حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
کاهش استرس همسر در سه سوت!
06 ژانویه 2018 - 21:58
شناسه : 2095
بازدید 211
6

استرس در زندگی های امروزه گریبان گیر همه است. اما در این میان شاید سهم زنان از مردان بیشتر باشد. یک تحقیق در مورد روش های کاهش استرس زنان انجام شده و جالب ترین نتیجه ممکن را داشته است. با ما همراه باشید و از این ترفند رایگان برای کاهش استرس تان بهره مند شوید. در […]

ارسال توسط :
پ
پ

استرس در زندگی های امروزه گریبان گیر همه است. اما در این میان شاید سهم زنان از مردان بیشتر باشد. یک تحقیق در مورد روش های کاهش استرس زنان انجام شده و جالب ترین نتیجه ممکن را داشته است. با ما همراه باشید و از این ترفند رایگان برای کاهش استرس تان بهره مند شوید.

در تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان کانادایی مشخص شد، بوی بدن مردان عامل مهمی در کاهش استرس شریک زندگی دارند.

محققان دانشگاه کانادا ۹۶ زوج را برای بررسی پژوهش خود برگزیدند. به مردان پیراهنی تمیز داده شد و از آنان خواستند که در طول روز آنرا بر تن کنند، از عطر، دئودرانت، سیگار، مواد شیمیایی شستشوی خانگی و مواد غذایی معطر استفاده نکنند.

در پایان روز این لباس‌ها با بوی پایدار برای آزمایش در اختیار زنان قرار گرفت. محققان با بهره‌گیری از فن آوری‌های پیشرفته میزان استرس زنان را با سنجش کورتیزول خون در بوییدن لباس‌های مردان بررسی کردند.

زنانی که لباس همسر خود را بوییدند سطح کورتیزول کمتری در مقایسه با بوییدن لباس افراد غریبه داشتند و استرسی در آنان ثبت نشد.

دانشمندان کانادایی خاطرنشان کردند که بوی مرد تاثیر مستقیم بر کاهش استرس همسر دارد و از این رو دختران در سنین پایین معمولا از مرد غریبه ترس دارند و در واقع بوی بدن آنان باعث افزایش استرس و نگرانی در زنان می‌شود.

نتایج کامل این تحقیقات در نشریه پزشکی مدیکال پرس به چاپ رسیده است

منبع: ایسنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.