حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
کدام کارتن لوازم خانگی را دور بیاندازیم؟
17 ژوئن 2019 - 12:06
شناسه : 6109
بازدید 245
6

گاهی اطرافتان را نگاه می کنید و متوجه می شوید پر از کارتن وسایلی است که خریده اید. سوال بزرگ اینجاست که آیا نگه داشتن تمام این کارتن ها کار درستی است؟ آیا این کارتن ها روزی به کار می آیند یا فقط به طرز غیر قابل تحملی فضا اشغال کرده اند؟!آنچه باعث می‌شود که […]

ارسال توسط :
پ
پ

گاهی اطرافتان را نگاه می کنید و متوجه می شوید پر از کارتن وسایلی است که خریده اید. سوال بزرگ اینجاست که آیا نگه داشتن تمام این کارتن ها کار درستی است؟ آیا این کارتن ها روزی به کار می آیند یا فقط به طرز غیر قابل تحملی فضا اشغال کرده اند؟!آنچه باعث می‌شود که کارتن‌ها را بعد از هر خرید نگه‌داریم، به چند عامل بستگی دارد:
۱- محصول
۲- فضا: با توجه به مساحت نسبتاً کوچک انباری آپارتمان‌های امروزی، نگهداری کارتن‌ها ضروری است؟
۳- فروش: آیا ممکن است در آینده قصد فروش این محصول را داشته باشیم یا نه.
مزیت نگهداری بسته‌بندی وسائل
فروش بهتر
موقع فروش برخی وسایل، ارائه کارتن آن لازم می‌شود چون در این صورت مشتری با اطلاع از هویت کالا و مسروقه نبودن در مورد بعضی کالاهای خاص (مثل گوشی‌های هوشمند)، رغبت بیشتری به خرید محصول نشان می‌دهد و حتی حاضر می‌شود رقم بیشتری برای آن پیشنهاد کند.

امکان استفاده از گارانتی
در بعضی از موارد هم مدت گارانتی دستگاه روی جعبه آن آورده شده، کارتن این‌گونه وسایل را باید حتماً از همان ابتدا نگهداری کرد. علاوه بر گارانتی، شماره سریال برخی محصولات هم  روی جعبه آن حک می‌شود که ممکن است در صورتی که دستگاه نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا کند، لازم شود.

کدام وسیله؟ کدام کارتن؟
وسایل الکترونیکی و دیجیتالی مهم‌ترین وسیله‌هایی هستند که کارتن‌های آن‌ها باید تا حد امکان نگهداری شود.
برخی از وسایل هوشمند که معمولاً برای فروش دست دوم، جعبه آن مهم است عبارت‌اند از:
–        لپ‌تاپ
–        تبلت
–        گوشی‌های هوشمند جدید
نکته: اگر هنوز از زمان گارانتی دستگاه باقی‌مانده باشد، داشتن جعبه و کارتن زمانی که قصد فروش وسیله‌ای مثل لپ‌تاپ را داشته باشیم، می‌تواند بر ارزش وسیله بیفزاید. به همین خاطر توصیه می‌شود حتی کاغذهای داخل بسته این قبیل وسایل هم دور ریخته نشود. همچنین اگر گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ شما گم یا سرقت شود از طریق شماره سریال روی جعبه می‌توانید سرقت را پیگیری و گوشی خود را احراز مالکیت کنید.

و اما برقی‌ها!
در رابطه با وسایل صوتی و تصویری باید گفت که استثنائا کارتن این وسایل جز در موقع اسباب‌کشی، کاربرد چندان دیگری ندارد و مثل موبایل و تبلت جزیی از آن به‌حساب نمی‌آید! در هنگام فروش یا جابجایی هم با استفاده از پلاستیک‌های حباب‌دار و یا روکش‌های محافظ می‌توان آن‌ها را بسته‌بندی کرد. جعبه برخی از وسایل مثل یخچال و لباس‌شویی و ظرف‌شویی هم با این‌که فضای زیادی را اشغال می‌کنند، مزیتی در زمان فروش ایجاد نمی‌کنند اما هنگام جابجایی از دستگاه محافظت می‌کنند. اگر  جای لازم برای نگه داشتن کارتن‌ها را دارید، نگه داشتن آن‌ها ضرری نخواهد داشت و در صورتی که نیاز به جابجایی یا تعویض وسایل خود احساس کردید، می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وسایل دیگر چطور؟
به‌طور‌کلی می‌توان گفت همان‌طورکه نگهداری کارتن وسایل و اقلام بزرگ‌تر خیلی ضرورتی ندارد، نگهداری کارتن و جعبه بسته‌بندی برخی وسایل ارزان و کم‌اهمیت هم ضروری نیست. جعبه وسایلی مثل وسایل پخت‌وپز، برخی ظروف،‌ هندزفری و هدفون و پوشاک، لوستر و وسایل تزیینی و… ازجمله این موارد است که نگهداری از آن در هنگام فروش تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند.

به خاطر داشته باشید که بعد از هر خرید، امکان نیاز به کارتن آن وسیله را در نظر بگیرید و اگر قصد فروش آن را ندارید به هیچ عنوان نیازی نیست کارتن آن را نگه‌دارید؛ مگر کارتن وسایل هوشمند را! در مورد وسایل هوشمند وضع فرق می‌کند. ‌از جعبه و کارتن این دستگاه‌ها لازم است که به‌دقت نگهداری شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.