حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
نکات ضروری جهت خرید بخاری
02 نوامبر 2019 - 10:42
شناسه : 10021
بازدید 281
9

با نزدیک شدن زمستان و سرد تر شدن هوا، نیاز به خرید بخاری های گازی بیشتر احساس می شود. خرید بخاری گازی نیاز به دقت و آگاهی کاملی دارد و در صورت فقدان آن ها، می تواند خطرات جبران ناپذیری را به بار آورد. به همین دلیل است که قبل از جستجو در بازار، ابتدا […]

ارسال توسط :
پ
پ

با نزدیک شدن زمستان و سرد تر شدن هوا، نیاز به خرید بخاری های گازی بیشتر احساس می شود. خرید بخاری گازی نیاز به دقت و آگاهی کاملی دارد و در صورت فقدان آن ها، می تواند خطرات جبران ناپذیری را به بار آورد.

به همین دلیل است که قبل از جستجو در بازار، ابتدا باید با مهم ترین معیار های خرید بخاری گازی آشنا شویم. با این مقدمه، می‌خواهیم این مطلب را برسانیم که خرید هر چیزی، آداب خاص خود را دارد.

به طور کلی قبل از خرید هر محصولی، باید یک سری سوالات مطرح شده و سعی شود به هر کدام پاسخ مناسب داده شود. این پاسخ‌ها، می‌توانند کار شما را در تشخیص دستگاه مناسب آسان‌تر کنند. در این گزارش، سعی شده با پاسخ به همین سوالات ضروری، به شما در خرید بخاری گازی مناسب کمک کنیم.

خانه شما چند متراست؟

اولین و مهم ترین سوال در خرید بخاری گازی، تشخیص مناسب‌ترین بخاری بر اساس ابعاد منزل است. این مطلب از دو جهت حائز اهمیت است، یکی تناسب ظاهری بخاری با ابعاد خانه و دیگری، مصرف بهینه انرژی

مساحت منزل بر حسب متر مربع و نوع محیط نوع و ظرفیت بخاری
کمتر از 50 متر با محیط بسته بخاری دیواری، دودکش دار
زیر 50 متر، با جریان محدود هوا بخاری دیواری، بدون دودکش
بین 50 تا 70 متر بخاری زمینی 8 تا 12 هزار
بیشتر از 70 متر بخاری زمینی 12 هزار به بالا
سالن های بزرگ بخاری طرح شومینه

 

رده انرژی بخاری‌های استاندارد به چه میزان است؟

تمام کالاهایی که مصرف انرژی دارند از جمله بخاری گازی، همه ساله توسط سازمان بهینه سازی مصرف انرژی مورد بازدید قرار گرفته و در صورت تایید عملکرد مناسب محصولاتشان، گواهینامه استاندارد دریافت می کنند. پس اگر محصولی را دیدید که برچسب استاندارد نداشت، فقط دو احتمال را می توان برای آن در نظر گرفت.

یک، با سازمان استاندارد همکاری نکرده اند. دو، محصولشان اصلا استاندارد نیست. در هر دوصورت خرید این محصولات، نه تنها هزینه گاز مصرفی را افزایش می دهند، بلکه ریسک جانی بالایی را به همراه دارند.

گفتن این مطلب که بخاری های دودکش دار 30 درصد و شومینه ها 50 درصد انرژی را اتلاف می کنند خالی از لطف نیست. اما بخاری های بدون دودکش تا 99 درصد بهینه اند، به شرط آن که در جای مناسب خود مورد استفاده قرار گیرند. معمولا بهترین بخاری ها دارای رده انرژی C هستند، دنبال رده های A++ و A نگردید.

بخاری بادودکش یا بی دودکش

شرکت های تولید کننده بخاری های بدون دودکش، در کنار تمام ادعاهایی که درباره عدم نیاز این مدل از بخاری ها به دودکش دارند، روی این نکته نیز پافشاری می کنند که همه جا نمی توان از این بخاری ها استفاده کرد. پس دقت کنید در محیط های بسته و بدون جریان هوا مانند اتاق خواب، حمام، انباری و مکان های مشابه، استفاده از بخاری بدون دودکش ممنوع است.

نکته مهم دیگر درباره بخاری های بدون دودکش سیستم ODS می باشد که با بررسی خودکار میزان اکسیژن موجود در هوا، در صورتی که این میزان از حد مجاز کمتر شود جریان گاز را به طور اتوماتیک قطع می کند. وجود این سیستم در بخاری های گازی بدون دودکش ضروریست.

فرمولی برای خرید بخاری

یکی از فاکتورهای انتخاب بخاری، در نظر گرفتن متراژ محیط خانه یا فضایی است که می خواهید با بخاری گرمش کنید. برای اینکه بفهمید عددی که به عنوان میزان تولید حرارت روی بخاری نصب شده برای منزل شما مناسب است یا نه، می توانید این عدد را (که واحدش کالری است) بر عدد ۲۴ تقسیم کنید.از طرف دیگر متراژ خانه تان را در عدد سه ضرب کنید. حاصل ضرب این دو عدد باید با حاصل تقسیم اولی برابر یا نزدیک به آن باشد.

برای مثال اگر متراژ سالن منزلتان ۷۰ متر است،حاصل ضرب آن در سه می شود ۲۱۰. حالا اگر بخاری که می خواهید بخرید ۴۸۰۰ کیلوکالری گرما تولید می کند، حاصل تقسیم این عدد بر ۲۴ می شود ۲۰۰ که با ۲۱۰ اختلاف چندانی ندارد، پس این بخاری، مورد مطلوبی برای منزل شماست. اگر متراژ سالن شما بزرگ تر است می توانید بخاری هایی با برچسب تولید حرارت هشت هزار و ۹ هزار کالری تهیه کنید.

آخرین مطلب؛ قیمت

با نزدیک شدن فصل سرما، قیمت بخاری های گازی براساس چند اصل مشخص تعیین می شوند. مورد اول حجم یا به عبارت دیگر قدرت بخاری است. هر چه بخاری بزرگ تر و قوی تر باشد، اصولا میزان مواد مصرفی برای تولید آن بیشتر شده و هزینه بیشتری را طلب می کند. مورد دیگر طراحی بخاریست که هر چه خلاقانه و زیبا تر باشد، بهانه ای موجه تر برای اخذ پول بیشتر خواهد شد. اما اگر به این مسائل اهمیت ندهید، تنها عامل موثر برای تعیین قیمت بخاری، همان میزان قدرت بخاری خواهد بود.

برای مشاهده تنوع کامل انواع بخاری ها و آگاهی از قیمت هر یک از مدل‌های بخاری گازی برندهای معتبر از جمله قیمت بخاری گازی نیک کالا، بخاری گازی پلار، بخاری گازی جهان افروز و سایر برندهای مطرح، به سایت فروشگاه اینترنتی دیدبازار مراجعه نمایید. دیدبازار به عنوان یکی از اولین فروشگاه‌های اینترنتی کشور، به منظور رضایت خریداران، خدمات متنوعی از قبیل تضمین بهترین قیمت بخاری گازی،گارانتی معتبر برای تمامی محصولات را ارائه می نماید. پای بندی به این تعهدات و اعتماد خریداران، مایه افتخار و امید بخش برای تلاش بیشتر است.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.