حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 8 فروردین , 1403 18 رمضان 1445 Wednesday, 27 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
حفاظت از از باتری لپ‌تاپ
04 آوریل 2021 - 13:45
شناسه : 12891
بازدید 175
6
نگهداری بهینه‌تر باتری لپ‌تاپ

یکی از کاربردی ترین ابزار های روزمره همه ما  لپ‌تاپ هایی است که تقریبا تمام کار هایمان را با آن انجام می دهیم . امروزه با قیمت های نجومی لپ‌تاپ ها باید از آن ها حفاظت کرد . یکی از مهم ترین اجزای آن باتری است که حفاظت از آن سخت نیست اما در طول […]

ارسال توسط :
پ
پ

یکی از کاربردی ترین ابزار های روزمره همه ما  لپ‌تاپ هایی است که تقریبا تمام کار هایمان را با آن انجام می دهیم . امروزه با قیمت های نجومی لپ‌تاپ ها باید از آن ها حفاظت کرد . یکی از مهم ترین اجزای آن باتری است که حفاظت از آن سخت نیست اما در طول عمر آن بسیار تاثیر دارد .

امروزه تمام وسایل دیجیتال از لیتیم بون ساخته شده است اما در گذشته از نیکل و کادمیم و… بود .

باور غلط

برخلاف بعضی توصیه ها ، نیازی نیست که معمولاً یک باتری لیتیوم یون را به طور کامل تخلیه کنید و سپس آن را دوباره شارژ کنید تا به نوعی راه اندازی مجدد یا کالیبره شود . این یک عمل مخرب است ، باتری شما تحت فشار قرار میگیرد . اینکه آیا انجام یک تخلیه کامل چند بار در سال یک ایده هوشمندانه است یا خیر ، همچنان یک سوال بی پاسخ است .

دما

وقتی باتری لپ تاپ بیش از حد داغ می شود ، واکنش های الکتروشیمیایی داخل آن سرعت می گیرد . اما این به این معنی نیست که باتری کارایی بیشتری دارد. در عوض ، باتری اکنون انرژی زیادی تولید می کند که نمی تواند از آن استفاده کند و نمی تواند با خیال راحت به سمت سخت افزار دیگری برود. این حتی گرمای بیشتری ایجاد می کند و مشکل را پیچیده می کند. این امر در نهایت می تواند به طور دائمی به داخل باتری آسیب برساند و آن را فرسوده کند.

Laptop-temperature

بسیاری از لپ تاپ های مدرن دارای باتری های ثابت دارند و قابل در آوردند نیستند ، در صورتی که حداکثر عمر باتری نگرانی شماست خاموش کردن دستگاه و خنک شدن آن بسیار توصیه می شود .

اجازه ندهید باتری لپ‌تاپ‌تان، کاملا خالی شود

اجازه ندهید تا باتری کاملا خالی شود؛ البته اکثر لپ‌تاپ‌های امروزی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا پیش از کامل خالی شدن باتری، خاموش شوند . خوش‌بختانه در سیستم‌عامل ویندوز 7، 8 و 10، تنظیماتی برای افزایش طول عمر باتری گنجانده شده است.

اتصال به برق

به راحتی می توانید بیشتر لپ تاپ های مدرن را به برق وصل کنید و با خیال راحت از آن استفاده کنید . در واقع ، بیشتر لپ تاپ های بازی با قدرت بالا هنگام اتصال به بهترین شکل کار می کنند. مهمترین جنبه سلامت باتری چرخه تخلیه است. هر چقدر محتاط باشید ، با گذشت زمان با شارژ و شارژ باتری افت می کند. هر زمان که یک برنامه فشرده ( مانند یک بازی ) را اجرا میکنید ، می توانید آن را در حالی که لپ تاپ شما متصل است اجرا کنید تا تعداد دوره های تخلیه باتری را کاهش یابد.

باتری متصل به برق

بنابراین اگر در حال جابجایی نیستید و یک برنامه فشرده را اجرا نمی کنید ، بهتر است لپ تاپ خود را برای مدت زمان استفاده طولانی از برق استفاده کنید . اگر شما کارهای روزمره را انجام می دهید که به همان سرعت مصرف برق نمی کنند ( مانند مرور اینترنت ) می توانید فقط به باتری اعتماد کنید.

 به روز نگه دارید

همیشه پیگیر نسخه های جدید سیستم عامل لپ تاپ تان باشید و به پیغام های دستگاه برای نصب به روزرسانی های جدیدش بی اعتنا نباشید. تولید کنندگان برای رفع نقص های سیستم عامل خود، به روزرسانی های جدیدی برای آن ها منتشر می کنند. این نقص ها باعث می شوند باتری لپ تاپ زودتر خالی شود.

نحوه‌ی اتصال

همیشه اول دوشاخه را به پریز برق بزنید، سپس فیش آداپتور برق را به لپ‌تاپ متصل کنید. یک دلیل ساده برای آن وجود دارد؛ زیرا وقتی دوشاخه را به پریز متصل می‌کنید، برقی که به طور ناگهانی وارد می‌شود دارای نوسان است. اما وقتی اول دوشاخه به برق متصل شده باشد، بعد از چند لحظه کوتاه، برق توسط آداپتور از AC به DC تبدیل و نوسان آن گرفته می‌شود.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.