حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
چاقی و معضلات آن،لاغری و راه های آن
22 ژانویه 2020 - 9:00
شناسه : 11290
بازدید 218
6

چاقی یکی از معضلات اصلی افراد در طول حیات بوده است و چاقی علاوه بر خطراتی که برای جسم دارد برای روح و ذهن نیز عوارضی را در پی دارد. زمانی که افراد نتوانند به دلیل چاقی کارهای روزمره خود را به نحو احسن انجام  و یا دائما نظرات منفی دیگران را در مورد هیکل […]

ارسال توسط :
پ
پ

چاقی یکی از معضلات اصلی افراد در طول حیات بوده است و چاقی علاوه بر خطراتی که برای جسم دارد برای روح و ذهن نیز عوارضی را در پی دارد.

زمانی که افراد نتوانند به دلیل چاقی کارهای روزمره خود را به نحو احسن انجام  و یا دائما نظرات منفی دیگران را در مورد هیکل خود بشنوند تا حدودی برای کاهش وزن ترغیب میشوند.

روش های متفاوت و همچنین پر خطری برای لاغری و تناسب اندام وجود دارد که توصیه میشود از آنها کمک گرفته نشود تا سلامتی جسم و در بعضی مواقع روح شما در معرض خطر قرار نگیرد.

ما در این مقاله نکاتی را در اختیار شما قرار میدهیم که با رعایت آنها میتوانید به تناسب اندام نسبی برسید.

مصرف غذاهای طبیعی و سالم

حدالامکان از مصرف غذاهایی که دارای مواد نگهدارنده هستند خودداری کنید. همانطور که میدانید از گذشته برای نگهداری مواد غذایی از نمک استفاده مییکردند و امروزه نیز مانند گذشته عمل میشود به همین علت نمک خاصیت نگهدارندگی دارد و مصرف بیش از حد آن برای سلامتی مضر میباشد و همچنین بهتر است خوراکی ها و مواد غذایی سالم و پروتئین های کم چربی را برای مصرف انتخاب کنبد.

مصرف یک فنجان چای یا قهوه

اگر روزتان را با یک فنجان قهوه شروع کنید کافئین موجود در قهوه نه تنها میتواند خواب آلودگی را از سرتان بیرون کند بلکه سرشار از آنتی اکسیدان میباشد که سلول های بدنتان را از آسیب ها حفظ خواهد کرد. اگر اهل نوشیدن قهوه نیستید، چای به خصوص چای سبز میتواند گزینه مناسبی برای چربی سوزی باشد.

از مصرف نوشیدنی های شیرین خودداری کنید

نوشیدنی های شیرین نه تنها ما را سیر نمیکنند بلکه کالری دریافتی آنها به اندازه ی یک وعده غذایی است بنابراین تا حد امکان از نوشیدن آنها خودداری کرده به خصوص نوشیدنی های الکلی که جلوی سوخت و ساز بدن شما را میگیرند به همین دلیل باعث اضافه وزن شما خواهند شد.

مصرف ادویه های خود را افزایش دهید

استفاده از ادویه های مناسب میتواند شما را در لاغری کمک کند فلفل قرمز باعث میشود بدن شما آدرنالین بیشتری تولید کند که نتیجه ی آن افزایش سوخت و ساز بدن و همچنین لاغری خواهد بود.

خواب کافی و زود به رختخواب رفتن

شاید تا حالا به گوشمان نخورده باشد که خواب کافی میتواند باعث لاغری شود!

بدن به 7 ساعت خواب در شب نیاز دارد که وجود آن میتواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما و همچین چربی سوزی شود.

ورزش های هوازی

فواید ورزش کردن بر هیچکس پوشیده نیست به خصوص برای افرادی که قصد لاغری دارند میتواند بسیار موثر باشد. انجام ورزش های هوازی به هنگام غروب میتواند چربی سوزی شما را بیشتر کند و به دلیل اینکه بدن به هنگام شب سوخت و سازش کاهش پیدا میکند ورزش کردن به بالا نگه داشتن سوخت و ساز تا دو ساعت بعد از آن کمک خواهد کرد.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.