حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 29 فروردین , 1403 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
رکوردزنی چینی ها در ساخت 19 روزه ی یک برج 57 طبقه !؟
12 مارس 2019 - 10:39
شناسه : 5361
بازدید 298
2

ایران یک کشور زلزله خیز است و نیازمند فعالیت های عمرانی فراوان، از ساخت و ساز مسکن برای اقشار کم درآمد گرفته به شیوه انبوه سازی تا ساخت هتل، مسافرخانه، ابنیه های مختلف دولتی و عمومی همه و همه نیازمندیهای ایران در حوزه ساخت و ساز و عمرانی است. علیرغم طیف وسیع فارغ التحصیلان دانشگاهی […]

ارسال توسط :
پ
پ

ایران یک کشور زلزله خیز است و نیازمند فعالیت های عمرانی فراوان، از ساخت و ساز مسکن برای اقشار کم درآمد گرفته به شیوه انبوه سازی تا ساخت هتل، مسافرخانه، ابنیه های مختلف دولتی و عمومی همه و همه نیازمندیهای ایران در حوزه ساخت و ساز و عمرانی است.

علیرغم طیف وسیع فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه عمران و وجود دانش بومی انواع سازه ها؛ اما یکی از معضلات کشورمان در این بخش؛ ساخت و ساز سنتی است. ساخت و سازی که با مصالح ساختمانی سنتی اتفاق می افتد. این در حالیست که امروزه مصالح صنعتی پیش ساخته هم، زمان ساخت و ساز وهم قیمت ها را کاهش و همزمان ایمنی را افزایش داده است.

 

چندی پیش یک شرکت ساختمان سازی در چین توانسته برج ۵۷ طبقه ای را بوسیله آجرهای پیش ساخته، تنها در ۱۹ روز بسازد. بدین صورت رکورد فوق العاده ساخت سه طبقه کامل در هر روز زده شد.

 

این ساختمان شامل ۸۰۰ آپارتمان و مکان زندگی برای ۴ هزار نفر است و قبلاً قرار بوده در ۲۲۰ طبقه ساخته شود اما بنا به نگرانی هایی که در مورد نزدیکی آن به فرودگاه وجود داشته، برنامه ساخت آن به ۵۷ طبقه محدود شده است.

 

ساخت و ساز پیش ساخته این آسمان خراش سازگار با محیط زیست بوده و بخش هایی از آن در مکانی دیگر ساخته شده و اینگونه سر هم قرار گرفته است. به همین دلیل از حجم حمل و نقل لازم برای آوردن مواد خام کاسته شده است. دغدغه های مربوط به آلودگی هوا در چین نیز در ساخت لحاظ شده و شیشه هایی با ۴ برابر ضخامت معمول که تا ۹۹.۹ درصد نفوذناپذیرند، در این ساختمان بکار رفته اند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.