حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
والیبالیست‌ها نیاز به برنامه غذایی مخصوص خود دارند
22 می 2018 - 11:29
شناسه : 3218
بازدید 222
3

تمرین کردن در هر ورزش می‌تواند تا حد خاصی باعث پیشرفت شما شود اما آن چه که در ورزش در کنار تمرین مهم است تغذیه مناسب است.  ‌به نقل از Volley country، ورزشکاران با مصرف غذای مناسب می‌توانند توانایی ورزشی خود را افزایش دهند. والیبالیست‌ها نیاز به برنامه غذایی مخصوص خود دارند. توصیه‌های زیر می‌تواند […]

ارسال توسط :
پ
پ

تمرین کردن در هر ورزش می‌تواند تا حد خاصی باعث پیشرفت شما شود اما آن چه که در ورزش در کنار تمرین مهم است تغذیه مناسب است.

 ‌به نقل از Volley country، ورزشکاران با مصرف غذای مناسب می‌توانند توانایی ورزشی خود را افزایش دهند.

والیبالیست‌ها نیاز به برنامه غذایی مخصوص خود دارند. توصیه‌های زیر می‌تواند برنامه غذایی والیبالیست‌ها را بهبود بخشد:

۱. افزایش کلسیم بدن:

کلسیم در برنامه غذایی ورزشکاران بسیار مهم است. کلسیم در سلامت استخوان‌ها تاثیرگذار است. زمانی که از کلسیم صحبت می‌کنیم همه به فکر شیر، ماست و پنیر می‌افتند، درست است که این مواد غذایی کلسیم زیاد دارند اما باعث دریافت چربی اشباع شده نیز می‌شوند.

البته لبنیاتی مانند ماست یونانی کم چرب یا بدون چربی مناسب هستند. ورزشکاران می‌توانند کلسیم را از مواد غذایی غیر لبنیات مانند لوبیای سفید دریافت کنند که آن نیز دارد. انجیر خشک نیز کلسیم دارد. می‌توانید ماهی را به برنامه غذایی خود ‌اضافه کنید. ماهی ساردین و سالمون کلسیم دارند.

۲. مواد معدنی بیشتر مصرف کنید:

کلسیم تنها ماده غذایی نیست که بدنی یک والیبال به آن احتیاج دارد. دیگر مواد مدنی مانند منیزیم و آهن نیز مهم هستند. غذاهایی مانند سوشی مواد مصرفی زیاد دارد.

۳. پروتئین مصرف کنید:

برای این که در والیبال کارایی خوبی داشته باشید باید عضلات را پرورش بدهید. به ‌این‌ ترتیب مصرف پروتئین مهم می‌شود. پروتئین برای ریکاوری عضلات مهم است. گوشت حاوی پروتئین است. مرغ و بوقلمون نیز مفید هستند. عضلاتی همچون کینوآ احتیاج سرشار از پروتئین هستند. کینوآ همچنین آمینو اسیدهای لازم را دارد.

منبع:ایسنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.