حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
سیل در صدر خبرهای نوروزی!؟
26 مارس 2019 - 11:21
شناسه : 5538
بازدید 323
8

در واپسین روزهای اسفندماه سال 1397 بود که بارش های سنگینی بر کشورمان شروع به باریدن کرد. برف و باران بخشی های زیادی از کشور را در نوردید و مرد و زن و پیر و جوان را خوشحال کرد. این خوشحالی برای کشاورزان و مردم خوزستان که چند سالی است با پدیده گرد و غبار […]

ارسال توسط :
پ
پ

در واپسین روزهای اسفندماه سال 1397 بود که بارش های سنگینی بر کشورمان شروع به باریدن کرد. برف و باران بخشی های زیادی از کشور را در نوردید و مرد و زن و پیر و جوان را خوشحال کرد. این خوشحالی برای کشاورزان و مردم خوزستان که چند سالی است با پدیده گرد و غبار چشم باز می کنند و می بندند و برای اهالی شهرهای دودآلودی همچون تهران و اصفهان و مشهد و کرج دو چندان بود.
آن روزها هیچ کس جز هواشناسی تصور نمی کرد که بارش ها حالت هشدار آمیزی به خود بگیرد و بیانیه های هشدار یکی پس از دیگری برای شهرها و استان های مختلف کشورمان صادر شود. از مازندران و گلستان گرفته تا لرستان و کهکیلویه و بویراحمد و فارس!؟
سیل روز گذشته شهر شیراز که در دروازه ی ورودی شهر شیراز موسوم به دروازه قرآن جاری شد و علاوه بر خسارات مادی جان 19 تن از هموطنانمان را گرفت حادثه ایی بود که هیچ کس تصور نمی کرد. البته پیش از این اتفاق هشدار وقوع سیلاب به مسئولین محلی شیراز داده شده بود. شاید ده- بیست دقیقه ای که سیلاب دروازه قرآن را در می نوردید مسافران نوروزی که شیراز را برای روزهایی خوش انتخاب کرده بودند شگفت زده کرد و برخی از خانواده ی مسافران را داغدار نمود.
شاید با اطلاع رسانی صحیح به هموطنان و البته پیگیری های اطلاعات به هنگام و ضروری از سوی شهروندان می شد خسارات جانی و مالی این چند روز اخیر را تا حدی زیادی کاهش داد اما چه حیف که چنین نشد و توجه لازم را نکردیم.
این اتفاقات اخیر نشان داد که تا چه اندازه در «عصر اطلاعات و ارتباطات» با ضعف اطلاعاتی و ارتباطی روبرو هستیم و البته در زمانی که با انفجار اطلاعات روبرو هستیم، بایستی به غربال گری اطلاعات روی بیاوریم. رسانه ها اخباری را منتشر کنند که بیشتر در خدمت شهروندان باشد و شهروندان نیز بیشتر به دنبال اطلاعاتی بروند که با حیات و مماتشان در ارتباط است.
اما پس از وقوع حوادث ناگوار و به سبب اصل سنتی رسانه ها در «جذب مخاطب رسانه»؛ سیل و سیلاب همچنان در صدر خبرهای شبکه های تلویزیونی، خبرگزاری ها و سایت های خبری است.
مجله خبری کافه بازار نیز برخی از این اخبار را برایتان بازنشر می کند:

هشدار وقوع سیلاب در ۷ استان طی امروز و فردا (کاهش دما تا 6 درجه)

۱۹ کشته و ۱۰۵ مصدوم در سیل شیراز/ حضور مسؤولان استانی در صحنه ( منبع : فارس)

وزیر کشور: همه استانداران  آماده‌باش هستند

استاندار گلستان ایران نبود معاونش سرپرست شد

سرپرست استانداری گلستان: به علت وقوع مجدد سیل، دستور تخلیه گمیشان صادر شد.

طغیان رودخانه آب زنگی و ریزش آب از ارتفاعات‌ علل وقوع سیل در شیراز اعلام شد.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.