حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
اینترنت اشیا (IOT) چیست و چه کاربردی دارد؟
20 آوریل 2021 - 17:00
شناسه : 13046
بازدید 202
13
اینترنت اشیا

مدتی هست که اینترنت اشیا مطرح شده است. اما دقیقا نمیدانم هدف آن چیست یا کاربد آن چیست.ردر این مثاله تصمیم داریم به این سوالات پاسخ دهیم. اینترنت اشیا چیست؟ اصطلاح اینترنت اشیا شامل همه چیزهایی است که به اینترنت متصل هستند. اما به طور فزاینده ای برای تعریف اشیایی که “با یکدیگر صحبت می […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدتی هست که اینترنت اشیا مطرح شده است. اما دقیقا نمیدانم هدف آن چیست یا کاربد آن چیست.ردر این مثاله تصمیم داریم به این سوالات پاسخ دهیم.

اینترنت اشیا چیست؟

اصطلاح اینترنت اشیا شامل همه چیزهایی است که به اینترنت متصل هستند. اما به طور فزاینده ای برای تعریف اشیایی که “با یکدیگر صحبت می کنند” استفاده می شود. متیو ایوانز ، رئیس برنامه اینترنت اشیا در techUK می گوید: “به سادگی ، اینترنت اشیا از دستگاه هایی تشکیل شده است، از سنسورهای ساده گرفته تا تلفن های هوشمند. با ترکیب این دستگاه های متصل با سیستم های خودکار، می توان “به جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل آنها و ایجاد عملی برای کمک به شخصی که وظیفه خاصی دارد یا یادگیری یک فرآیند. در واقع ، این از آینه های هوشمند تا چراغ های راهنمایی در مغازه ها و فراتر از آن است.

اینترنت اشیا

رئیس اینترنت اشیا

کارولین گورسکی، رئیس اینترنت اشیا در Catapult توضیح داد : “این مربوط به شبکه ها ، مربوط به دستگاه ها و مربوط به داده است.” اینترنت اشیا اجازه می دهد تا دستگاه های موجود در ارتباطات اینترنتی خصوصی بسته با دیگران ارتباط برقرار کنند و اینترنت اشیا آن شبکه ها را به هم نزدیک می کند. این امکان را برای دستگاه ها فراهم می کند تا نه تنها در سیلوهای نزدیک بلکه در انواع مختلف شبکه ارتباط برقرار کنند و دنیای بسیار متصل تری ایجاد کند.

چرا دستگاه های متصل باید داده ها را به اشتراک بگذارند؟

بحثی مطرح شده است که فقط به این دلیل که چیزی به اینترنت متصل است، به این معنی نیست که باید باشد ، اما هر دستگاه داده هایی را برای هدف خاصی جمع می کند که ممکن است برای خریدار مفید باشد و اقتصاد گسترده تری را تحت تأثیر قرار دهد. در کاربردهای صنعتی، سنسورهای موجود در خطوط تولید می توانند باعث افزایش کارایی و کاهش ضایعات شوند. یک مطالعه تخمین می زند که 35 درصد از تولید کنندگان ایالات متحده از داده های حسگرهای هوشمند در تنظیمات خود استفاده می کنند.

اینترنت اشیا به ما فرصتی می دهد تا در نحوه انجام کارها کارآمدتر عمل کنیم، باعث صرفه جویی در وقت، پول و اغلب تولید گازهای گلخانه ای در این فرآیند می شویم.

گورسکی ادامه داد: “کیفیت و دامنه داده ها در اینترنت اشیا فرصتی برای تعاملات بسیار متناسب و پاسخگو با دستگاه ها ایجاد می کند تا پتانسیل تغییر را ایجاد کنند. ”

اینترنت اشیا بعدی کجا می رود؟

گزارشی از سامسونگ می گوید نیاز به ایمن سازی هر دستگاه متصل تا سال 2020 “حیاتی” است. در سند اقتصاد باز این شرکت آمده است: “کاملاً خطرناک است که فناوری پیش از بازی در حال اجرا است”. این شرکت گفت بیش از 7.3 میلیارد دستگاه باید توسط تولید کنندگان آنها قبل از سال 2020 ایمن شوند.

برایان سولیس ، از گروه آلتیمتر ، که در این تحقیق کمک کرد ، گفت: “ما به آینده ای نگاه می کنیم که در آن شرکت ها با استفاده از اینترنت اشیا ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به داروینیسم دیجیتال بپردازند.” .

بات نت های اینترنت اشیا، ، ایجاد شده با استفاده از شبکه ای از دستگاه های قدیمی، وب سایت ها و خدمات بزرگی را در سال 2016 آفلاین کرده است. بعداً یک شرکت چینی 4.3 میلیون دوربین متصل بدون امنیت را فراخواند. سهولت پایین آمدن اینترنت با استفاده از دستگاه های اینترنت اشیا when زمانی مشخص شد که به جای اهداف مخرب، ایجاد شده برای بازی Minecraft است.

اما آیا پیامدهای حریم خصوصی وجود ندارد؟

هر آنچه به اینترنت متصل است می تواند هک شود ، محصولات اینترنت اشیا نیز از این قاعده نانوشته مستثنی نیستند. سیستم های اینترنت اشیاec ناامن منجر به از دست رفتن تولید کننده اسباب بازی VTech در فیلم ها و تصاویر کودکان با استفاده از دستگاه های متصل خود شد.

ما به استانداردهای قابل اطمینان نیاز داریم

اگر همه آنها با استانداردهای مختلفی اجرا شوند ، برای برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری تلاش می کنند. موسسه استاندارد استانداردهای الکترونیک و الکترونیک تعداد زیادی از استانداردها را که برای کاربردهای مختلف تدوین و روی آنها کار می کنند ، فهرست می کند.

انجمن اینترنتی می گوید: “نیازهای اضافی برای استاندارد سازی در حال ظهور است.” اگر استاندارد سازی اتفاق بیفتد ، اجازه می دهد دستگاه ها و برنامه های بیشتری به هم متصل شوند.

ایوانز گفت: “در کوتاه مدت ، ما می دانیم [اینترنت اشیا] بر هر چیزی که هزینه زیادی برای مداخله در آن وجود داشته باشد تأثیر خواهد گذاشت.”

“در نهایت آنچه باعث هیجان انگیز می شود این است که ما هنوز موارد دقیق استفاده را نمی دانیم و فقط می توان گفت که این اثرات می تواند تأثیر زیادی در زندگی ما بگذارد.”

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.