حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 5 اردیبهشت , 1403 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
ایزی پی (easy pay)  یا دیفی پی (diffipay ) !؟
28 اکتبر 2019 - 12:23
شناسه : 9868
بازدید 299
8

اگر کاربر تخصصی حمل و نقل عمومی بویژه اتوبوس  و مترو  در کلان شهرهای کشورمان ایران باشید بعید است که کارت بلیط الکترونیک نداشته باشید!؟ در شهر تهران بلیط های الکترونیک مدت مدیدی است که استفاده می شود در ابتدا به ساکن این بلیط ها در ایستگاه های مترو توسط اپراتور باجه بلیط فروشی شارژ […]

ارسال توسط :
پ
پ

اگر کاربر تخصصی حمل و نقل عمومی بویژه اتوبوس  و مترو  در کلان شهرهای کشورمان ایران باشید بعید است که کارت بلیط الکترونیک نداشته باشید!؟

در شهر تهران بلیط های الکترونیک مدت مدیدی است که استفاده می شود در ابتدا به ساکن این بلیط ها در ایستگاه های مترو توسط اپراتور باجه بلیط فروشی شارژ می شد اما با فراگیری و توسعه کاربری این کارت ها در اتوبوس های BRT و سپس کلیه خطوط اتوبوسرانی شهر تهران دیگر این شیوه ی شارژ کارتها جوابگو تقاضای موجود نبود از اینرو با تغییر باجه های بلیط فروشی به ایستگاه های شارژ بلیط که بلیط فروش در آنجا مستقر بود و بجای بلیط فروشی عملا وظیفه فروش کارت بلیط و شارژ کارت های در دست مسافران را داشت، جایگاهی هم برای نصب دستگاه شارژ خودکار بلیط ها توسط شهروندان پیش بینی شد تا بخشی از تقاضای شارژ هم اینگونه مرتفع شود.

کارت بلیط های الکترونیک ezpay مورد استفاده در حمل و نقل شهر تهران

پیش تر باجه های بلیط فروشی کاغذی در سراسر شهر و حتی در محله ها نمود داشت. اما با جایگزین شدن این باجه ها با ایستگاه های شارژ کارت بلیط؛ دیگر شاهد آن گستردگی وسیع در سطح شهر تهران نیستیم.

ایستگاه های شارژ بلیط بیشتر در میادین اصلی شهر تهران مستقر هستند و حتی در برخی از میادین شهر مثل میدان شهدا، میدان شوش اثری از آنها نیست.

مشکل ناسازگاری با طیف وسیع روشهای شارژ

ایزی پی هم عین هر دستگاه دیگری که نیازمند شارژ است می تواند رفتار کند شارژ تلفن همراه، شارژ حساب موسسه های خیریه و ده ها پرداخت درون برنامه ای دیگر که براحتی اتفاق می افتند از طریق برقراری ارتباط گسترده با فعالان حوزه بانکی و پرداخت های مجازی صورت می گیرد.

متاسفانه در حال حاضر هیچ یک از این روش های جاری در شارژ کارت بلیط فعال نیست.

مشکل عجیب تر شارژ از طریق اپلیکیشن

علاوه بر کمبود باجه های شارژ؛ مشکل اساسی مربوط به شیوه شارژ ایزی پی  از طریق اپلیکیشن و با فناوری NFC ست.

در تجربه کاربری شارژکارت بلیط از طریق اپلیکیشن به موضوعی برخورد کردیم که برایتان بیان می کنیم.

کاربر اپ ایزی پی در اپلیکشن وجه را پرداخت می کند پول از حسابش کسر می شود اما کارت بلیط اش تا زمانی که به ایستگاه شارژ در سطح شهر مراجعه نکند شارژ نمی شود!؟

عملا شما چه از طریق اپلیکیشن پرداخت کنید چه نه!؟ به مراجعه حضوری به ایستگاه شارژ ایزی پی در سطح شهر نیاز دارید و معلوم نیست که چرا طراحان و توسعه دهندگان ایزی پی چرا چنین کاری کرده اند!؟

البته موضوع منافع مالی ناشی از کسر این وجوه پرداخت شده از حساب مسافران در اپ ایزی پی  و انباشت آن در یک  حساب واسط یا حتی حساب شهرداری ها می تواند تنها پاسخ سئوالمان باشد.

در هر صورت وقتی کاربران اپ ایزی پی به این موضوع پی ببرند و مزیتی در کاربری این اپ نبینند حتی اگر در گام های اولیه از طریق اپلیکیشن وجه کارت بلیط را پرداخت کنند به مرور زمان شیوه پرداختشان در اپ را متوقف و در یک بازه زمانی کمی طولانی تر به حذف این اپ از گوشی هایشان اقدام می کنند و اعتماد از دست رفته مسافران حمل و نقل شهری در کاربری این اپ می تواند به سلب اعتماد آنها از در دوره های بعدی اپ – علیرغم اصلاحات پیش رو – هم منتهی می شود.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.