حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
دیدنی های تهران-1
04 سپتامبر 2019 - 10:23
شناسه : 7003
بازدید 255
11

باغ نگارستان یکی از بناهای قدیمی و زیبای تهران می باشد که 212 سال پیش به دستور فتخعلی شاه قاجار به عنوان اقامتگاه تفریحی تابستانی ساخته شد.   این باغ موزه‌‌ زیبا و دلربا ارزش تاریخی دارد و هم بازدید از گالری‌های آن ساعت‌ها می‌تواند شما را از زندگی روزمره جدا کرده و به گذشته […]

ارسال توسط :
پ
پ

باغ نگارستان یکی از بناهای قدیمی و زیبای تهران می باشد که 212 سال پیش به دستور فتخعلی شاه قاجار به عنوان اقامتگاه تفریحی تابستانی ساخته شد.

 

این باغ موزه‌‌ زیبا و دلربا ارزش تاریخی دارد و هم بازدید از گالری‌های آن ساعت‌ها می‌تواند شما را از زندگی روزمره جدا کرده و به گذشته ای که قطعا خالی از دغدغه های امروزی بوده می برد.

گالری‌ گردی یکی از فعالیت‌های فرهنگی-هنری است که از سال‌ها پیش به زندگی هنردوستان قدم گذاشته است، اما این روزها رایج‌تر شده و هر کسی که کمی ذوق هنری دارد این کار برایش دلنشین و خوشایند است. حتی این روزها، گروهی از دوستان که دور هم جمع می‌شوند گالری‌ گردی را به نشستن در کافه ترجیح می‌دهند و جایی می‌روند که علاوه بر دور هم بودن، از تماشای آثار هنری لذت ببرند.

گالری‌های نقاشی و هنری که مربوط به هنرمندان و نقاشان بزرگ همچون کمال الملک  و شاگردانش در فضاهایی متفاوت برپا می‌شوند که شوق بازدید از آثار هنری را در چنین فضایی دو چندان می‌کنند.

 

 

 

 

دوره ی مظفرالدین شاه سال 1290 در بناهای جنوبی باغ، مدرسه ای برای تعلیم کارهای هنری مانند(نقاشی، منبت کاری، موزاییک سازی و قالی بافی) به ریاست کمال الملک تاسیس گردید.

موزه ی باغ منیر اولین موزه ای در ایران که نام یک بانو بر آن گذاشته شده و در سال 1396 تاسیس شده است.

 

 

 

آدرس این بنای تاریخی: میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، ابتدای خیابان گودرزی.

بهای بلیط بازدید از مجموعه موزه ها: 5000 تومان و بهای ورود به محوطه و استفاده از کافه ها: 3000 تومان می باشد.

دوشنبه ها مجموعه موزه ها تعطیل اما امکان بازدید از محوطه و رستوران و کافه فراهم می باشد.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.