حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
داستان موفقیت ایکس ویژن x.vision
04 نوامبر 2019 - 16:12
شناسه : 10162
بازدید 266
7

وقتی محمود امیری شرکتی را در سال 1343 تحت عنوان ”شرکت امیری و شرکاء“ بنیان گذاری می کرد. رسیدن به قله های تجارت و کسب و کار را در ذهنش پرورش می داد از همین رو بود که «پر کردن خلاهای بازار ایران» و «عرضه محصولاتی کمتر شناخته شده در بازار ایران» را در دستور […]

ارسال توسط :
پ
پ

وقتی محمود امیری شرکتی را در سال 1343 تحت عنوان ”شرکت امیری و شرکاء“ بنیان گذاری می کرد. رسیدن به قله های تجارت و کسب و کار را در ذهنش پرورش می داد از همین رو بود که «پر کردن خلاهای بازار ایران» و «عرضه محصولاتی کمتر شناخته شده در بازار ایران» را در دستور کارش قرار داد. البته این کار ریسک پذیری بالایی داشت و محمود و شرکایش مرد این میدان بودند.

تاسیس شرکت همزمان بود با گسترش شبکه بانکی در کشور و محمود امیری فعالیت در حوزه نیازمندی های بانکی را همان بازار بکری می دید که لازم است در آن حضور پیدا کند.

امیری یکسال پس از تاسیس شرکت ، موفق به دریافت نمایندگی انحصاری برند Olivetti و ماشین حساب های الکترونیکی Sharp شد. در آن زمان، ماشین حساب های شارپ در رده اولین ماشین حساب های الکترونیکی پیشرفته در سرتاسر دنیا به شمار می رفت. دریافت نمایندگی انحصاری دستگاه های سکه و پول شمار بانکی De La Rue در آن دوره از دیگر موفقیت های این شرکت به شمار می رفت. نه سال پیشتازی و حتی یکه تازی شرکت امیری و شرکاء در رفع نیازهای شبکه بانکی کشور سهم  90% بازار را برای آنها در سال 1352 به ارمغان آورده بود.

 

رصد تحولات بازارخارجی برای تامین نیاز داخل

همین موفقیت ها و نیازمندی های روز به روز جامعه با تغییر و تحول در کسب و کار ها و شکل گیری فعالیت های اداری بود که تصمیم دوم مخاطره پذیر امیری و شرکایش را رقم زد. آنها تصمیم گرفتند پا را فراتر از شبکه بانکی بگذارند و نیازمندی های عمومی در حوزه شرکت های اداری را از طریق تامین و واردات ماشین های مورد نیاز اداری پاسخ دهند. پس در سال 1353 در یک اقدام هوشمندانه نام شرکت را به مرکز ماشینهای اداری ایران تغییر دادند. اینگونه بود که مادیران (مخفف مرکز ماشینهای اداری ایران)  از دل شرکت امیری و شرکاء زاده شد و فعالیتهایش هم بر حوزه تامین ماشین های اداری متمرکز شد. البته بهره گیری از نام  مادیران برای شرکت 27 سال بعد در سال 1380 ؛ پس از آنکه بازار کار و صنعت کشور متکثر و برندسازی در ایران تقویت شد؛ رواج یافت.

از آن پس بود که کار مادیران شده بود رهگیری تغییر و تحولات کسب و کارهای اداری خارج از کشور و پیش بینی حرکت جامعه ایرانی به سوی آن و وارادت و تأمین نیازمندیهای آتی بازار کشور و پشتیبانی فنی از محصولات و ماشین آلاتی که وارد می کند.

مادیران ماشین های اداری تازه وارد شده در بازار خارج از کشور را رصد و شناسایی می کرد و بعد از عقد قرارداد با شرکت های تولید کننده و سازنده، اقدام به واردات آنها به داخل کشور می نمود.

عوامل موفقیت مادیران

مادیران از جمله شرکتهایی است که یک سیستم عوامل در موفقیتش دخیل بوده است سه عامل مهم موفقیت مادیران را با هم بررسی می کنیم.

 

عامل اول : اولین بودن یکی از راز و رمزهای موفقیت مادیران

امیری و شرکایش اولین بودن را سرلوحه کاری شان قرار داده  بودند از اینرو برخی از این اولین بودن هایشان عبارت بودند از :

  • واردات اولین ماشین تحریر ایران در سال 1355
  • واردات اولین کامپیوتر خاص شبکه بانکی کشور در سال 1356
  • واردات اولین کامپیوتر خانگی ایران در سال 1363
  • واردات اولین دستگاه فاکس ایران در سال 1363
  • واردات اولین لپ تاپ به بازار ایران در سال 1368
  • راه اندازی اولین خط تولید و مونتاژ مانیتورهای CRT به کمک ال جی کره

 

عامل دوم : توجه به مشتری گرایی و نگاه درازمدت به بازار

امیری و شرکایش بیش از هر چیزی به حسن شهرت در بازار و مشتری مداری فکر می کردند. آنها نگاهشان به بازار؛ نگاه کوتاه مدت و سودمحور نبود. اگرچه پذیرش مخاطرات بالا ناخواسته سود بالا هم به بار می آورد اما حتی این سود هم راضی شان نمی کرد. آنها به فکر توسعه کسب و کارشان بودند پس به واردات اکتفا نکردند و خدمات دهی به مشتریانشان را نیز جزء فعالیت های کاریشان میدانستند تا اینکه در سال 1373 برای تمرکز امور و ارائه خدمات بهتر و تخصصی تر شرکتی مجزا به نام ”خدمات ماشین های اداری ایران“ تاسیس نمودند. مادیرانی ها در باب اهمیت مشتری مداری می گویند:

«از بدو تاسیس شرکت، پشتیبانی از مشتریان همواره یکی از دغدغه های اساسی مادیران بوده است. در سال 1373برای ارائه خدماتی بهتر و متمرکزتر، بخش خدمات مرکز ماشین های اداری ایران در قالب شرکتی مجزا و تحت عنوان ”خدمات ماشین های اداری ایران“ به عنوان شعبه ای مستقل تشکیل شد. بزرگترین و مجهزترین مرکز خدمات IT در ایران ماحصل پایه گذاری این مرکز می باشد.»

 

عامل سوم : بازارسازی و توسعه بازار با برندگرایی

شرکت امیری و شرکاء از ابتدای تاسیس توجه خاصی به برندها داشت. فروش برندهای Olivetti و ماشین حساب های الکترونیکی Sharp برندهای عرضه شده شرکت در اولین سالها بودند. مادیران حتی در سال 1368 وقتی هم که خواست لپ تاپ را وارد ایران کند، لپ تاپ با برند شارپ را وارد کرد.

 اولین برند اختصاصی مادیران در سال 1364 با نام UNITEC ثبت شد.مرکز ماشین های اداری ایران اولین ماشین حساب و کامپیوتر برند خود با نام تجاری Unitec را راه اندازی کرد. این روند تا سال 1373 و دریافت نمایندگی انحصاری Olivetti ادامه پیداکرد. برند Olivetti جایگزین محصولات Unitec شد.

اما 17 سال زمان احتیاج بود تا اولین برند موفق شرکت یعنی ایکس ویژن X.vision در حوزه صوت و تصویر به فعالیت های شرکت پایداری و عمق بخشد. اعتماد پذیری بازار به ایکس ویژن و رسوخ این برند در بازار تا حدی بود که مدیران مادیران تصمیم به راه اندازی کارخانه تولید لوازم خانگی و عرضه این اقلام با برند ایکس ویژن افتادند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.