حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
درخواست مردم از فروشندگان چه باشد؟؟؟؟
02 سپتامبر 2019 - 9:46
شناسه : 6912
بازدید 197
6

آشفتگی بازار لوازم خانگی باعث شده بود تا معضل گرانفروشی و فروش کالای قاچاق در این بازار پر حاشیه روز به روز در حال گسترش باشد از این رو بخشنامه های متعددی طی هفته های گذشته به واحدهای صنفی رسیده که الزاماتی را برای این فروشندگان به وجود آورده است. خریدارن لوازم خانگی از فروشگاه […]

ارسال توسط :
پ
پ

آشفتگی بازار لوازم خانگی باعث شده بود تا معضل گرانفروشی و فروش کالای قاچاق در این بازار پر حاشیه روز به روز در حال گسترش باشد از این رو بخشنامه های متعددی طی هفته های گذشته به واحدهای صنفی رسیده که الزاماتی را برای این فروشندگان به وجود آورده است.

خریدارن لوازم خانگی از فروشگاه ها چه بخواهند؟

طبق آخرین درخواست های سازمان تعزیرات حکومتی و البته اتاق اصناف فروشگاه های لوازم خانگی ملزم به رعایت چند قوانین هستند و اگر این قوانین را رعایت نکنند، با برخورد جدی سازمان تعزیرات مواجه خواهند شد.

بر اساس این گزارش سازمان تعزیرات و اتاق اصناف از فروشگاه های لوازم خانگی خواسته که:

۱٫ کلیه کالاها موجود در فروشگاه دارای برچسب قیمت باشد.

۲٫ ازخریدهرگونه کالابدون فاکتور جدا خودداری کنند.

۳٫ درزمان فروش کالا لزوما فاکتور قانونی صادر کنند.

۴٫ از فروش کالاهای بدون گارانتی شرکتی (قاچاق و تقلبی )جدا خودداری شود.

حال اگر خریداری به فروشگاهی رفت و شاهد نقض هر یک از موارد بالا بود باید چه کند؟

درهمین رابطه سید مرتضی میری؛ رئیس اتحادیه لوازم خانگی می گوید : تقریبا ۷۰ درصد کالای ایرانی در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است. سازمان حمایت از ۵ شرکت دیگر خبر داد که اطلاعات محصولات خود را در اختیار ما قرار داده اند و ظرف چند روز آینده بررسی و در سامانه ثبت می شود.

سید مرتضی میری در ادامه  افزود: اگر خریداری حین خرید از فروشگاهی از فروشنده فاکتوری دریافت نکرد می تواند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرد و عدم دریافت فاکتور از فروشگاه را اعلام کند در صورت جواب نگرفتن از سامانه می تواند محصول را خریداری کند که رسید کشیدن کارت در فروشگاه مذکور برای ما سند محسوب می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، با اشاره به اینکه اگر خریداری با گران فروشی فروشگاهی مواجه شد، گفت: خریدار می تواند در سازمان صنعت و معدن واقع در میدان ولیعصر فرم شکایتی پر کند. این فرم شکایت را برای اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می فرستند. وظیفه اتحادیه در این بخش نقد و بررسی شکایت است. اگر طرفین رضایت دادند که هیچ در غیر این صورت اتحادیه مقدار تخلف را به سازمان صنعت و معدن برمی گرداند و برای تعزیرات می فرستد و در نهایت فروشنده جریمه می شود.

وی در پایان افزود: خریدار برای ادامه پیگیری از شکایت خود برای سازمان شماره تماسی می گذارد و فروشنده و خریدار به اتحادیه دعوت می شوند تا به مشکلشان رسیدگی شود.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.