حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
تو همه چی تقلب در لوازم خانگی هم آره؟
11 مارس 2019 - 15:04
شناسه : 5352
بازدید 342
11

به گزارش خبرگزاری فارس، مدتی است خبر ساخت لوازم خانگی با کیفیت پایین و بسته‌بندی‌های شیک در حاشیه‌های تهران و ساوه به گوش می‌رسد که اجناس را با مارک و لوگوی خارجی روانه بازارهای مرزی می‌کنند و با ضمانت‌نامه‌های نامعتبر به مشتریان می‌فروشند. غیر از این اما کلاهبرداری به بازار تهران هم رسیده است. فروشندگان […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش خبرگزاری فارس، مدتی است خبر ساخت لوازم خانگی با کیفیت پایین و بسته‌بندی‌های شیک در حاشیه‌های تهران و ساوه به گوش می‌رسد که اجناس را با مارک و لوگوی خارجی روانه بازارهای مرزی می‌کنند و با ضمانت‌نامه‌های نامعتبر به مشتریان می‌فروشند. غیر از این اما کلاهبرداری به بازار تهران هم رسیده است. فروشندگان تهرانی برای فرار از دست تعزیرات، قیمت‌هایی که در فاکتور اجناس می‌نویسند، با قیمتی که از مشتری می‌گیرند، بسیار متفاوت است و درصورت اعتراض مشتری از فروختن کالا به او خودداری می‌کنند. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که اعضای اتحادیه لوازم خانگی می‌گویند؛ برخی نمایندگی‌های رسمی فروش لوازم برای اینکه بتوانند قیمت‌ها را بیشتر از نرخ‌های مصوب نمایندگی‌ها بفروشند، دیگر کالای خود را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نمی‌فروشند.

آقای محمد طحان‌پور، رییس اتحادیه صنف لوازم خانگی می‌گوید: «ما در تولید برخی از کالاهای لوازم خانگی پیشرفت خوبی داشتیم. این پیشرفت‌مان تا قبل از خروج آمریکا از برجام سیر صعودی گرفته بود.»

بازار لوازم خانگی این روزها حال خوشی ندارد و بازار کلاهبرداری و سوءاستفاده در آن حسابی داغ شده است. از جعل برندهای معتبر روی کالاهای بنجل و دست چندم گرفته و فروختن آن در بانه تا ترفند نمایندگی‌ها برای گرانفروشی. طحان‌پور در این‌باره می‌گوید: برخی کالاها مانند یخچال را در تهران تولید می‌کنند و در بانه به فروش می‌رسانند. این کالاها را در شهرک‌های اطراف تهران و ساوه تولید می‌کنند. اجناس را بسیار شیک و عیناً مانند کالاهای خارجی تولید می‌کنند. موتور و پوسته لوازم خانگی ارزان‌قیمت چینی را به ایران می‌آورند و در کارگاه‌های غیرمجاز تهران سر هم کرده و با شابلون، نشان برندهای معروف به روی آن کالاهای تقلبی حک می‌شود و آن را به بانه می‌برند و به فروش می‌رسانند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.