حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 4 فروردین , 1403 14 رمضان 1445 Saturday, 23 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
درمان روماتیسم با طب سنتی
17 دسامبر 2018 - 9:01
شناسه : 4670
بازدید 269
9

روماتیسم جزو بیماری هایی است که طب سنتی درمان های موثری برای آن پیشنهاد کرده. با ما همراه باشید تا از درمان های آن برای شما بگوییم. این بیماری معمولا در سنین 30تا 50سالگی بروز می‌کند و در زنان شایع‌تر است. روماتیسم به‌صورت قرینه‌ است، یعنی اگر یک زانو یا دست درگیر باشد، به‌احتمال زیاد […]

ارسال توسط :
پ
پ

روماتیسم جزو بیماری هایی است که طب سنتی درمان های موثری برای آن پیشنهاد کرده. با ما همراه باشید تا از درمان های آن برای شما بگوییم.

این بیماری معمولا در سنین 30تا 50سالگی بروز می‌کند و در زنان شایع‌تر است. روماتیسم به‌صورت قرینه‌ است، یعنی اگر یک زانو یا دست درگیر باشد، به‌احتمال زیاد طرف مقابل نیز درگیر می‌شود. این بیماری شروع آهسته یا ناگهانی دارد و با علائم درد، تورم، گرمی، محدودیت حرکت و خشکی صبحگاهی مفاصل همراه است. درد مفاصل با استراحت و بی‌حرکتی تشدید شده و به مرور زمان طی روز و با کار‌کردن و فعالیت آرام تسکین پیدا می‌کند. التهاب مفصل به مرور زمان باعث تخریب غضروف مفصلی و ساییدگی استخوان و به‌دنبال آن تغییر شکل مفصل می‌شود.

 

در بیماری آرتریت، بیشتر مفاصل‌‌ انگشتان و کف دست‌، مچ‌ دست‌، آرنج‌ دست، پا، مچ‌ پا و گاهی اوقات مهره‌های گردنی درگیر می‌شوند. این بیماری در سال‌های اخیر بسیار شایع شده و افراد زیادی از آن رنج می‌برند اما تنها با عمل به چند توصیه ساده می‌توانید از شر این بیماری راحت شوید و از بروز آن جلوگیری کنید.

 

طب سنتی این پیشنهادها را می‌دهد:

هر روز نیم مشت جعفری را در نیم لیتر آب بجوشانید و تا گرم است آب آن را بخورید.

هر 2ساعت به 2ساعت مقداری عسل را روی یک پارچه تمیز مالیده و روی موضع بیماری بگذارید، همچنین صبح ناشتا 2قاشق سوپ‌خوری عسل بخورید.

زیاد حمام و استخر (جکوزی) بروید. حمام درمانی با آب گرم تاثیر ارزشمندی برای رفع روماتیسم دارد.

به‌مدت 15روز، هر روز صبح ناشتا آب لیموترش تازه را با کمی آب مخلوط کرده، بخورید و تا ظهر چیز دیگری میل نکنید.

2یا 3عدد سیب را با پوست به 4قسمت تقسیم کرده و در یک لیتر آب به‌مدت 15دقیقه بجوشانید، بعد کمی عصاره شیرین‌بیان را به آن اضافه کنید، سپس آب آن را صاف کرده و بنوشید.

کمی سیر کوبیده را با روغن زیتون مخلوط کرده و به موضع درد بمالید و ماساژ دهید، پس از یک ساعت بشویید و این کار را در روز 4بار تکرار کنید.

هر روز تخم‌کرفس را مثل چای دم کرده و آبش را بنوشید.

به مدت 21روز، هر روز کرفس را خرد کرده، بجوشانید و آب جوشانده آن را بنوشید تا روماتیسم به‌صورت کلی ریشه کن شود.

تره فرنگی تازه را دوبار بجوشانید و هر بار آبش را دور بریزید و خود آن را بخورید.

هر روز 2لیوان آب انگور بخورید، یک لیوان بین صبحانه و ناهار و یک لیوان بین ناهار و شام.

 

درد روماتیسم از رطوبت:

اگر درد روماتیسم در اثر رطوبت باشد، برای درمان آن و تسکین درد باید از عسل، مربای بالنگ، زنجبیل، روغن زیتون، سوپ هویج و جعفری و خورشت کرفس زیاد استفاده کنید.

 

درد روماتیسم از حرارت بدن:

اگر درد روماتیسم در اثر حرارت بدن باشد، برای برطرف کردن حرارت خون و برقراری تعادل خون، شربت آبلیمو یا سکنجبین را با آب انار مخلوط کرده و بنوشید.

 

درد روماتیسم از تنبلی کبد یا کلیه:

اگر درد روماتیسم به‌علت تنبلی کبد یا کلیه باشد، باید از بعضی خوراکی‌ها مثل پرتقال، نارنگی، آب انار، سیب درختی با پوست، انجیر، موز، هویج فرنگی، چغندر، آب ترب، شلغم، آش آبغوره و عدس بیشتر استفاده کنید.

 

درد روماتیسم کهنه و مزمن:

اگر مبتلا به روماتیسم کهنه و مزمن هستید باید همیشه خود را گرم نگه دارید و از خوراکی‌هایی چون لیمو، انگور، گوجه فرنگی، مربای به و بالنگ بیشتر استفاده کنید و برای درمان آن پرهای گل محمدی را با کمی عسل مخلوط کرده و صبح و ظهر و شب به اندازه یک‌عدد نخود از این خمیر را میل کنید.

منبع: همشهری

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.