حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
چطور یک ماشین ظرفشویی خوب انتخاب کنیم؟
02 فوریه 2018 - 20:25
شناسه : 2355
بازدید 346
10

از آن زمان ها که یخ حوض را می شکستند و تا ظرف ها را بشویند سال هاست که می گذرد حتی تکنولوژی کاری کرده که شستن ظرف ها با دستها و آب گرم را هم فراموش کنیم. الان در جهیزیه بیشتر دختران جوان یک ماشین ظرفشویی است و ما به شما می گوییم که چطور بهترین […]

ارسال توسط :
پ
پ

از آن زمان ها که یخ حوض را می شکستند و تا ظرف ها را بشویند سال هاست که می گذرد حتی تکنولوژی کاری کرده که شستن ظرف ها با دستها و آب گرم را هم فراموش کنیم. الان در جهیزیه بیشتر دختران جوان یک ماشین ظرفشویی است و ما به شما می گوییم که چطور بهترین ماشین ظرفشویی را خریداری کنید

 

اصلی‌ترین ویژگی‌ که باید به آن توجه کنید، ظرفیت است. برای یک یا دونفر، ماشین ظرفشویی رومیزی کوچک کافی است و می‌تواند نیاز را برطرف کند. این ماشین‌ها هم جای کمتری می‌گیرند و هم مصرف کمتری دارند. به علاوه لازم نیست مدت زمان زیادی ظرف‌های کثیف را نگه دارید تا ماشین پر شود. مدل‌های رومیزی، مواد شوینده کمتری مصرف می‌کنند و نصب و حمل‌ونقل آنها راحت‌تر است. در نهایت مدل‌های رومیزی و کوچک‌تر قیمت کمتری هم دارند و به صرفه‌ترند. اما نکته اساسی این است که اگر مرتبا مهمانی برگزار می‌کنید یا به هر دلیلی ظرف‌های زیادی برای شستن دارید حتما مدل‌های توکار و ایستاده را انتخاب کنید و گرنه به زودی مجبور به پرداخت هزینه دوباره برای خرید ماشین بزرگتر می‌شوید، یا مجبورید برای یک وعده غذا چندبار ماشین را روشن کنید.

ماشین ظرفشویی ۱۲ نفره در دو نوع ایستاده و توکار پرطرفدارترین مدل است. ماشین توکار برای درون کابینت آشپزخانه طراحی شده و به همین خاطر بهترین جا را به خود اختصاص می‌دهد. اما برای ماشین ظرفشویی ایستاده باید به دنبال جای مناسب در آشپزخانه بگردید که اتصال برق و لوله آب و خروجی فاضلاب را هم داشته باشد. اما ماشین ظرفشویی‌های بزرگ‌تر بر خلاف انواع رومیزی امکانات دیگری هم دارند که کاری بیشتر از شستن را انجام می‌دهند. معمولا این ماشین‌ها به آب گرم متصل می‌شوند. اما مدل‌های گران‌قیمت‌تر به آبگرمکن مجهزند تا دمای بالاتری برای شستن داشته باشند و بتوانند با بخار هم ظروف را ضدعفونی کنند.

مدت زمان شست‌وشو هم اهمیت زیادی دارد و می‌توان با توجه به میزان کثیفی یا نوع ظروف، برنامه و مدت شست‌وشو را تعیین کرد. در هنگام خرید ماشین ظرفشویی صرف نظر از اینکه انتخاب شما کدام برند می‌باشد، ماشین ظرفشویی ال جی برند محبوب بوش و یا هر برند دیگری دقت کنید که ماشین انتخابی شما بتواند میوه و سبزیجات را هم بشوید و سنسور تشخیص کثیفی آب داشته باشد. ماشین‌هایی که خشک‌کن دارند حتما باید مخزن استیل داشته باشند وانرژی بیشتری هم مصرف می‌کنند. پس باید در ابتدا برچسب انرژی روی دستگاه را نگاه کنید.

بعضی از دستگاه‌ها این قابلیت را دارند که با نیمی از ظرفیت خود کار کنند، یعنی اگر مقدار کمی ظرف برای شستن هست، زمان، انرژی و آب کمتری استفاده کنند. نکته مهمی که در خرید ظرفشویی باید رعایت کنید، اطلاع از میزان صدایی است که دستگاه ایجاد می‌کند. به طور کلی ماشین ظرفشویی دستگاه پر سروصدایی است، چون با گردش موتور و فشار زیاد آب کار می‌کند. صدای ماشین ظرفشویی با عایق کردن بدنه کم می‌شود و هرچه این کار بهتر صورت بگیرد، صدای مزاحم ماشین ظرفشویی کمتر می‌شود.

منبع: ایسنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.