حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 30 فروردین , 1403 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
حواشی فیلم مست عشق
26 سپتامبر 2019 - 11:15
شناسه : 7748
بازدید 287
6

از گذشته تا به امروز سینیمای ایران درگیر حاشیه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است در حال حاضر در مورد ساخت فیلم مست عشق که در مورد شعرایی همچون: مولانا و شمس تبریزی است نیز درگیر همین حواشی شده است. سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت […]

ارسال توسط :
پ
پ

از گذشته تا به امروز سینیمای ایران درگیر حاشیه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است در حال حاضر در مورد ساخت فیلم مست عشق که در مورد شعرایی همچون: مولانا و شمس تبریزی است نیز درگیر همین حواشی شده است.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص حواشی ایجاد شده پیرامون ساخت فیلم سینمایی مست عشق درباره شمس تبریزی و مولوی، گفت: پروانه ساخت فیلم‌هایی که در داخل کشور ساخته می‌شوند از سوی وزارت ارشاد صادر می‌شود و این فیلم‌ها بعد از دریافت مجوزهای لازم به مرحله تولید و سپس نمایش می‌رسند. درباره فیلم مست عشق چون ساخت آن در داخل ایران اتفاق نمی‌افتد، مسیر فیلم‌هایی که داخل کشور ساخته می‌شوند را  طی نمی‌کند و طبعاً نیز این امکان برای بررسی فیلمنامه و سایر جزئیات آن در سازمان سینمایی فراهم نمی‌شود

وی همچنین درخصوص اعلام نظر برخی مراجع تقلید درباره ساخت این فیلم با بیان اینکه نظرات مراجع قابل احترام است، گفت: به طور طبیعی مسیر استفتاء مسیر کسب نظر مراجع است و طبعاً نیز قابل احترام است ولی قوانین کشور مسیر خود را طی می‌کند. پیش از این سریال‌ها و فیلم‌های متعددی نیز در صداوسیما درباره شخصیت‌های شمس و مولانا ساخته شده است.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به این سوال که نگاه وزیر ارشاد نسبت به ساخت این اثر سینمایی چیست؟اظهار داشت: چون مسیر تأیید فیلمنامه «مست عشق» طی نشده هرگونه قضاوت درباره آن، قضاوت زودهنگام است.

صالحی ادامه داد: ساخت این فیلم در داخل کشور اتفاق نیفتاده و به همین دلیل نیز ما از آن اطلاعات کافی نداریم. موضوعی که تاکنون مطرح شده بازیگر ایفاکننده نقش مولاناست که پیش از این مطرح شده بود یک شخصیت ترک ایفاگر این نقش است ولی این موضوع منتفی شده و قرار است بازیگران نقش شمس و مولانا هر دو ایرانی باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارشاد با مراجع تقلید گفت‌وگوهایی درباره موضوعاتی از این دست دارد یا نه، تصریح کرد: ما حتما با مراجع محترم تقلید همواره در گفت‌وگو هستیم. همچنین از سوی دیگر استفتاء از مراجع تقلید روند طبیعی خود را دارد و هرکس می‌تواند از مرجع تقلید خود سوال بپرسد؛ مراجع تقلید نیز بر اساس مسائل فقهی نظرات خود را عرضه می‌کنند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.