حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 8 فروردین , 1403 18 رمضان 1445 Wednesday, 27 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
معجزه پاک کننده های طبیعی گاز!
01 دسامبر 2017 - 3:05
شناسه : 1908
بازدید 349
9

یک معضل بزرگی که ممکن است خیلی از شما خانم های خانه دار با آن درگیر باشید، حساسیت به مواد شیمیایی است که با آن خانه و گاز را تمیز می کنید که معمولا اکثر آنها به دلیل قوی بودن فرمولاسیون، برای ریه بسیار خطرناک هستند و ما در این مطلب برای شما گاز پاک […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک معضل بزرگی که ممکن است خیلی از شما خانم های خانه دار با آن درگیر باشید، حساسیت به مواد شیمیایی است که با آن خانه و گاز را تمیز می کنید که معمولا اکثر آنها به دلیل قوی بودن فرمولاسیون، برای ریه بسیار خطرناک هستند و ما در این مطلب برای شما گاز پاک کن های طبیعی را معرفی کردیم تا شما را از شر آلرژی راحت کنیم.

 

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای بعد از هربار استفاده از آن، بسیار خوب است به این دلیل که لکه ها و باقی مانده غذاها تازه هستند و به سادگی تمیز می شوند، ولی اگر این لکه و باقی مانده غداها بماند، سفت شده و از بین بردن آنها به همین سادگی ها انجام نمی شود.

 

اجاق گازهای شیشه ای ظاهری مدرن و زیبا دارند و می توانند در آشپزخانه های کوچک به عنوان سطح اضافی نیز مورد استفاده قرار گیرند. این نوع از اجاق گاز که در موردش صحبت می کنیم سرشعله های یک دست با صفحه دارند. زمانی که قصد خرید اجاق گاز رومیزی و شیشه ای را کرده اید، حتما از فروشنده می شنوید که به راحتی تمیز می شوند. ولی باور نکنید! درست است که محلول پاک کننده همه کاره را می توانید روی آن اسپری کنید تا غداهای ریخته شده یا لکه ها را با آن از بین ببرید، ولی اگر مایل باشید از پاک کننده مخصوص سطح گاز استفاده کنید، سریعتر تمیز شده و هر قطره روغن هم به سادگی پاک می شود.

 

پاک کردن اجاق گاز بعد از هر مرتبه ای که از آن استفاده می کنید، بسیار خوب است به این دلیل که لکه ها و باقی مانده غذاها تازه هستند و به سادگی تمیز می شوند، ولی اگر این لکه و باقی مانده غداها بماند، سفت شده و از بین بردن آنها به همین سادگی ها انجام نمی شود. ما در این مطلب رازهایی را به شما می گوییم تا با کمک مواد طبیعی بتوانید اجاق گاز شیشه ای خود را براق و تمیز کنید.

 

وسایل مورد نیاز برای پاک کردن اجاق گاز

سرکه سفید

جوش شیرین

تیغ

حوله

 

 

مرحله اول: به سراغ گنجه بروید!

به جای اینکه هزینه زیادی را برای خرید وسایل گران قیمت مصرف کنید، با سرکه سفید و جوش شیرین به جنگ لکه ها بروید. با وجود اینکه ترکیب سرکه و جوش شیرین، گاز تولید می کند، ولی موثرترین راه تمیز کردن نخواهد بود. ما از این دو ماده طبیعی به صورت مجزا استفاده می کنیم.

 

مرحله دوم: با سرکه سطح گاز شیشه ای را تمیز کنید

سطح اجاق گاز شیشه ای خود را با استفاده از سرکه سفید اسپری کرده و با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید تا باقیمانده غذاها حذف شود. در این مرحله هر نوع اسپری پاک کننده سطوح می تواند این کار را انجام دهد، ولی سرکه ارزانتر بوده و همیشه در دسترس است.

 

مرحله سوم: سطح گاز شیشه ای را با جوش شیرین بپوشانید

جوش شیرین را روی تمان سطح اجاق گاز بپاشید. جوش شیرین یک تمیزکننده طبیعی بسیار عالی است به دلیل اینکه این ماده قلیایی ملایم جرم و لکه ها را راحت تر می شکند و به دلیل حالت سایندگی خفیف و اسکراب مانند بدون ایتکه سطح اجاق گاز را خط و خش بیاندازد، تاثیز بهتر و بیشتری می گذارد.

 

مرحله چهارم: حوله را خیس کنید

سینک آشپزخانه یا یک سطل را با آب داغ پر کنید و یک حوله قدیمی را درون آن بیاندازید

 

مرحله پنجم: حوله را روی سطح گاز شیشه ای پهن کنید

حوله را خوب فشار داده و آن را روی سطح اجاق گاز پهن کنید تا تمام سطح آن را بپوشاند. می توانید از دو حوله کوچک هم استفاده کنید. 15 دقیقه صبر کنید تا خرده غذاهای متراکم شده را خیس کرده و شل تر کند.

 

مرحله ششم: حوله را روی گاز بمالید

با کمی نیروی حاصل از زور بازو و ساینده ملایم که همان جوش شیرین است، سطح اجاق گاز را تمیز کنید. حوله را شسته و آن را بچلانید و مجدد روی سطح گاز بکشید تا زمانی که جوش شیرینی روی سطح گاز باقی نمانده باشد و کاملا تمیز شده باشد.

 

مرحله هفتم: باقی مانده مواد غذایی را بتراشید

هر اندازه هم که با دقت باشید، سس، شیره یا مایع مواد غذایی روی سطح گاز می چکد. زمانی که سطح گاز هنوز مرطوب است، با احتیاط بسیار مواد غذایی سفت و سختی که سوخته و روی اجاق گاز چسبیده اند را با یک تیغ ظریف و کوچک بتراشید. بهتر است این کار را با ظرافت بسیار و برای هر لکه به صورت جداگانه انجام دهید تا شیشه دچار خراشیدگی نشود. دسته تیغ در کارکرد و راحتی استفاده از آن تاثیر بسیاری دارد.

 

مرحله هشتم: اجاق گاز را صیقل بدهید

یکبار دیگر با مقداری سرکه و دستمال مرطوب سطح اجاق گاز را پاک کنید. تمیز کردن سطح اجاق گاز شیشه ای را با خشک کردن آن و برق انداختنش خاتمه بدهید.

منبع: آی هوم

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.