حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 30 فروردین , 1403 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
چرا سامسونگ مانیتور AMOLED تولید نمی­کند
12 می 2021 - 15:12
شناسه : 13114
بازدید 201
8

مانیتور های سامسونگ پنل‌های AMOLED سامسونگ در انواع و اقسام گجت‌های سری گلکسی این شرکت استفاده شده است. به‌عنوان مثال می‌توان به گوشی‌ها، ساعت‌های هوشمند، کروم‌بوک‌ها و سری گلکسی بوک اشاره کرد. اما با وجود محبوبیت این پنل‌ها و واقعیتی که این تکنولوژی برای مانتیورها هم استفاده شود ، سامسونگ هنوز وارد بازار مانیتورهای AMOLED […]

ارسال توسط :
پ
پ

مانیتور های سامسونگ

پنل‌های AMOLED سامسونگ در انواع و اقسام گجت‌های سری گلکسی این شرکت استفاده شده است. به‌عنوان مثال می‌توان به گوشی‌ها، ساعت‌های هوشمند، کروم‌بوک‌ها و سری گلکسی بوک اشاره کرد. اما با وجود محبوبیت این پنل‌ها و واقعیتی که این تکنولوژی برای مانتیورها هم استفاده شود ، سامسونگ هنوز وارد بازار مانیتورهای AMOLED نشده است.

آیا امیدی برای عرضه‌ی مانیتورهای AMOLED سامسونگ در آینده وجود خواهد داشت؟ برخی از بهترین مانیتورهای گیمینگ این شرکت از سری اودیسه مبتنی بر پنل‌های QLED هستند که این فناوری اساسا متفاوت از AMOLED/OLED است؛ بنابراین به نظر می‌رسد سامسونگ برای مانیتورهای خود ترجیح می‌دهد از فناوری‌های دیگری استفاده کند.

با این حال، با توجه به اینکه شرکت‌هایی مانند ایسر، Alienware و LG طی سال های گذشته چندین مانیتور OLED را راهی بازار کردند، امیدواریم سامسونگ رویه‌ی خود را برای این حوزه عوض کند.

چرا تولید مانیتور AMOLED را آغاز نمی­کند؟

در رابطه با این موضوع می‌توانیم دلایل مختلفی را مطرح کرد اما روی هم رفته، بازده خطوط تولید پنل‌های AMOLED پایین‌تر از سایر فناوری‌های مربوط به نمایشگرها می­باشد. به احتمال زیاد تولید نشدن تلویزیون‌های AMOLED سامسونگ هم به همین موضوع مربوط است. هرچقدر هم پنل‌ها بزرگتر باشند، ریسک مربوط به بازده خطوط تولید افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه هزینه‌های تولید بیشتر خواهد شد.

نرخ بازده خطوط تولید سامسونگ برای پنل‌های AMOLED چند سال قبل حدود ۷۰ درصد بوده اما این شرکت با بهبود فرایند تولید این پنل‌ها توانسته در سال ۲۰۱۹ نرخ بازده را به حدود ۸۰ درصد برساند. کارشناسان این موضوع بر این باور هستند که این رقم هر ساله بهبود می­یابد. بنابراین، احتمالا نرخ بازده تولید پنل‌های AMOLED سامسونگ در حال حاضر بیشتر هم شده و همین موضوع دلیل کافی برای بررسی آغاز تولید مانیتورهای AMOLED محسوب می‌شود.

چرا سامسونگ مانیتور AMOLED تولید نمی­کند

مشکل سوختن نمایشگر

یکی دیگر از دلایل عدم تمایل سامسونگ به تولید این نوع مانیتورها، می‌تواند مربوط به پدیده‌ی سوختگی  نمایشگر باشد. این مسأله دیگر برای گوشی‌های هوشمند یک معضل مهم محسوب نمی‌شود اما از آنجایی که در سیستم‌عامل‌های دسکتاپ عناصر بصری زیادی طی ساعات متمادی در یک مکان یکسان به نمایش داده می­شوند، ضعف نمایشگرهای AMOLED می‌تواند مشکل‌زا باشد. در همین زمینه مثلا می‌توان به نوار ابزار یا تسک‌بار ویندوز اشاره کرد.

اگرچه این ضعف می‌تواند یکی از دلایل سامسونگ برای تولید نکردن این نوع مانیتور باشد، اما باید خاطرنشان شد که در حال حاضر چندین شرکت مختلف مانیتورهای OLED را به دست کاربران می‌رسانند. با توجه به افزایش تعداد این نوع مانیتورها، به نظر می‌رسد آن‌ها حتی برای نمایشگرهای بزرگ هم موفق به حل این مشکل شده‌اند. از طرف دیگر، دوباره باید یادآوری کنیم که نسل جدید لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک پرو سامسونگ از نمایشگرهای AMOLED بهره می‌برند.

در هر صورت حتی اگر سامسونگ چنین مانیتورهای را تولید کند، بدون شک قیمت بسیار بالایی خواهند داشت و فقط بخش کوچکی از کاربران می‌توانند آن‌ها را بخرند. اما در هر صورت این دلیل برای تولید نکردن مانیتورهای AMOLED کافی نیست و همان‌طور که احتمالا می‌دانید، سامسونگ برای انواع و اقسام بودجه‌ها مانیتورهای متنوعی راهی بازار می‌کند.

در نهایت با وجود جذابیت زیاد مانیتورهای AMOLED، طبق شواهد موجود سامسونگ تمایلی به تولید آن‌ها ندارد ولی شاید در آینده‌ی نه‌چندان دور نظر مدیران این شرکت تغییر پیدا کند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.