حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
کشف فسیل قدیمی ترین جد بشر!!!
18 آگوست 2018 - 15:13
شناسه : 3654
بازدید 378
7

کشف فسیل دختربچه ۳٫۳ میلیون ساله که قدیمی ترین جد بشر امروزی است فسیل دختربچه ۳٫۳ میلیون ساله دانشمندان در بیابان های اتیوپی فسیل دختربچه ۳٫۳ میلیون ساله ای را پیدا کرده اند که قدیمی ترین جد بشر امروزی به حساب می آید. جمجمه این دختربچه که «سلام» نامیده می شود به صورت تقریبا کامل […]

ارسال توسط :
پ
پ

کشف فسیل دختربچه ۳٫۳ میلیون ساله که قدیمی ترین جد بشر امروزی است

فسیل دختربچه ۳٫۳ میلیون ساله

دانشمندان در بیابان های اتیوپی فسیل دختربچه ۳٫۳ میلیون ساله ای را پیدا کرده اند که قدیمی ترین جد بشر امروزی به حساب می آید. جمجمه این دختربچه که «سلام» نامیده می شود به صورت تقریبا کامل و سالم کشف شده و اطلاعات بسیار خوبی از زندگی نیاکان انسانی به ما می دهد. چیزی که باعث شگفتی و تعجب دانشمندان شد این بود که با کنار هم چیدن استخوان های این دختر بچه ۳٫۳ میلیون ساله مشخص شده که او روی دوپا راه می رفته است. در حالی که تا پیش از این تصور می شد نیاکان انسان در آن زمان همانند گوریل ها راه می رفته اند.

کشف پیرترین کودک جهان!

درسال ۲۰۰۰ تیمی متشکل از دانشمندان و باستان شناسان به هدایت دانشمندی انسان شناس به نام زرسنی المسگد (Zeresenay Alemseged) در منطقه ای در اتیوپی موفق شدند جمجمه و استخوان های یک دختربچه ۳٫۳ میلیون ساله را کشف کنند. این فسیل «سِلام» نامیده شد که در زبان اتیوپی به معنای صلح است.

 

سلام به همان گونه انسان تباری تعلق دارد که «جنوبی کپی» یا Australopithecus afarensis نامیده می شود و گفته می شود که نیاکان انسان امروزی بوده اند. فسیل لوسی که تا امروز تصور می شد قدیمی ترین فسیل از اجداد انسان است هم به این گونه تعلق داشته است.

لوسی در سال ۱۹۷۴ در اتیوپی کشف شد و از آنجا که کامل ترین اسکلت کشف شده از این گونه بود اطلاعات بسیار زیادی در مورد سیر تکامل بشر امروزی به دانشمندان داد. جالب است بدانید فسیل سلام که اخیرا کشف شده چند کیلومتر دورتر از محل کشف لوسی پیدا شده است.

با توجه به اینکه سلام، دومین اسکلت کاملی است که از این گونه بشری کشف شده آن را بچه لوسی می نامند. با این حال، سلام ۱۲۰۰۰۰ سال قبل تر از لوسی در این منطقه زندگی می کرده است و اگرچه دختربچه است اما از لوسی بسیار کهن سال تر است!

بقایای فسیل دختربچه انسان تبار در دیکا اتیوپی و در شمال دره بزرگ ریفت آفریقا کشف شده است. این منطقه از گذشته مهد تمدن های مختلف بشری بوده و به همین دلیل فسیل های متعددی متعلق به انسان و همین طور حیوانات منقرض شده ای مثل گونه هایی از فیل و کرگدن در این منطقه کشف شده اند.

نیم تنه پایین این دختربچه ۳٫۳ میلیون ساله هم با ایستاده راه رفتن هماهنگ شده است. همچنین دندان های نیش که وجه تمایز انسان های اولیه از میمون هاست در دندان های سلام وجود نداشتند. تنها نیم تنه بالای این دختربچه شباهت هایی با گونه های کپی (Ape) یا خانواده انسان واران (اورانگوتان، شامپانزه و انسان) داشت: استخوان های شانه گوریل-مانند و انگشت های منحنی شامپانزه ای که برای چسبیدن به تنه درخت و بالا رفتن از آن کاربرد داشته اند. بنابراین ظاهرا به نظر می رسد این دختربچه ۳٫۳ میلیون ساله عادت به بالا رفتن از درختان داشته و از این لحاظ با انسان امروزی متفاوت بوده است.

 

منبع: thevintagenews.com 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.