حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
همه چیز درباره سیل در استان های شمالی: گلستان و مازندران!
25 مارس 2019 - 11:19
شناسه : 5528
بازدید 365
10

«هواشناسی درست پیش بینی کرد، اطلاع رسانی ها از 23 اسفند آغاز شد و ستاد بحران نیز در حال آماده باش بود»؛ این جملات بخشی از گفته های وزیر راه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر بود. وزیر که در برنامه زنده در روز 4 فروردین 1398 با مردم سخن می گفت، ادامه داد: همه […]

ارسال توسط :
پ
پ

«هواشناسی درست پیش بینی کرد، اطلاع رسانی ها از 23 اسفند آغاز شد و ستاد بحران نیز در حال آماده باش بود»؛ این جملات بخشی از گفته های وزیر راه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر بود.
وزیر که در برنامه زنده در روز 4 فروردین 1398 با مردم سخن می گفت، ادامه داد: همه استان ها به اطلاعیه های هواشناسی توجه می کنند. اطلاع رسانی ها از 23 اسفند آغاز شد و ستاد بحران نیز در حال آماده باش بود اما یکی از مشکلات اساسی در استان مازندران این است که سدسازی به اندازه کافی انجام نشده است.
از دیگر مشکلات اشاره شده از سوی وزیر عبارتند از:
لایروبی نشدن رودخانه ها در مازندران و گلستان
عدم آزادسازی حریم جاده ها
تعرض به رودخانه ها

البته به عقیده کارشناسان امر ردپای فرسایش خاک و عدم ارجای آمایش سرزمینی را برای وقوع حوادث این چنینی بایستی مد نظر قرار داد.

 

خبرهای کوتاه درباره سیل گلستان و مازندران

در ادامه خبرهایی کوتاه از وقوع سیل تا کمک رسانی به سیل زدگان را مرور خواهیم کرد:
رکورد پرواز در فرودگاه گرگان شکست: در سومین روز فرودین سال 1398 ؛ 240 سورتی پرواز در یک روز کاری فرودگاه گرگان برای ممدرسانی به سیل زدگان به ثبت رسید. (منبع خبر)
حدود دو سوم شهر آق قلا در زیر سیلاب بود. (منبع خبر)
خسارت 1640 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی استان های گلستان و مازندران (منبع خبر)

تیتر و اطلاع رسانی اشتباه ایسنا درباره میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی ( منبع خبر)

انفجار محدود و کنترل شده در راه آهن شهرستان آق قلا برای خروج آب جمع شده پشت ریل (منبع خبر)

 

بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد در سیل مازندران و گلستان

وقوع بلایای طبیعی امری اجتناب ناپذیر است ولی «ایجاد آمادگی در جامعه برای رویاریی این بلایا» ، «تقسیم وظایف شغلی و مسئولیت پذیری در جامعه» و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های خالی موجود» موضوعی است که قابل برنامه ریزی و پیاده سازی است. به هر میزان که یک جامعه بتواند در این بخش ها موفق رفتار کند از پیوند اجتماعی بالاتر، سطح رفاه و توسعه بیشتری برخوردار است. با کاهش آسیب ها و مضرات وقایع طبیعی است که می توان از مزایای وقوع آنها نیز بهره مند شد.

به عنوان مثال اواخر اسفندماه سال گذشته شمسی بود که بارش های سیل آسا و برف و بوران های غافلگیر کننده در بسیاری از استان های کشور مردم و مسئولین را شگفت زده کرد و مشکلات عدیده ای برایمان بوجود آورد. این بارش ها همچنان در اوایل سال 1398 و ایام عید نوروز ادامه دارد و امکان وقوع سیلاب در برخی استان های کشور همچنان ادامه دارد. این در حالیست که سالیان گذشته کشورمان ایران با کمبود بارش و کم آبی روبرو بوده است.

«سازمان مدیریت بحران کشور» و «سازمان پدافند غیر عامل»، دو مرجع سازمانی هستند که سایر سازمان های دولتی و غیر دولتی به هنگام وقوع حوادث و بحران ها در کشور در هماهنگی کامل با آنها بایستی وظایفشان را به انجام رسانند.

این خبر در حال تکمیل شدن است…

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.