حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 8 فروردین , 1403 18 رمضان 1445 Wednesday, 27 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
نسبت واردات و تولید
16 فوریه 2020 - 14:28
شناسه : 11349
بازدید 236
6

تمدن و تاریخی به وسعت ایران زمین داشته باشی و اقتصادت وام دار و وابسته به کشورهای خارجی  و بازارت مملو از برندهای خارجی باشد؛ جای تعجب دارد!؟ این موضوع خیلی هم پیچیده نیست وقتی ایران زمین از قافله علم و فناوری بشری عقب افتاد و تمدن  و مدنیت به داشتن آثار تاریخی و باستانی […]

ارسال توسط :
پ
پ

تمدن و تاریخی به وسعت ایران زمین داشته باشی و اقتصادت وام دار و وابسته به کشورهای خارجی  و بازارت مملو از برندهای خارجی باشد؛ جای تعجب دارد!؟

این موضوع خیلی هم پیچیده نیست وقتی ایران زمین از قافله علم و فناوری بشری عقب افتاد و تمدن  و مدنیت به داشتن آثار تاریخی و باستانی و نکوداشت چند آیین محدود شد. کم کم هم سیاست، هم اقتصاد و حتی فرهنگ کشورمان وابستگی خود را به سایر کشورها و بویژه تمدن غرب پیدا کرد.

استقلال رمز و راز جبران عقب ماندگی

شاید بگویید بایستی به استقلال تمام قد برسیم و بی اتکاء به سایر جوامع تمام جوانب و بخش های مختلف اجتماعی مان را بسازیم. این حرف کاملا درست است اما استقلال به معنای قطع ارتباط با سایر جوامع نیست.

واردات: عاملی پیش برنده یا مخرب!؟

واردات هم به عنوان جزئی از اقتصاد لازمه یک ارتباط و تعامل سازنده است.

واردات زمانی به عنصری نامطلوب بدل میشود که سیاست گذاران و کنش گران اقتصادی به درستی و دقت از آن استفاده نمی کنند. «واردات بی رویه و بی ضابطه»، «عدم توجه به تناسب واردات و تولید» و ده ها عامل دیگر باعث میشود یک عامل اقتصادی  با ناسازگای با سایر عوامل به یک عامل مخل و مخرب بدل شود.

واردات بی رویه لوازم خانگی هم فقط بخش کوچکی از همان وارداتی ست که سالیان متمادی به اقتصاد داخلی مملکت ما صدمه و آسیب زده است. شرکت های فراوانی به صورت رسمی و ده ها برابر به صورت غیر رسمی اقدام به واردات لوازم خانگی می کردند.

 

لوازم خانگی فیلیپس : نمادی از یک تعامل سازنده

بازار لوازم خانگی کشور هم مملو از برندهای خارجی با کیفیت ها و قیمت های متفاوت است. برندهای لوازم خانگی به صورت کلی به دو دسته عمده تقسیم می شود.

دسته اول برندهایی از لوازم خانگی خارجی ست که طی سالیان متمادی از سوی شرکت های بازرگانی شناسایی و به صورت رسمی وارد بازار ایران شده اند این قبیل برندها کم کم به مردم شناسانده شده اند و مراحل مختلف برندسازی برایشان سپری شد از برندهای سامسونگ و ال جی و بوش گرفته تا مولینکس، فلر و دلونگی و فیلیپس.

برخی از این برندها از سال های پیش از انقلاب و بواسطه شناخت قبلی بازار ایران و متعاقب سیاست های کشور در اون دوران در بازار ایران شناخته شده بودند مثل برندهای امریکایی لوازم خانگی. اما بعده ها بواسطه همین چرخش سیاست توسط شرکت ها و افراد متفرقه به شیوه های محتلف رسمی و غیر رسمی وارد کشور شدند اما توفیق دسته اولی ها را نداشتند.

فیلیپس (Philips  )  از جمله برندهای خارجی ست که بازار ایران را به تسخیر خود در آورده است. به گونه ایی که ریش تراش های فیلیپس هواداران و طرفداران پر و پا قرصی  در کشورمان ایران دارد.  از لوازم شخصی برقی فیلیپس که بگذریم لوازم خانگی فیلیپس هم نام و آوازه ای در ایران دارند از جاروبرقی فیلیپس مدل FC9170 و FC9174 گرفته تا مخلوط کن و آسیاب فیلیپس مدل HR2114 نمادهایی از کالاهای با کیفیت فیلیپس در ایران هستند که قیمت مناسبی هم دارند. کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش پاسخگو و همراهی همچون شکوفا الکتریک سرویس از جمله عواملی هستند که  فیلیپس را به عنوان یک برند خوشنام در بازار جا انداخته است.

فروشگاه اینترنتی دیدبازار سعی می کند دسترسی مشتریان به کالاهای  این برند با کیفیت را تسهیل سازد. (اینجا) 

اگر لوازم خانگی یا ریش تراش و دیگر اقلام فیلیپس را می خواهید و در سایت ندید حتما با شماره 38951- 021 با ما تماس بگیرید تا نسبت به بررسی موجودی و ارائه کمترین قیمت کالاهای فیلیپس شما را راهنمایی کنیم.

 

آشنایی با برند فیلیپس

فیلیپس نام خانوادگی موسس کارخانه و صاحب برند فیلیپس است جرارد لئونارد فردریک فیلیپس (Gerard Leonard Frederik Philips) بهمراه برادرش کارآفرینانی اهل هلند و فعال در حوزه صنعت لامپ و روشنایی بودند که با کمک یکدیگر اقدام راه اندازی شرکت فیلیپس نمودند.

 

جرارد فیلیپس

جرارد فیلیپس

شرکت فیلیپس که فعالیت خود را در حوزه روشنایی آغاز کرده بود، امروز در حوزه‌های دیگر نظیر لوازم خانگی و وسایل شخصی، سیستم‌های پزشکی، لوازم و تجهیزات الکترونیکی حضور گسترده‌ای در سطح بین‌المللی دارد.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.