حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
چه زمانی بعد از غذا مسواک بزنیم؟
28 اکتبر 2018 - 13:35
شناسه : 4211
بازدید 151
5

اگر جزو افرادی هستید که بلافاصله بعد از خوردن غذا مسواک می زنید و به دنبال ادامه کارهای تان می روید، حتما این مطلب را دنبال کنید. دکتر نوشین کرمانی، جراح و دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار عنوان کرد: برخی از مردم اصلاً مسواک نمی زنند اما برخی دیگر در تمیز کردن دندان هایشان افراط […]

ارسال توسط :
پ
پ

اگر جزو افرادی هستید که بلافاصله بعد از خوردن غذا مسواک می زنید و به دنبال ادامه کارهای تان می روید، حتما این مطلب را دنبال کنید.

دکتر نوشین کرمانی، جراح و دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار عنوان کرد: برخی از مردم اصلاً مسواک نمی زنند اما برخی دیگر در تمیز کردن دندان هایشان افراط می کنند و به خصوص بعد از خوردن یک وعده غذای سنگین به سرعت سراغ مسواک خود می روند.

 

وی در ادامه مطلب خود افزود: متخصصان هشدار دادند سریع مسواک زدن بعد از وعده های غذایی و افراط در انجام این کار نه تنها برای دندان ها سودی ندارد بلکه ممکن است باعث تشدید آسیب رساندن  به آنها شود.

 

کرمانی تصریح کرد: تحقیقات نشان می دهد اگر در فاصله زمانی نیم ساعت بعد از خوردن غذا یا نوشیدن یک فنجان قهوه مسواک بزنید به طور حتم به دندان هایتان آسیب وارد می شود.

 

وی اظهار کرد: بعد از خوردن و نوشیدن اسید تولید شده در دهان ، به داخل مینای دندان ها نفوذ پیدا می کند.

 

کرمانی در ادامه گفت: بنابراین اگر 20 دقیقه بعد از پایان غذا مسواک بزنید ، اسید با قدرت بیشتری نفوذ پیدا کرده و سرعت خراب شدن آن را چند برابر می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: بنابراین بهتر است تا نیم ساعت بعد از خوردن و نوشیدن غذاهای معمولی و تا یک ساعت بعد از خوردن غذاهای تند یا پر ادویه مسواک زدن را به تعویق بیاندازید

منبع: باشگاه خبرنگاران

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.