حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
نگرانی ورزشکاران در مورد روزه گرفتن
11 آوریل 2021 - 9:00
شناسه : 12983
بازدید 196
8
آیا روزه داری باعث ضرر رسیدن به بدن ورزشکاران می شود؟

روزه‌داری به لحاظ پزشکی برای جسم نیز فواید بسیار ارزشمندی دارد چراکه می‌تواند چربی‌های اضافی بدن که در نقاط مختلف ذخیره‌شده‌اند را سوزانده و به بدن فرصت جدیدی بدهد تا چربی‌های تازه‌تری را جایگزین کند. آیا روزه داری باعث ضرر رسیدن به بدن ورزشکاران می شود؟ ممکن است تستوسترون را کاهش دهد در مطالعه بدن […]

ارسال توسط :
پ
پ

روزه‌داری به لحاظ پزشکی برای جسم نیز فواید بسیار ارزشمندی دارد چراکه می‌تواند چربی‌های اضافی بدن که در نقاط مختلف ذخیره‌شده‌اند را سوزانده و به بدن فرصت جدیدی بدهد تا چربی‌های تازه‌تری را جایگزین کند.

نگرانی ورزشکاران در مورد روزه گرفتن

آیا روزه داری باعث ضرر رسیدن به بدن ورزشکاران می شود؟

ممکن است تستوسترون را کاهش دهد

در مطالعه بدن سازی ، گروهی که پنجره غذا خوردن 8 ساعته داشتند ، افت تستوسترون را تجربه کردند. از آنجا که T برای سنتز پروتئین عضله ، عملکرد ، قدرت و نشاط عمومی ضروری است ، این امر می تواند برای ورزشکاران (به ویژه مردان) مشکل ساز شود. با وجود افت تستوسترون ، آنها هنوز هم توده لاغری پیدا کردند ، چربی از دست دادند و قویتر شدند – بنابراین ممکن است عملاً مهم نباشد.

دریافت کالری کافی برای به دست آوردن عضله یا بازیابی ممکن است سخت باشد

سوخت و ساز ورزشکاران نسبت به افراد معمولی بیشتر است. روزه بزرگ برای کاهش وزن این است که کاهش کالری را با ایجاد موانع موهوم آسان تر می کند ، با این وجود به آنها پایبندیم. اگر فقط یک پنجره 8 ساعته غذا خوردن دارید ، نمی توانید بیرون از آن غذا بخورید. اگر “امروز روزه دارید” ، به راحتی نمی توانید غذا بخورید. این کار برای افرادی که در غیر این صورت در محدود کردن مصرف غذا مشکل دارند، واقعاً ساده است.

تلنگر این است که می تواند خوردن کالری کافی را مشکل کند ، به ویژه برای ورزشکارانی که بیش از یک فرد معمولی به سوخت بیشتری نیاز دارند.

تاثیر روزه

قطع ورزش در یک ماه روزه داری سبب کاهش سوخت و ساز بدن، ظرفیت اکسیژن رسانی به عضلات و ظرفیت سوخت هوازی ورزشکاران می شود، در حالی که اگر شدت و مدت ورزش در طول ماه رمضان مانند قبل از آن حفظ شود، روزه داری بر عملکرد ورزشکاران تاثیری نخواهد داشت.
البته فعالیت های ورزشی در ماه رمضان باید در زمان هایی از روز انجام شود که عضلات، قلب و سایر بافت های بدن دسترسی کافی به مواد مغذی مورد نیاز خود را داشته باشند؛ به عنوان مثال، ورزش کردن در ساعاتی از روز که بدن در شرایط گرسنگی قرار دارد و مواد مغذی کافی در خون وجود ندارد، می تواند منجر به کاهش توان ورزشی آنان شود.
با این حال، در صورت انجام فعالیت ورزشی پس از وعده افطار و به دلیل تأمین مواد مغذی و به خصوص مایعات کافی، توان ورزشی حفظ خواهد شد. در این صورت ورزشکار خواهد توانست بر اساس شدت و مدت ورزشی که انجام می دهد، مواد قندی و مایعات مورد نیاز را دریافت کند.
در حالی که اگر ورزش در طول روز به خصوص در ساعات بعدازظهر انجام شود، تأمین این مواد صورت نخواهد گرفت و نه تنها ممکن است توان ادامه ورزش کاهش یابد، بلکه منجر به خستگی، بی حالی، تشنگی و افت فشار خون نیز خواهد شد.

 

نتیجه گیری

طبق مطالعات روزه داری با رعایت اصول تغذیه ایی ن تنها برای ورزشکارن مضرر نیست بلکه بسیار مفید هم هست.

منبع : marks daily apple

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.