حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
چگونه گوشی خود را به کنترل تبدیل کنیم؟
20 فوریه 2021 - 10:14
شناسه : 12688
بازدید 196
10
تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

شاید گم شدن کنترل تلویزیون در منزل شما هم بارها و بارها اتفاق افتاده باشد.پیدا کردن کنترل در بسیاری از مواقع به یکی از بزرگترین مشکلات ما تبدیل می شود ، کوچک است در همه جایی می تواند پنهان شده باشد ، پیدا کردنش بسیار سخت است. تمام این حالات را زمانی در نظر بگیرید […]

ارسال توسط :
پ
پ

شاید گم شدن کنترل تلویزیون در منزل شما هم بارها و بارها اتفاق افتاده باشد.پیدا کردن کنترل در بسیاری از مواقع به یکی از بزرگترین مشکلات ما تبدیل می شود ، کوچک است در همه جایی می تواند پنهان شده باشد ، پیدا کردنش بسیار سخت است. تمام این حالات را زمانی در نظر بگیرید که برنامه ی مورد علاقه ی شما هم شروع شده است، چاره چیست ؟
پیدا کردن تلفن همراه به مراتب آسان تر از کنترل است، حالا اگر تلفن شما کنترل تلویزیون هم بود، پیدا کردن کنترل دیگر مشکل نبود. امروز دریچه به شما نرم افزارهایی را معرفی می کند که با نصب آنها گوشی شما قادر به کنترل تلویزیون خواهد شد.

گوشی و کنترل تلویزیون

با پیشرفت تکنولوژی این روزها گوشی موبایل در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ برای مثال می‌توانید با استفاده از موبایل آدرس محل مورد نظر خود را پیدا کرده و یا غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. حتی این گوشی‌ها می‌توانند ما را در زمانی که در یک صف منتظر هستیم نیز سرگرم کنند، اما این سوال مطرح است که آیا می‌توان از گوشی موبایل خود به جای کنترل تلویزیون یا سایر دستگاه‌ها استفاده کرد (کنترل تلویزیون با گوشی) و یا صدای استریو آن را کم و یا زیاد کرد؟

برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون از چه روش‌هایی‌ می‌توان استفاده کرد؟

  1. کنترل تلویزیون با گوشی با مادون قرمز
  2. کنترل تلویزیون با گوشی بدون مادون قرمز

دستگاه‌هایی مثل تلویزیون از سیگنال‌های مادون قرمز و یا (IR) برای تغییر کانال و یا مواردی از این قبیل استفاده می‌کنند. برای تبدیل گوشی به کنترل یونیورسال، باید دستگاهی خریداری کنید که از blaster IR پشتیبانی می‌کند و بتواند دستوراتی را که به گوشی خود می‌دهید را دریافت کرده و آنها را به سیگنال‌های مادون قرمز تبدیل کند. اما سوال اینجاست که از کجا بفهمیم گوشی مادون قرمز دارد؟

به روش‌های مختلفی می‌توان از این طریق از گوشی موبایل برای کنترل تلویزیون با گوشی استفاده کرد. برند‌های زیادی در گوشی های خود از این قابلیت استفاده می‌کنند اگر در مشخصات گوشی موبایل دقت کرده باشید این قابلیت را صرف نظر از قیمت گوشی بیشتر در مدل های گوشی شیائومی مشاهده می‌کنید. در حالی که روز‌به‌روز این قابلیت به گوشی های دیگر هم اضافه می‌شود. تا در آینده نزدیک بتوان خانه هوشمند خود را تنها با یک مدل گوشی تحت کنترل خود در آورد.

دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند این کار را انجام دهند. همچنین برنامه‌های بی‌شماری وجود دارد که با استفاده از بلسترهای IR برای کنترل وسایل الکترونیکی بکار می‌‌رود. با برنامه های زیادی که وجود دارد میتوان با استفاده از مادیون قرمز گوشی همراه را کنترل تلویزیون تبدیل کرد.

موارد دیگر برای کنترل تلویزیون با گوشی بدون مادون قرمز

کنترل تلویزیون با گوشی با وای فای
چگونه می‌توان گوشی موبایل را با وای فای به کنترل تبدیل کرد؟ برای این کار کافیست که یک مودم و یا یک گوشی دیگر داشته باشید و دستگاه تلویزیون شما هم از قابلیت‌هایی مثل وای فای و وای فای دایرکت پشتیبانی کند. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • نرم افزار AnyMote Smart Remote را دانلود و اجرا کنید.
  • گوشی و یا تلویزیون را به یک مودم مشترک متصل کنید و یا به جای مودم از هات اسپات گوشی دوم استفاده کنید.
  • بعد از اتصال هر دو دستگاه به مودم اپلیکیشن را باز کرده و مدل تلویزیون مورد نظر را جست‌و‌جو کنید. بعد از انتخاب دستگاه مورد نظر می‌توانید اقدام به کنترل تلویزیون با گوشی کنید.

 

برای خریدتلویزیون به سایت ما didbazare مراجعه کنید.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.