حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
پنل تلویزیون و تفاوت آن ها
27 آوریل 2020 - 18:00
شناسه : 11702
بازدید 290
15

در دنیای متفاوت و دیجیتالی امروز ، پنل تلویزیون و صفحه نمایش های متعددی توسط شرکت های تولیدکننده در حال ساخت و تولید می باشد که هر کدام دارای ویژگی های خاص و مختص به خود هستند. امروزه دو نوع پنل در تلویزیون ها بکار رفته است که با عنوان های  صفحه نمایش های IPS […]

ارسال توسط :
پ
پ

در دنیای متفاوت و دیجیتالی امروز ، پنل تلویزیون و صفحه نمایش های متعددی توسط شرکت های تولیدکننده در حال ساخت و تولید می باشد که هر کدام دارای ویژگی های خاص و مختص به خود هستند.

امروزه دو نوع پنل در تلویزیون ها بکار رفته است که با عنوان های  صفحه نمایش های IPS و VA در حال توزیع و نصب در میان برندهای تولید کننده تلویزیون در حال گردش می باشد.

در حالی که بسیاری از خریداران علاقه مند هستند تا از تلویزیون های OLED استفاده کنند اما قیمت بالای این تلویزیون ها باعث می شود پنل های مختلف موجود در بازار از انواع LCD و LED همچنان مشتری داشته باشد.

هیچکدام از فناوری های صفحه نمایش های VA و IPS ذاتاً بر دیگری برتری ندارد و هر کدام با هدف خاصی به کار برده می شود و باید با توجه به کاربرد و نوع مصرف، خریداران نیم نگاهی هم به نوع پنل تلویزیون مورد نظرشان داشته باشند.

تفاوت پنل تلویزیون VA و IPS

احتمالاً به گوشتان خورده است که نمایشگرهای IPS اگرچه گران تر از نمایشگرهای TN هستند و همچنین تصویر بهتری هم تولید می کنند، اما از زمان پاسخگویی مناسبی برخوردار نیستند.

در یک پنل HDR، به یک پنل 10 بیتی نیاز دارید که به تلویزیون اجازه تولید بیش از 1 میلیارد رنگ را می دهد.

هر دو فناوری دارای این قابلیت هستند اما به دلیل کیفیت رنگ سیاه در VA، این پنل عملکرد بهتری دارد.

پنل IPS معمولاً دارای زمان پاسخ پیکسل سریع‌تر از پنل VA است.

 زمان پاسخ پیکسل به این معنی است که با چه سرعتی پیکسل ها می تواند رنگ را تغییر دهد.

تأثیر آن در تاری حرکت هنگام نمایش تصاویر با حرکت سریع مشخص می شود.

برای علاقه مندان به تلویزیون های با قیمت مناسب، پنل VA تجربه تماشای بهتری را با زاویه دید محدودتر برای فیلم ها ارائه می دهد.

تقریباً همه تلویزیون ها امروزه از IPS استفاده می کنند مگر اینکه به سراغ OLED بروید.

همچنین همیشه مشخص نیست در ساخت آن از چه پنلی استفاده می شود، در بعضی از مدل ها سازنده از صفحه نمایش های VA و IPS برای همان مدل در اندازه های مختلف استفاده می کنند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.