حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 7 مهر , 1401 4 ربيع أول 1444 Thursday, 29 September , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
اضافه وزن و کنترل آن در ایام کرونایی
19 آوریل 2020 - 10:00
شناسه : 11597
بازدید 106
4

همانطور که می دانیم این روزها همگی در ایام سختی به سر می برند که موجب خانه ماندن و عدم تحرک آن ها شده که همین امر سبب اصلی اضافه وزن در افراد به شمار می رود که اکنون می خواهیم به نکاتی که می تواند به شما در کنترل این عارضه کمک کند بپردازیم. […]

ارسال توسط :
پ
پ

همانطور که می دانیم این روزها همگی در ایام سختی به سر می برند که موجب خانه ماندن و عدم تحرک آن ها شده که همین امر سبب اصلی اضافه وزن در افراد به شمار می رود که اکنون می خواهیم به نکاتی که می تواند به شما در کنترل این عارضه کمک کند بپردازیم.

اضافه وزن در افراد می تواند مشکلات عدیده و جبران ناپذیری را برای هر فردی به وجود آورد ؛ مشکلات جسمی و حتی روحی فراوانی را برای افراد دچار شده به اضافه وزن در پی داشته باشد.

اکنون که اکثریت جامعه در خانه هستند و تقریبا هیچگونه فعالیت خاصی در منزل خود ندارند شما می توانید با انجام کارهای کوچک و تاثیر گذار هم به سلامت خود کمک کنید و هم از بروز بسیاری از عوارض و پیامدهای ناشی از این معقوله به خوبی جلوگیری کنید.

در ادامه می خواهیم شما را با چند نکته مهم و آسان آشنا کنیم :

نکات قابل توجه در جلوگیری از اضافه وزن

  • فعالیت فیزیکی :

با درجا زدن، طناب زدن و حرکات کششی، حرکت پروانه، راه رفتن با کش با پاهای بسته و انجام حرکات بدنسازی و شکم شنا می‌توان این کار را انجام داد.

  • صبحانه :

برای حفظ سلامتی و تناسب اندام لازم است صبحانه سرشار از پروتئین در ساعت منظمی از روز میل شود تا انرژی روزانه تامین و بروز گرسنگی حوالی ظهر به تعویق بیفتد.

  • افزایش وعده های غذایی :

به جای سه ‌وعده غذایی، چهار تا شش وعده غذایی را با فاصله دو تا سه ساعت از یکدیگر بخورید. البته در این صورت باید حجم هر وعده غذایی کمتر از وعده‌های قبلی باشد.

  • شیرینی نخورید :

مواد قندی و نشاسته‌ای به‌آسانی تبدیل به چربی شده و در بدن ذخیره می‌شود و ایجاد چاقی می‌کند.

  • مصرف پروتئین و آب کافی :

مصرف پروتئین به حفظ وزن کمک می‌کند.

کمبود مصرف آب می‌تواند اختلالات مهمی در سلامت انسان به‌جا بگذارد؛ از جمله آن‌که موجب بروز یبوست و ناراحتی‌های گوارشی ناشی از آن می‌شود.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.