حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
کشف سلامتی از رنگ آب بینی!
26 اکتبر 2018 - 11:04
شناسه : 4195
بازدید 215
5

خیلی مهم است که آبی که از بینی شما خارج می شود چه رنگی باشد و چه ویژگی هایی دارا باشد. چرا که به سادگی می توانید از اخبار سلامتی بدنتان مطلع شوید. آب بینی زرد و سبز، سفید و خونی، قهوه ای و سیاه رنگ نشانه چیستند؟ پیدا کردن علائم درست می تواند برای […]

ارسال توسط :
پ
پ

خیلی مهم است که آبی که از بینی شما خارج می شود چه رنگی باشد و چه ویژگی هایی دارا باشد. چرا که به سادگی می توانید از اخبار سلامتی بدنتان مطلع شوید.

آب بینی زرد و سبز، سفید و خونی، قهوه ای و سیاه رنگ نشانه چیستند؟

پیدا کردن علائم درست می تواند برای تشخیص زودهنگام سرماخوردگی و آنفولانزا به شما کمک کند، یکی از مواردی که به شما کمک می کند تا سرماخوردگی را تشخیص دهید رنگ، ویسکوزیته و شکل آب دماغ شما می باشد.

 

تشخیص سرماخوردگی

شما با بررسی آب بینی یا آب دماغ خود می توانید بیماری ها را تشخیص داده و به موقع به پزشک مراجعه کنید. ما در این مقاله از سایت کوکا 9 نوع مختلف آب بینی یا دماغ و حالت آن را برای شما ارائه کرده ایم.

 

  1. آب بینی شفاف و رقیق

اگر آب بینی شفاف و رقیق است، یعنی شما سالم هستید، این نوع از موکوس بینی به شما کمک می کند از آلودگی ها و گرد و غبار خلاص شوید.

آب بینی شفاف و رقیق حاوی پروتئین ها و آنتی بادی هایی است که با ویروس ها و باکتری هایی که به سوراخ بینی شما وارد می شوند مبارزه می کنند.

 

اما اگر بینی شما خارش داشته باشد و شما عطسه کنید نشان دهنده ی آلرژی و حساسیت می باشد.

 

  1. آب بینی شفاف و غلیظ

آب بینی شفاف و سفت نشانه ای از آلرژی مزمن است، این نوع موکوس می تواند بینی شما را مسدود کند و حتی ممکن است بافت های بینی را متورم کند.

 

اگر با این نوع آب دماغ مواجه شدید به یک متخصص گوش و حلق و بینی و یا یک متخصص آلرژی مراجعه کنید.

 

  1. آب بینی سفید

آب دماغ سفید به علت از دست دادن رطوبت در داخل بینی ایجاد می شود که باعث می شود مخاط بینی براق و سفید شود.

 

  1. آب بینی زرد

آب دماغ زرد نشان دهنده ی ابتلای شما به سرماخوردگی یا آنفلونزا است، رنگ زرد ناشی از گلبول های سفید خون است که با ویروس ها مبارزه می کنند.

 

  1. آب بینی سبز

آب دماغ سبز نشان دهنده ی این است که بدن شما به درستی در حال مبارزه برای از بین بردن عفونت ها می باشد با این حال اگر علائم بیش از 10 روز طول کشید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است نشان دهنده ی یک عفونت باکتریایی باشد.

 

  1. آب بینی صورتی یا آب بینی خونی

آب بینی صورتی یا آب بینی خونی نشان دهنده ی یک مشکل جدی در بینی شماست. ( به عنوان مثال شکستگی بینی یا مشکل در سیستم تنفسی ) در هر صورت اگر پس از یک ساعت خونریزی بینی شما قطع نشد به پزشک مراجعه کنید.

اگر یک نوزاد دچار خونریزی بینی شد بلافاصله به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

 

  1. آب بینی قهوه ای

آب بینی قهوه ای زمانی ایجاد می شود که شما در معرض گرد و خاک قرار بگیرید یا بینی رطوبت را از دست داده باشد، در این مورد به شما پیشنهاد می کنیم که بینی خود را با یک اسپری آب مرطوب کرده و سپس تمیز کنید.

 

  1. آب بینی سیاه

اگر شما ماری جوانا یا سیگار نمی کشید پس آب بینی سیاه می تواند نشانه ی ابتلا به عفونت قارچی در سیستم تنفسی باشد.

 

  1. ترشحات چسبناک، بدبو و بی رنگ بینی

آب بینی چسبناک، بدبو و بی رنگ به احتمال زیاد نشانه ابتلا به سینوزیت مزمن است، تورم بی وقفه بافت های بینی / گلو باعث ایجاد مخاط بیش از حد در بینی می شود.

برای درمان سینوزیت باید به یک پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

آب بینی سفید، سبز یا زرد نشان دهنده ی ابتلای شما به سرماخوردگی و یا عفونت است، اگر این علائم بیش از 2 هفته ادامه پیدا کرد حتما به یک پزشک مراجعه کنید.

منبع: کوکا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.