حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
وام ازدواج و دریافت با یک ضامن!!!
04 می 2020 - 18:00
شناسه : 11790
بازدید 187
6

چند وقتی است که میزان مبلغ وام ازدواج جوانان را افزایش می دهند تا شاید با وجود تورم و مشکلات اقتصادی پیش آمده بتوان راه پر فراز و نشیب زندگی مشترک را اندکی هموار ساخت. در اسفند سال گذشته دولت تصمیم گرفت تا میزان مبلغ وام ازدواج را به 50 میلیون تومان افزایش دهد تا […]

ارسال توسط :
پ
پ

چند وقتی است که میزان مبلغ وام ازدواج جوانان را افزایش می دهند تا شاید با وجود تورم و مشکلات اقتصادی پیش آمده بتوان راه پر فراز و نشیب زندگی مشترک را اندکی هموار ساخت.

در اسفند سال گذشته دولت تصمیم گرفت تا میزان مبلغ وام ازدواج را به 50 میلیون تومان افزایش دهد تا با مجموع 100 میلیون تومان وام ، با سود کمتر به زندگی و معیشت جوانان کمک کند.

اما در این میان آنچه که حائز اهمیت است این است که بانک ها و کارگذاری های مربوطه ضامن و تضمین های سخت و زیادی را از جوانان خواستارند که همین امر بزرگترین سنگ اندازی در ابتدای شروع زندگی مشترک می باشد.

با این اوصاف دولت در حال تلاش است تا بتواند این مسیر را برای افراد مشمول این وام هموار کرده و دسترسی جوانان به این وام کمکی را آسان تر گرداند.

جزئیات وام ازدواج یک ضامنه!

تندگویان در پاسخ به این سوال که برخی از بانک‌ها بر خلاف اخبار اعلام شده مبنی بر کفایت یک ضامن برای دریافت وام ازدواج، درخواست ضامن‌های بیشتری را از متقاضیان می‌کنند، اظهار داشت:

ممکن است این اتفاق به دلیل کافی نبودن پایه حقوق ضامن متناسب با مبلغ وام و اقساط رخ دهد و در این صورت بانک حق عدم پذیرش ضامن مذکور را دارد اما نمی‌تواند خواستار وجود بیش از یک ضامن شود و این اقدام غیر قانونی است.

معاون ساماندهی امور جوانان خاطرنشان کرد: بانک حق عدم پذیرش ضامنی که قادر به تأمین مالی مبلغ وام باشد را دارد وی می‌تواند از متقاضی درخواست آوردن ضامنی با پایه حقوق بیشتر و متناسب با مبلغ اقساط وام را کند.

 اما درخواست افزایش شمار مضامین برخلاف مقررات است.

هر یک از متقاضیان که با چنین شرایطی روبرو شد حتماً به بخش شکایات سایت بانک مرکزی مراجعه کند تا به مشکل وی رسیدگی شود.

تندگویان درباره میزان وام‌های ازدواج پرداختی در سال ۹۸، بیان کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شده و پیش بینی می‌شود که در سال ۹۹ نیز حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان وام به جوانان پرداخت شود.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.