرافیک‌های قدرتمند است جمع‌آوری و سر هم می‌کنید، سپس روی سیستم خود سیستم‌عامل (مثل ویندوز) نصب می‌کنید و پس از آن با نصب نرم‌افزار ماینینگ روی سیستم خود،‌ می‌توانید به استخراج بپردازید. که به سیستم‌هایی که برای ماینینگ جمع‌آوری می‌شوند، ریگ ماینینگ هم می‌گویند.

کارت گرافیک های جدید انویدیا

GeForce RTX 3000

شرکت انویدیا در ماه سپتامبر نسل جدید کارت گرافیک  GeForce RTX 3000 را عرضه کرد.به گفته برخی از افراد، نرخ هش این کارت گرافیک بین 81 تا 89 مگاهش در ثانیه است. انتظار می رود که نرخ هش مدل بالاتر آن، GeForce RTX 3090، بین 120 تا 122 مگاهش در ثانیه باشد. در این صورت، شرکت انویدیا ممکن است با کمبود کارت روبرو شود، چون استخراج کنندگان همه کارت ها را خواهند خرید و برای گیمرها هیچ کارتی باقی نخواهند گذاشت.

GeForce RTX 3000

کارت‌های گرافیک انویدیا تورینگ نسبت به کارت‌های قبلی سری پاسکال افزایش قیمتی قابل توجه داشتند و انتظار داریم همین اتفاق با آنچه در راه است تکرار شود. با این همه، در شایعات شنیده‌ایم که کارت‌های گرافیک نسل بعد مقرون به صرفه‌تر خواهند بود.

 

Nvidia CMP HX

انویدیا چهار پردازنده‌ی CMP HX را معرفی کرده است که می‌توانند نرخ هش اتریوم را از ۲۵ مگاهش ‌بر ثانیه (با توان ۱۲۵ وات) تا ۸۶ مگاهش ‌بر ثانیه (با توان ۳۲۰ وات) ارائه بدهند و دارای حداکثر ۱۰ گیگابایت حافظه‌ی ویدئویی (VRAM) هستند. این موضوع نشان می‌دهد پردازنده‌های CMP HX قرار است شبیه به پردازنده‌ی گرافیکی GA102 باشند. براساس اطلاعیه‌ی انویدیا، پردازنده‌های سری CMP HX در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی در دسترس قرار می‌گیرند و محصولات ۱۰ گیگابایتی آن‌ها در سه‌ماهه‌ی دوم عرضه می‌شوند.

Nvidia CMP HX

 

Nvidia RTX 3090

GeForce RTX 3090 انویدیا با 24 گیگابایت حافظه ویدئویی و بیش از 10000 هسته CUDA یک هیولای به تمام معنا است، هنوز فروش کارت گرافیک GeForce RTX 3090 آغاز نشده است اما شاهد انتشار نتایج ماینینگ آن هستیم. ظاهراً هش ریت پرچم‌دار جدید انویدیا در استخراج اتریوم به 120 تا 122 میلیون هش در ثانیه (MH/s) می‌رسد.

در صورتی که هش ریت 121 میلیون هش در ثانیه درست باشد، کارت گرافیک RTX 3090 انویدیا در استخراج ایتریوم 49.4 درصد سریع‌تر از RTX 3080 است. هرچند این نتیجه نشان از قدرتمند بودن کارت گرافیک RTX 3090 در ماینینگ ایتریوم است، اما روشن نیست هش ریت ادعایی با اعمال چه فرکانس و تنظیماتی به دست آمده است.

Nvidia RTX 3090

کارت گرافیک GeForce RTX 3090 انویدیا 1499 دلار قیمت دارد و بیش از دو برابر گران‌تر از کارت گرافیک 699 دلاری RTX 3080 است. از همین رو به نظر می‌رسد ارزش خرید کارت گرافیک RTX 3090 برای ماینرها پایین‌تر از مدل RTX 3080 باشد.

 

با توجه به استقبال و اشتیاق موجود در فضای مربوط به امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای، هجوم بی‌سابقه‌ای دیگر به سمت فضای ارز دیجیتال در افق پیش روی ما قرار دارد و محصولات آتی که در راه هستند ممکن است این رونق اساسی را بیش از پیش گسترش بدهند. در ماه سپتامبر، Nvidia نسل جدید کارت گرافیک خود را تحت عنوان GeForce RTX3000 عرضه کرد و برخی از مردم میزان توان هش این محصول را چیزی در حدود ۸۱ تا ۸۹ مگاهش در ثانیه در هنگام استخراج اتر تخمین زده بودند. انتظار می‌رود که مدل بالاتر آن یعنی GeForce RTX3090 بتواند ۱۲۰ تا ۱۲۲ مگاهش در ثانیه به ما ارائه دهد. در این صورت، ممکن است Nvidia با کمبود کارت‌های گرافیکی در بخش عرضه خود مواجه شود زیرا ماینرها به حتم تمام موجودی را خریداری می‌کنند و چیزی برای گیمر‌ها یا همان بازیکنان بازی‌های کامپیوتری باقی نمی‌گذارند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.