حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
داستان تکراری قیمت بنزین
05 نوامبر 2019 - 18:00
شناسه : 10198
بازدید 223
6

مدتی بود که عادت کرده بودیم هر سال شب عید صحبت از قیمت بنزین بود و تورمی که متعاقب آن بر کالاها اعمال می شد این رویه ادامه داشت تا اینکه بنزین سهمیه بندی شد و به قیمت 10000 ریال به ازای هر لیتر رسید. چند سالی ثبات قیمت برقرار بود البته ملت تا پول […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدتی بود که عادت کرده بودیم هر سال شب عید صحبت از قیمت بنزین بود و تورمی که متعاقب آن بر کالاها اعمال می شد این رویه ادامه داشت تا اینکه بنزین سهمیه بندی شد و به قیمت 10000 ریال به ازای هر لیتر رسید. چند سالی ثبات قیمت برقرار بود البته ملت تا پول در جیب داشتند در جاهای دیگر خرج کردند و فقط بنزین بود که کمی مصنوعی و کمی هم به علت افتتاح پالایشگاه های بنزین گسترده و با ظرفیت بالا مثل پالایشگاه ستاره خلیج فارس تغییر قیمت نداشت. البته شک نکنید که دولت منتفع می شد نفتی که صدورش با ارز پایین و مشکلات جابه جایی و نقل و انتقال پول همراه بود به کوئنی مثبت برای جمع آوری ریال برای دولت تبدیل شد. اما بالاخره نوبت بنزین هم رسید.

ربیعی خبر داد: نظر رئیس جمهور درباره افزایش قیمت بنزین

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین با هدف کاهش فاصله طبقاتی، تصمیم جدیدی است که سخنگوی دولت در نشست خبری اخبر خود، از آن خبر داده است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی گفت: بنابر نظر رئیس جمهور هر گونه تغییر قیمت با هدف توزیع عادلانه منابع عمومی و در جهت کاهش فاصله طبقاتی به کار گرفته خواهد شد.ربیعی با تاکید بر اینکه هیچ بخشی از درآمد‌ها به حساب دولت یا خزانه برای هزینه‌های جاری واریز نخواهد شد، افزود: این درآمد به سمت اقشاری که سهم کمتری از ثروت ملی دارند مانند افراد حقوق بگیر ثابت، کارگران، بازنشستگان، کارمندان، گروه‌های هدف معین شده و افراد کم برخوردار به طور هوشمند توزیع خواهد شد.

وی افزود: مطالعات ما نشان می‌دهد که مشمولین این طرح حدود 7 دهک خواهند بود. این طرح، طرح حمایت اجتماعی و معیشتی است که در مقابل تکانه‌های تورمی تحریم، اطمینان از امنیت قضایی و بهبود معیشت مردم است که صورت می‌پذیرد. سخنگوی دولت تصریح کرد: هنوز تصمیم نهایی درباره انتخاب یکی از این سناریو‌ها اتخاذ نشده است

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.