حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
پایان کشتی فرهنگی و کسب مقام چهارمی ایران
19 سپتامبر 2019 - 10:29
شناسه : 7511
بازدید 188
10

پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان و آن هم قبل از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای تیم ایران با ۳ مدال برنز و سه سهمیه المپیکی به پایان رسید. پایانی که آغاز یک ماراتن سخت تا بازی‌های المپیک خواهد بود و کشتی فرنگی ایران ۸ ماه مفید فرصت دارد تا با تغییر رویکرد و […]

ارسال توسط :
پ
پ

پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان و آن هم قبل از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای تیم ایران با ۳ مدال برنز و سه سهمیه المپیکی به پایان رسید.

پایانی که آغاز یک ماراتن سخت تا بازی‌های المپیک خواهد بود و کشتی فرنگی ایران ۸ ماه مفید فرصت دارد تا با تغییر رویکرد و برنامه‌ریزی در بزرگترین آوردگاه ورزش جهان به موفقیت برسد اما اینکه در این شرایط انتظار کسب ۳ مدال طلا همچون بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن را داشته باشیم، انتظاری نابجا از کشتی فرنگی در شرایط فعلی است و باید بر اساس واقعیت‌ها برنامه‌ریزی کرد و ضعف‌ها را پوشش داد.  

به طور حتم کسب ۳ مدال برنز بعد از پشت‌ سر گذاشتن سالی سخت در کشتی کشور صعود از رده یازدهم به چهارم جهان و ۳ سهمیه المپیک می‌تواند نقطه امیدی برای کشتی ایران باشد. اما مهمتر از همه معرفی و حضور چند جوانان بی‌نام و نشان در رقابت‌های قهرمانی جهان و آن هم پیش از بازی‌های المپیک است که می‌تواند نقطه عطفی برای کشتی کشورمان باشد.

 جوانانی همچون علیرضا نجاتی، محمد هادی ساروی، میثم دلخانی، امین کاویان‌پور، میثم ناصرپور و سایر مدعیان جوانی که فرصت حضور در رقابت‌های جهانی را پیدا نکردند حاصل توجه به استعدادها و نسل جدید کشتی کشور هستند که در صورت اعتماد به آنان و تجربه میادین بزرگ ورزشی می‌توانند در بزرگترین میادین جهانی و المپیک افتخار آفرینی کنند.

«علیرضا نجاتی» که از شهر قم پای به پیکارهای جهانی گذاشت دارنده  مدال برنز جوانان و نوجوانان جهان است و مدال ارزشمند برنز بزرگسالان جهان را که در میان همه مدعیان و عنوان‌دار جهان به دست آمد را باید به کلکسیون افتخارات او افزود. او نشان داد که میتواند مهره‌ای قابل اتکا برای محمد بنا در توکیو باشد.

 

مدال برنزی که محمدعلی گرایی و سعید عبدولی در وزن‌های ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم کسب کردند حتی می‌توانست با کمی هوشیاری و زکاوت به مدال طلا تبدیل شود و یا امیرقاسمی منجزی که هر چند نخستین میدان جهانی خود را تجربه می‌کرد اما با کوله‌باری از تجربه در دیدار رده‌بندی به راحتی مدال برنز را به حریف عنوان‌دار استونیایی خود تقدیم کرد.

از سوی دیگر نباید از کشتی‌های خوب محمدهادی ساروی و رامین طاهری گذشت که در صورت داشتن آمادگی جسمانی بهتر به طور حتم می‌توانستند مقابل حریفان قدرتمند ارمنستانی (آرتور آلکسانیان) و آلمانی (دنیس کودلا) پیروز از میدان خارج شوند.

اتحادیه جهانی کشتی ۵ مسابقه گزینشی دیگر را نیز برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ در نظر گرفته که شامل یک رقابت در هر قاره (رقابت‌های گزینشی قاره آسیا روزهای ۸ تا ۱۰ فروردین ماه سال ۹۹ در «شی آن» چین) و رقابت‌های گزینشی جهانی روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت سال ۹۹ در شهر صوفیه پایتخت کشور بلغارستان است.

با توجه به اعلام اتحادیه جهانی در هر وزن ۱۶ کشتی گیر مجوز حضور در بازی‌های المپیک را خواهند گرفت که این نفرات از بین کشتی‌گیران برتر رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان و پنج مسابقه گزینشی فوق انتخاب خواهند شد.

رقابت‌های کشتی در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن روزهای ۱۲ تا ۱۸ مرداد سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

مسابقات کشتی آزاد در بازی‌های المپیک در وزن‌های ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم، کشتی فرنگی ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم و کشتی زنان در وزن‌های ۵۰، ۵۳، ۵۷، ۶۲، ۶۸ و ۷۶ کیلوگرم برگزار می‌شود.

 

منبع : irna.ir

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.