حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 13 مرداد , 1400 26 ذو الحجة 1442 Wednesday, 4 August , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1720 تعداد دیدگاهها : 54×
آیا روزه داری برای ورزشکاران مفید است یا مضر؟
10 آوریل 2021 - 18:14
شناسه : 12982
بازدید 37
0
فواید روزه داری برای ورزشکاران

ورزشکاران ماشین آلات دقیق و روغن کاری شده ای دارند. ماشین آلات به سوخت نیاز دارند. رانندگان اتومبیلرانی را نمی بینید که برای “ارتقا سازگاری آموزشی” در وسایل نقلیه خود خالی می دوند. خیر ، عملکرد بالا به ذخیره انرژی بالایی نیاز دارد. اما انسان ها ماشین نیستند. ما بیولوژیکی هستیم ماشین به استرس آموزش […]

ارسال توسط :
پ
پ

ورزشکاران ماشین آلات دقیق و روغن کاری شده ای دارند. ماشین آلات به سوخت نیاز دارند. رانندگان اتومبیلرانی را نمی بینید که برای “ارتقا سازگاری آموزشی” در وسایل نقلیه خود خالی می دوند. خیر ، عملکرد بالا به ذخیره انرژی بالایی نیاز دارد.

اما انسان ها ماشین نیستند. ما بیولوژیکی هستیم ماشین به استرس آموزش پاسخ نمی دهد ، اما ما پاسخ می دهیم. ما در پاسخ به استرسی که تحمل می کنیم سازگار می شویم ، رشد می کنیم ، بهبود می یابیم و قابلیت های جدیدی ایجاد می کنیم. شما خود را در معرض یک تنش استرس قرار می دهید ، از آن استرس بهبود می یابید و در نهایت خالص قوی تر،مناسب تر، سریعتر می شوید.

فواید روزه داری برای ورزشکاران

فواید روزه داری برای ورزشکاران

 1. افزایش هورمون رشد

هورمون رشد به رشد  بدن یا سلول ها کمک می کند. عملکرد ایمنی بدن را بهبود می بخشد.باعث ترمیم و ساخت عضله ، استخوان و غضروف می شود. بزرگترهای مسن که آن را تزریق می کنند برای بهبودی زخم استفاده می کنند. به همین دلیل این ماده در دو و میدانی حرفه ای ماده ای ممنوع است و به همین دلیل راه های طبیعی برای افزایش ترشح هورمون رشد می تواند برای ورزشکاران از هر راه راه بسیار مفید باشد.

روزه داری هورمون رشد را افزایش می دهد، به احتمال زیاد راهی برای محدود کردن تخریب بافت مضر و حفظ عضله است و برای ورزشکاران  هم همینطور. افزایش هورمون رشد برای چربی سوزی و ترمیم سلولی مفید است و متابولیسم چربی را تسریع می کند.

 2. بهبود انعطاف پذیری متابولیک

اگر فردی 16 ساعت در روز ناشتا و 8 نفر غذا بخورید انعطاف پذیری متابولیک را افزایش می دهند. انعطاف پذیری متابولیک سهولتی است که فرد قادر است بین منابع انرژی جابجا شود و از کربوهیدرات به چربی و دوباره برگردد. برای یک فرد عادی که به سلامتی و طول عمر علاقه مند است ، حفظ انعطاف پذیری متابولیک راهی مهم برای داشتن زندگی سالم است. برای یک ورزشکار علاقه مند به عملکرد ، سلامتی و طول عمر ، انعطاف پذیری سوخت و ساز بدن کاملاً ضروری است.

اگر از نظر متابولیکی انعطاف پذیر هستید ، می توانید قبل از استفاده از کربوهیدرات ، مدت بیشتری چربی بسوزانید. می توانید کربوهیدرات ها را در صورت نیاز واقعی ، بلافاصله بسوزانید. و پس از آن ، می توانید دوباره به حالت سوزاندن چربی منفعل بروید تا هوس های غیرضروری کربوهیدرات و انسولین را کم و بهبودی را بهبود ببخشید.

 3. کاهش التهاب

یک ورزشکار باید دچار یک التهاب شدید (ناشی از ورزش) شود و سپس از آن التهاب بهبود یابد. کم رنگ شدن پاسخ التهابی اولیه با داروها و حتی مقادیر زیاد ویتامین ها ، اثر تمرین را مختل می کند. با تمرین خیلی زود پس از تمرین ، می توانید اثر تمرین را کاهش داده و در نتیجه التهاب را روی بدن خود قرار دهید.

این جایی است که یک تمرین روزه دار می تواند واقعاً بدرخشد. وقتی روزه می گیرید، در التهاب بسیار کمی قرار دارید. این یک پاسخ بزرگ، یک واکنش فزاینده است  و شما باید با آن سازگار شوید. نوسان بین روزه ، آموزش و تغذیه به شما امکان می دهد به آن افراطی ها ، حاشیه هایی که بیشترین عملکرد در آنها وجود دارد، برسید.

 4 نگهداری انرژی

برای یک ورزشکار ، محدودیت مزمن کالری باعث هلاکت می شود. آنها به انرژی نیاز دارند. آنها باید بتوانند وقتی نیاز دارند انرژی مصرف کنند. خوشبختانه ، مطالعات نشان می دهد که روزه داری متناوب یکی از راه های “کاهش کالری” بدون کاهش مصرف انرژی است. شاید دلیل اصلی آن این باشد که اگر لزوماً کالری کم نمی کند. با بدست آوردن آنها فقط تغییر می کند. در مطالعه بدن سازی ، ورزشکاران هم در گروه روزه دار و هم در گروه کنترل ، به همان اندازه کالری مصرف کردند. اما فقط گروه روزه دار مقدار زیادی از چربی بدن را از دست دادند و آنها این کار را بدون تحمل افت در مصرف انرژی انجام دادند.

با این اوصاف ، می توانید زیاده روی کنید. روزه داری بیش از حد طولانی باعث کاهش مصرف انرژی می شود ، همانطور که در هر نوع کاهش کالری مزمن اتفاق می افتد. فقط به نظر می رسد روزه داری بیش از سایر روشهای “رژیم گرفتن” مانع کاهش انرژی می شود ، به خصوص اگر کالری دریافتی خود را حفظ کنید.

 

منبع : marks daily apple

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.