حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
چند نکته برای بهتر شدن رابطه با همسرجان
16 مارس 2018 - 18:52
شناسه : 2841
بازدید 210
8

رابطه اصولا موضوع پیچیده و شکننده‌ای است. این قضیه خصوصا در مورد دو نفر که در رابطه‌ی عاشقانه هستند، شدت بیشتری دارد. در اغلب مواقع بازگرداندن رابطه به‌ وضعیت ابتدایی آن، ممکن نیست.ما به شما می گوییم که چطور رابطه تان را بهبود ببخشید. 1. بیشتر به همسرتان توجه کنید گاهی از دنیای مجازی دل […]

ارسال توسط :
پ
پ

رابطه اصولا موضوع پیچیده و شکننده‌ای است. این قضیه خصوصا در مورد دو نفر که در رابطه‌ی عاشقانه هستند، شدت بیشتری دارد. در اغلب مواقع بازگرداندن رابطه به‌ وضعیت ابتدایی آن، ممکن نیست.ما به شما می گوییم که چطور رابطه تان را بهبود ببخشید.

1. بیشتر به همسرتان توجه کنید

گاهی از دنیای مجازی دل بکنید و در واقعیت با همسرتان گفت‌‌وگو کنید. به تغییراتی هرچند جزئی مانند یک مدل موی جدید توجه کنید. گاهی کمی مکث کنید، به همسرتان نگاه کنید و از او بپرسید: «امروزت چطور بود؟» یا «روزت رو چطور گذروندی؟»

بعضی از زوج‌ها اصلا بلد نیستند درست از هم سؤال بپرسند. برای مثال ممکن است خانمی به‌محض اینکه همسرش به خانه آمد از او بپرسد: «چیزهایی رو که سفارش داده بودم خریدی؟» اما هیچ‌وقت نمی‌پرسد: «روز خوبی داشتی؟» همین سؤال ساده می‌تواند تغییرات زیادی ایجاد کند، اما خیلی‌ها چندان اهمیتی به آن نمی‌دهند.

 

۲. به‌اندازه‌ی کافی از همسرتان قدردانی کنید

از همسرتان حتی برای کارهایی که به‌صورت روزانه انجام می‌دهد، تشکر کنید. بگذارید همسرتان بداند که شما متوجه هستید او چقدر در خانه یا محل کارش زحمت می‌کشد. از همسرتان به‌دلیل خلاقیتی که در بهبود شرایط خانه یا دکوراسیون آن یا برای مراقبت از والدین‌تان دارد یا به این دلیل که با دوستان قدیمی‌تان مهربان است، تشکر کنید. توجه به این موضوعات و قدردانی از محبت‌های کوچک شریک زندگی‌تان بسیار مهم است.

اینکه چقدر زندگی سختی داشته‌اید اهمیتی ندارد، اگر بتوانید به همسرتان بگویید: «از اینکه همدیگرو پیدا کردیم سپاسگزارم» یا حتی «وقتایی که همه‌چیز برامون سخته، از اینکه با همیم احساس خوبی دارم» به ایجاد تغییرات مثبت می‌انجامد.

۳‌. به تفاوت‌های‌ یکدیگر احترام بگذارید

شاید اینکه همسرتان عاشق برنامه‌های ورزشی تلویزیون است یا زمان‌های زیادی را با دوستانی که شما خوش‌تان نمی‌آید می‌گذراند، شما را ناراحت کند. شاید از اینکه همسرتان دوست دارد مدام والدینش را ببیند خوش‌تان نیاید. ممکن است شما یک فرد منزوی باشید اما شریک‌تان فردی با خصوصیات اجتماعی باشد. یک راه‌حل دوستانه این است که به همسرتان اجازه بدهید حریم خودش را داشته باشد و برای سازش و توافق پیش قدم شوید؛ این کار می‌تواند به تغییر شرایط کمک کند. به همدیگر این فرصت را بدهید که با حضور یا بدون حضور یکدیگر و بدون مشاجره به کارهای اجتماعی بپردازید.

اگر همسرتان نیاز دارد در کنار فرد خاصی باشد، به خواسته‌‌اش احترام بگذارید. اگر همسرتان شخصی منزوی است، اصرار نکنید که همراه شما از تمام فعالیت‌های اجتماعی لذت ببرد. به‌عنوان مثال اگر شخصی عاشق تنهایی و سکوت است اما همسرش به جشن و شادی علاقه دارد، می‌توانند با هم به توافق برسند. درصورتی‌که رفتن به جایی خیلی مهم باشد می‌توانند با هم به مهمانی بروند و هیچ شکایتی نکنند. در غیر این صورت می‌توانند با هم صحبت کنند و هرکس در جایی باشد که خوشحال است. برای مثال یکی به مهمانی برود و از آن لذت ببرد و دیگری در خانه و در آرامش باشد. این کار می‌تواند به تداوم زندگی کمک کند و به‌مرور زمان نزدیکی و علاقه‌ی شما به یکدیگر بیشتر می‌شود.

۴. باهم بودن را در اولویت قرار دهید

ممکن است وجود بچه‌ها، کار یا فعالیت‌های شخصی آن‌قدر برای زوجین مشغله ایجاد کند که به‌ندرت زمانی را برای باهم بودن پیدا کنند. تمام تلاش‌تان را بکنید تا باهم بودن را در اولویت بالاتری قرار بدهید و پیامدهای شگفت‌انگیز آن را ببینید. قبل از اینکه فرصت باهم بودن را به‌دلیل کار یا بچه‌ها از دست بدهید کمی فکر کنید. زمان‌هایی که با یکدیگر تنها هستید، می‌توانید یک رابطه‌ی عالی شکل بدهید.

ساعت مشخصی از شب‌ها را برای با هم بودن درنظر بگیرید. می‌توانید یک شب با همسرتان بیرون بروید و او را شگفت‌زده کنید یا حتی اگر خیلی کار دارید لااقل می‌توانید بعضی‌وقت‌ها با یکدیگر تنها باشید. زوج‌هایی هستند که با وجود مشغله‌ی کاری زیاد و همچنین تعداد فرزندان زیاد، باز هم زمان‌هایی از روز را برای باهم بودن اختصاص می‌دهند. می‌توانید در کنار کارهایی که دارید به‌مدت نیم تا یک ساعت بعد از صرف شام در کنار هم باشید و قهوه بنوشید و هیچ چیزی مثل تلفن یا بچه‌ها نباید در این زمان اختلال ایجاد کنند. این کار یک رابطه عاطفی کوچک در میان یک روز پرمشغله و یک تعهد واقعی برای هردو نفر است.

۵. می‌توانید با روش‌های ساده و خاص عشق‌تان را بیان کنید

در زمان و مکانی غیر‌منتظره به همسرتان بگویید: «دوستت دارم». برخی از کارهای خانه را که همسرتان از انجام‌شان بیزار است، انجام بدهید. بچه‌ها را گردش ببرید تا همسرتان گاهی با خودش یا دوستانش تنها باشد. او را در آغوش بگیرید یا با یادآوری چیزهایی که برایش مهم‌اند، به‌سادگی عشق‌تان را به او نشان بدهید. آهنگی را که می‌دانید خیلی دوست دارد دانلود کنید، روزها یا تاریخ‌های مهم (مثل تاریخ تولد یا سالگرد ازدواج‌تان) را یادآوری کنید. با انجام کارهای جزئی غافلگیرش کنید. این موارد به او نشان خواهند داد که «من به تو فکر می‌کنم و می‌دانم چه چیزی دوست داری یا به چه چیزی نیاز داری. برای من بسیار مهم هستی و با وجود فراز و نشیب‌های زندگی، واقعا دوستت دارم.»

منبع: chetor.com

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.