حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 1 اردیبهشت , 1403 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
ویتامین ایرانی بزن!
02 جولای 2019 - 8:41
شناسه : 6270
بازدید 304
6

از کمبود دارو و قرص های ویتامینه همیشه شاکی بودیم و حتی نسبت به قیمت آن هم اعتراض داشتیم که چرا هر روز گران تر از دیروز می شود. در این مطلب به شما مژده می دهیم که قرص مکمل مولتی ویتامین مخصوص بانوان در ایران به تولید انبوه رسیده است. قرص مکمل مولتی ویتامین مینرال […]

ارسال توسط :
پ
پ

از کمبود دارو و قرص های ویتامینه همیشه شاکی بودیم و حتی نسبت به قیمت آن هم اعتراض داشتیم که چرا هر روز گران تر از دیروز می شود. در این مطلب به شما مژده می دهیم که قرص مکمل مولتی ویتامین مخصوص بانوان در ایران به تولید انبوه رسیده است.

قرص مکمل مولتی ویتامین مینرال حاوی ید، ویژه دوران بارداری و شیردهی، توسط یک شرکت داروسازی دانش‌بنیان تولید و در سراسر کشور توزیع شد.

فرمولاسیون اختصاصی این محصول به پیشنهاد اساتید دانشگاه و پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بر اساس مطالعات گسترده بر روی نوع و کیفیت تغذیه بانوان ایرانی (میانگین فلات قاره ایران) طراحی شده و با استفاده از بهترین مواد اولیه اروپایی و پس از گذراندن آزمایشات کنترل کیفی دقیق بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا، موفق به اخذ مجوز ساخت و توزیع از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است.

از مزایای ویژه این قرص مولتی ویتامین می‌توان به تأمین میزان ید مورد نیاز جنین در دوران بارداری و شیردهی اشاره کرد. ید، عنصر ضروری برای رشد و تمایز سلول‌های عصبی به ویژه در دوران جنینی است که کمبود آن در دوران بارداری، منجر به اختلالات عصبی و عقب ماندگی ذهنی و کاهش ضریب هوشی نوزادان می‌شود و در دوران بارداری و شیردهی می‌بایست حتماً از طریق قرص‌های مکمل حاوی ید تأمین شود.

پیش از این نیز قرص یدوفولیک بر اساس توصیه انجمن‌های غدد، زنان و پریناتولوژی توسط این شرکت دانش بنیان تولید و در سراسر کشور به عنوان تنها قرص مکمل یاری ید توزیع شد. بر اساس توصیه انجمن‌های غدد و زنان و پریناتولوژی، استفاده روزانه یک عدد قرص یدوفولیک از ۳ ماه پیش از بارداری تا پایان ماه سوم و نیز مصرف روزانه یک عدد قرص آی ویتا از ماه چهارم بارداری تا پایان دوران شیردهی، موجب پیشگیری از اختلالات و عقب ماندگی ذهنی نوزادان و افزایش ضریب هوشی کودکان می‌شود.

تولید بومی این فراورده دانش بنیان که در داروخانه‌های سراسر کشور عرضه شده است، از خروج ارز از کشور جلوگیری و نیاز تغذیه‌ای بانوان کشور را با قیمت بسیار مناسب تأمین می‌کند.

منبع: مهر

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.