حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 4 فروردین , 1403 14 رمضان 1445 Saturday, 23 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
با کاهش فعالیت ال‌جی و سامسونگ در بازار لوازم خانگی ایران، چه جایگزین‌هایی وجود خواهد داشت؟
14 آگوست 2020 - 19:56
شناسه : 12407
بازدید 282
10

با خروج تدریجی ال‌جی و سامسونگ از بازار کشورمان، سؤال‌های بزرگی برای کاربران ایجاد شده است: برند قابل‌اعتماد موجود در حوزه‌ی لوازم خانگی چیست؟ چه شرکتی موفق خواهد شد سهم بیشتری از بازار کسب کند؟ لوازم خانگی لوازم خانگی به‌دلیل اهمیت زیاد و ضرورت استفاده، یکی از مهم‌ترین صنایع دنیای فناوری به‌شمار می‌رود؛ به‌همین‌دلیل، شرکت‌های […]

ارسال توسط :
پ
پ

با خروج تدریجی ال‌جی و سامسونگ از بازار کشورمان، سؤال‌های بزرگی برای کاربران ایجاد شده است: برند قابل‌اعتماد موجود در حوزه‌ی لوازم خانگی چیست؟

چه شرکتی موفق خواهد شد سهم بیشتری از بازار کسب کند؟

لوازم خانگی

لوازم خانگی به‌دلیل اهمیت زیاد و ضرورت استفاده، یکی از مهم‌ترین صنایع دنیای فناوری به‌شمار می‌رود؛ به‌همین‌دلیل، شرکت‌های زیادی به توسعه و تولید این دسته از محصولات می‌پردازند. جنرال الکتریک،‌ بوش، هیتاچی، میتسوبیشی، توشیبا، پاناسونیک، هایر، سامسونگ و ال‌جی از بزرگ‌ترین نام‌های این صنعت به‌شمار می‌روند که سابقه‌ی بسیار زیادی در تولید لوازم خانگی دارند.

برخلاف سایر صنایع مانند گوشی‌های هوشمند و خودرو که شاهد تغییر پیوسته‌ و سالانه‌ی فناوری‌های بنیادین در آن‌ها هستیم، لوازم خانگی از چنین روندی پیروی نمی‌کند و فناوری‌های مرتبط با سرعت کمتری تغییر می‌کند؛ به‌خصوص فناوری مرتبط با هسته‌های اصلی هریک از این دسته از محصولات. به‌عنوان مثال، می‌توان به تلویزیون اشاره کرد که هنوزهم پنل‌های VA و IPS پس از سال‌ها از اولین استفاده، همچنان بیشترین کاربرد را در تلویزیون‌ها دارند و تنها تغییراتی مانند استفاده از ذرات کوانتومی برای بهبود نمایش رنگ‌ها و افزایش رزولوشن را شاهد هستیم و بازه‌ی بسیار گسترده‌ای از کاربران از تلویزیون‌های Full HD بهره می‌برند. همچنین درزمینه‌ی ماشین لباس‌شویی، موتور‌های متصل‌ به دیگ لباس (Direct Drive) را می‌توان اصلی‌ترین انقلاب فناوری طی چند دهه‌ی گذشته در این دسته از محصولات دانست که چندین سال پیش رخ داده و درحال‌حاضر نیز شاهد کاربرد آن در طیف گسترده‌ای از ماشین‌های لباس‌شویی هستیم.

موارد مذکور تا حدودی منجر به توسعه‌ی آسان‌تر این دسته از تجهیزات دنیای فناوری شده است که این موضوع خود نیز ظهور نام‌های زیادی در صنعت لوازم خانگی را سبب شده است. با اینکه شاید تنها چند برند را بتوان به‌عنوان نمونه‌های پیشرو و نوآور معرفی کرد، به‌دلیل ماهیت کُند تغییر فناوری و توجه کمتر کاربران به استفاده از فناوری‌های انقلابی، سایر برند‌ها نیز سهم زیادی از بازار را ازآنِ خود کرده‌اند.

راهنمای جامع خرید تلویزیون:

پس از تحریم‌های ایالات متحده علیه کشورمان، شاهد کاهش فعالیت و خروج بسیاری از شرکت‌ها از بازار کشورمان بودیم. ‌پیش‌تر سامسونگ و ال‌جی، دو نمونه از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی لوازم خانگی، در کشورمان نیز فعالیت گسترده‌ای داشتند و علاوه‌بر عرضه‌ی بازه‌ی گسترده‌ای از محصولات، خط تولید برخی از آن‌ها را نیز در ایران راه‌اندازی کرده‌ بودند. با تشدید تحریم و فشار، غول‌های کره‌ای نیز به ناچار فعالیت خود را در ایران کاهش دادند. این موضوع تا حدی پیش رفت که چندی پیش شاهد حذف تابلو‌های ال‌جی و سامسونگ در فروشگاه‌های لوازم خانگی بودیم. درحالی‌که مدیران منطقه‌ای ال‌جی و سامسونگ هنوز از فعالیت در ایران سخن می‌گویند، گلدیران و سام سرویس شرکای اصلی آن‌ها در کشور از آغاز فعالیت خود برای تولید و فروش محصولات خود خبر دادند.

تعمیرگاه و نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در تهران

در همین راستا به معرفی برخی برند‌های مطرح باقی مانده در بازار خواهیم پرداخت که برای گسترش فعالیت خود، برنامه‌ریزی زیادی کرده‌اند. در نظر داشته باشید که شرایط فعلی ال‌جی و سامسونگ را می‌توان مشابه فعالیت برند‌های مطرح دیگری مانند بوش دانست که با وجود قطع ارتباط شرکت مادر، نماینده‌های داخلی با مشکلات فراوان و به‌واسطه‌ی ارتباط با نمایندگی‌های دیگر، به فعالیت خود ادامه می‌دهند. هدف از این مقاله معرفی برند‌هایی است که شرکت‌های مادر به‌صورت رسمی در بازار فعالیت کرده و خود را موظف به ارایه‌ی محصولات و خدمات پس از فروش می‌دانند.

اسنوا

اسنوا snowa

اسنوا یکی از قدیمی‌ترین و البته شناخته‌‌شده‌ترین شرکت‌های ایرانی حوزه‌ی لوازم خانگی است که لوازم خانگی بزرگ اعم از تلویزیون، یخچال، ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، اجاق گاز و مایکروفر را تولید و عرضه می‌کند. این شرکت تمایز خود با سایر برند‌های فعال در ایران را تحقیق و توسعه‌ی گسترده و استفاده از فناوری‌های روز دنیا می‌داند تا محصولاتی با کارایی و کیفیت بالاتر را دراختیار کاربران قرار دهد. اسنوا همچنین درکنار آزمایشگاه‌های خاص، به خطوط تولید بسیار پیشرفته‌ای مجهز است. انواع پرس‌های ضربه‌ای و هیدرولیک ۶۰ تا ۱۰۰۰ تن و دستگا‌ه‌های رباتیک الکترومغناطیس رنگ‌و‌لعاب برخی از تجهیزات اسنوا در خط تولید به شمار می‌رود.

دوو

دوو در‌حال‌حاضر، علاوه‌بر دراختیارداشتن کارخانه‌های بزرگ تولیدی در کره‌جنوبی، سایت‌های تولیدی پیشرفته در گستره جهان و کشورهای مختلف از جمله مکزیک، اسپانیا، لهستان، مالزی،چین، ویتنام و… دارد. گروه صنعتی انتخاب (شرکت مادر اسنوا) با خرید بخشی از سهام شرکت دوو و تعامل با شرکت شرکت دونگبو کره‌جنوبی (مالک دوو الکترونیکس) محصولات این برند را نیز درکنار اسنوا تولید و به بازار عرضه می‌کند. در‌حالی‌که اسنوا نقش اصلی تولید و عرضه‌ی محصولات باکیفیت را برعهده دارد، برند دوو بیشتر به‌عنوان گزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌تر برای کاربران در بازار حضور دارد.

ایکس ویژن

 

تلویزیون ایکس ویژن 43XT725

ایکس ویژن ساخته‌ی گروه مادیران است که بیش از ۴۰ سال سابقه در واردات، تولید و عرضه‌ی ماشین‌های اداری و مانیتور را در کارنامه‌ی خود دارد. این برند که در سال ۱۳۸۵ آغاز به‌کار کرد، در وهله‌ی اول تولید تلویزیون و مانیتور را در دستورکار خود قرار داد؛ اما درحال‌حاضر طیف کاملی از لوازم خانگی اعم از یخچال و ماشین لباس‌شویی را نیز تولید می‌کند و با گارانتی مادیران به فروش می‌رساند.

جی پلاس

معرفی تلویزیون‌های جی پلاس / gplus

گلدیران به‌عنوان شریک اصلی ال‌جی، از قدیمی‌ترین نام‌های فعال در حوزه‌ی لوازم خانگی کشور است که به فروش و ارائه‌ی خدمات پس از فروش محصولات شرکت کره‌ای می‌‌پردازد. بااین‌حال، پس از کاهش فعالیت ال‌جی در ایران، گلدیران به‌تازگی با معرفی برند جی‌پلاس، خود وارد بازار شده است و لوازم خانگی تولید و عرضه می‌کند. به‌گفته‌ی مدیران گلدیران، تجربه‌ی ال‌جی در همکاری با ال‌جی باعث شده است توانایی بسیار خوبی در توسعه و تولید محصولاتی باکیفیت داشته باشد.

گلدیران با استفاده از خطوط تولید گسترده، تجربه‌ی کافی و شرکای تجاری توانمند، به‌تازگی از سبد محصولات خود رونمایی کرد تا از ورود قدرتمند به بازار خبر دهد.

جنرال ادمیرال

جنرال ادمیرال یکی از برند‌های زیرمجموعه‌ی گروه پاکشوما است که لوازم خانگی اعم از یخچال‌فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و مایکروفر تولید می‌کند. در‌حالی‌که پاکشوما خود نیز انواع ماشین لباس‌شویی را تولید و عرضه‌ می‌کند، جنرال‌ ادمیرال وظیفه‌ی اصلی فروش انواع لوازم خانگی این هولدینگ را برعهده دارد.

TCL

 

تلویزیون TCL

TCL یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی پنل‌های تلویزیون در جهان بوده که جوایز متعددی را نیز دراین‌زمینه از آن خود کرده است. این شرکت درکنار تلویزیون، سایر لوازم خانگی را نیز تولید و عرضه می‌کند. مادیران با همکاری با این غول چینی، نه‌تنها به عرضه‌ی محصولات آن در ایران می‌پردازد؛ بلکه با استفاده از فناوری‌های ساخت این شرکت به‌خصوص پنل‌های تلویزیون در محصولات ایکس‌ویژن، برند خود را نیز به‌شکل محسوسی چه در بخش تنوع و استفاده‌ از فناوری‌های روز، چه درزمینه‌ی کیفیت توانمندتر کرده است.

امرسان

امرسان از قدیمی‌ترین و البته پروفروش‌ترین نام‌های حوزه‌ی یخچال در ایران است. به‌گزارش دیجی‌کالا، این شرکت در سال ۱۳۹۸موفق به کسب بیشترین سهم از بازار یخچال‌ها در کشورمان شده است. امرسان از ابتدای فعالیت خود تمرکز را بر تولید یخچال گذاشته بود و درحال‌حاضر نیز همین بخش از بازار را دنبال می‌کند.

ایست کول

ایست‌کول دیگر شرکت ایرانی فعال درزمینه‌ی تولید یخچال و فریزر است که درکنار امرسان بزرگ‌ترین سهم بازار ایران را دراختیار دارد. ایست‌ کول درکنار یخچال و فریزر، آب‌سرد‌کن و اخیرا محصولات تصفیه‌ی هوا را نیز تولید می‌کند.

از دیگر برند‌های ایرانی حاضر در بازار نیز می‌توان به پارس، سینجر، فیلور و هاردستون اشاره کرد. برخی برند‌های خارجی نیز کم‌و‌بیش در ایران فعالیت می‌کنند که عبارت‌اند از مایدیا، هایسنس و بکو. با‌این‌حال، تصاحب بازار لوازم خانگی را نمی‌توان با عرضه‌ی چند محصول با تنوع اندک، خدمات پس از فروش معمولی و حضور منطقه‌ای به‌دست آورد. برای کسب مشتریان غول‌های کره‌ای، چاره‌ای جز پیروی‌کردن از شرایط فعالیت آن‌ها نیست. این موضوع به‌معنای عرضه‌ی طیف گسترده‌ای از محصولات، تولید نمونه‌هایی با کیفیت مناسب، حضور گسترده در تمامی مناطق کشور و ارائه‌ی خدمات پس از فروش عالی است. با‌توجه‌به شرایط بازار، پیش‌بینی می‌شود سهم زیادی از بازار پس از خروج ال‌جی و سامسونگ، به سه برند داخلی اسنوا و ایکس‌ویژن و جی‌پلاس اختصاص یابد.

 

 

 

منبع:

زومیت

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.