حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
راه های ساده برای تمیز کردن یخچال و فریزر
31 ژانویه 2021 - 23:31
شناسه : 12642
بازدید 212
9
راه های ساده برای تمیز کردن یخچال و فریزر

راه های ساده و آسان برای تمیز کردن یخچال و فریزر یخچال یکی از مهم ترین وسیله ها در آشپز خانه می باشد و تمیزی و بهداشت آن بسیار حائز اهمیت است و همیشه باید آن را مرتب و تمیز نگه داریم. اما سوال اصلی این است که چطور یخچال و فریزر را تمیز کنیم. […]

ارسال توسط :
پ
پ

راه های ساده و آسان برای تمیز کردن یخچال و فریزر

یخچال یکی از مهم ترین وسیله ها در آشپز خانه می باشد و تمیزی و بهداشت آن بسیار حائز اهمیت است و همیشه باید آن را مرتب و تمیز نگه داریم. اما سوال اصلی این است که چطور یخچال و فریزر را تمیز کنیم.

بهترین زمان برای این کار وقتی است که مواد موجود در یخچال شما کم است، تا راحت تر بتوانید یخچال را تخلیه کنید و تمییز کنید.

راه برای تمیز کردن یخچال و فریزر

1.تمیز کردن یخچال

تمام مواد غذایی را از یخچال خارج کنید. آن ها را روی یک میز قرار دهید تا یخچال کاملا خالی شود. این کار به شما کمک می کند هنگام چیدن دوباره ی مواد داخل یخچال، کار شما راحت تر شود.
بهترین زمان برای این ممکن است زمانی باشد که سطح غذا در یخچال شما کم است، مانند قبل از سفر خرید هفتگی خود. این باعث می شود که اقلام بسیار کمتر برای حرکت در مورد.

توجه داشته باشید که مواد غذایی حساس را بیش از یک ساعت یا بیشتر بیرون از یخچال نگذارید.

  • از قالب های یخ استفاده کنید و مواد غذایی را داخل یخ قرار دهید.
  • اگر در فصل سرما هستید می توانید مواد را در بالکن یا خارج از خانه و در هوای آزاد قرار دهید.

خروج مواد غذایی از یخچال

 

2.دور ریختن مواد غذایی تاریخ گذشته

هر گونه غذای تاریخ مصرف گذشته، کپک زده و غیر قابل خوردنی را دور بریزید. در صورت امکان، از کیسه فریزر برای جلوگیری از نشت مواد فاسد استفاده کنید. تمیز کردن یخچال و فریزر به صورت فصلی، اغلب مواردی که کاملا فراموش کرده ایم را به ما یادآوری می کنند.
تاریخ تولید و انقضا را بررسی کنید. این دو شاخص به شما کمک می کنند تا دور ریختنی ها را بهتر تشخیص دهید. مواد غذایی را که بعید به نظر می رسد مورد استفاده شما قرار گیرند را دور بریزید.

2.دور ریختن مواد غذایی تاریخ گذشته

3.تمیز کردن قفسه های یخچال 

همه ی قفسه ها و کشو های یخچال را که قابل جا سازی هستند، از یخچال خارج کنید. اگر نمی خواهید زمان زیادی را صرف تمیز کردن یخچال کنید، لازم نیست که تمام قفسه ها را بیرون بیاورید. قفسه ها را با یک دستمال و اسپری تمیز کننده پاک کنید. معمولا قفسه بندی یخچال ها به شکل مشابهی هستند و جدا کردن و وصل کردن آن ها، کار راحتی است.

 

تمیز کردن قفسه های یخچال 

4.شستن قفسه های یخچال

قفسه ها، کشو ها و دیگر سطوح را با دست بشویید. استفاده از صابون یا مایع ظرف شویی توصیه می شود. بیشتر این طبقه بندی و قفسات یخچال، در حدی بزرگ است که در ماشین ظرف شویی جا نمی شود یا نباید آن ها را در ماشین ظرفشویی قرار داده شود.
قفسه و کشو های شیشه ای را بلافاصله با آب گرم نشورید. تغییر دمای ناگهانی می تواند شیشه را بشکند. در عوض، از آب سرد استفاده کنید. همچنین می توانید قفسه ها را بیرون بیاورید و قبل از شستشو آن را مدتی در محیط بیرون از یخچال گذاشته تا به دمای اتاق برسد.

لازم نیست برای لکه های سخت تر و قدیمی تر نگران باشید. از قدرت جادویی آب گرم و آمونیاک استفاده کنید. کمی آب آمونیاک را در آب گرم رقیق کنید. (نسبت ۱به ۵) و قبل از تمیز کردن اجازه بدهید کمی خیس بخورند سپس شروع به تمیز کردن یخچال و فریز کنید.

 

شستن قفسه های یخچال

5.تمیز کردن دیواره های یخچال

برای تمیز کردن دیواره ها یا طبقات غیر قابل جداسازی یخچال و فریزر، را با محلول یا شوینده ی مورد نظرتان تمیز کنید. همه لکه های بزرگ یا ماندگار را مورد حمله قرار دهید و تمام سطوح باقی مانده را با یک پارچه یا اسفنج تمیز کنید. به احتمال زیاد نمی خواهید از یک صابون قوی یا خوشبو کننده در داخل یخچال استفاده کنید. زیرا غذا ممکن است این بو را جذب خود کند.

۲ روش طبیعی تمیز کردن درون یخچال را به شما پیشنهاد می دهیم:

  • ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۱ فنجان آب گرم
  • ۱ فنجان سرکه سیب به همراه ۳ فنجان آب گرم

محول های بالا را بعد از آماده شدن، توسط یک دستمال نرم روی دیواره ها بکشید. برای لکه های واقعا سفت و سخت، سعی کنید از یک خمیر دندان بدون رنگ استفاده کنید. خمیر دندان به عنوان یک پاک کننده خوب عمل کرده و بوی نامطبوع را از بین می برد.

تمیز کردن دیواره های یخچال

6. تمیز کردن داخل یخچال مانند شستن واشر های یخچال

اطمینان حاصل کنید که قفسه ها قبل از بازگشت به یخچال، کاملا خشک شده باشند. اگر عجله دارید با یک دستمال حوله ای آن ها را خشک کرده و درون یخچال قرار دهید.
واشر های کنار درب یخچال و فریزر را با استفاده از یک محلول از ترکیب ½ آب و ½ سرکه تمیز کنید. نباید از هر شوینده ای در این مرحله استفاده کرد. زیرا ممکن است برخی مواد یکپارچگی واشر را خراب کند. سرکه بهترین راه حل است.

تمیز کردن داخل یخچال مانند شستن واشر های یخچال

در آخر هم مواد غذایی را تمیز کرده و به داخل یخچال برگردانید.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.