حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, 25 فروردین , 1403 5 شوال 1445 Saturday, 13 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
هرگز این ظروف را با ماشین ظرفشویی نشویید
03 آوریل 2019 - 10:08
شناسه : 5394
بازدید 323
7

ماشین ظرفشویی شاید جزو جذابترین اختراعات بشر بوده که در زندگی دیجیتالی امروز به کار خانواده ها آمده تا زمانی که برای ظرف شستن اختصاص می دادند را بیشتر به با هم بودن بگذرانند و استرس ظرفهای نشسته نداشته باشند! اما لازم است بدانید که یک سری ظروف را نباید با ماشین ظرفشویی شست که […]

ارسال توسط :
پ
پ

ماشین ظرفشویی شاید جزو جذابترین اختراعات بشر بوده که در زندگی دیجیتالی امروز به کار خانواده ها آمده تا زمانی که برای ظرف شستن اختصاص می دادند را بیشتر به با هم بودن بگذرانند و استرس ظرفهای نشسته نداشته باشند! اما لازم است بدانید که یک سری ظروف را نباید با ماشین ظرفشویی شست که در ادامه لیست آن را می بینید.

  • قاشق و چنگال و کاسه های چوبی و البته تخته های گوشت


    پودر شستشوی ماشین ظرفشویی روغن طبیعی موجود در چوب را بیرون می کشد و از بین می برد. این موضوع باعث می شود که وسایل چوبی شما به زودی خشک شده و شروع کنند به ترک خوردن. وسایل چوبی  آشپزخانه  را با آب گرم و مقدار خیلی کمی  مایع ظرفشویی  و طبعا به دست مبارک خودتان بشویید. نگذارید مدت زیادی در آب بمانند چون باعث خم شدن و بادکردن چوب می شود. اگر احساس کردید وسیله چوبی آشپزخانه تان نیاز به گندزدایی دارد می توانید بجای آب گرم از ترکیب ۱/۴ فنجاق وایتکس با ۱.۸ لیتر آب استفاده کنید.

  • چاقوی آشپزخانه


    نه بزرگ به نشستن چاقوها در ماشین ظرفشویی یک مثلث سه ضلعی است. ضلع اول اینکه تیزی چاقوها به روکش ضد زنگ سبدهای ماشین ظرفشویی آسیب می زند و با خط و خش انداختن روی آنها احتمال زنگ زدنشان را بالامی برد. دوم خطری است که چاقوها موقع خالی کردن ماشین ظرفشویی ایجادمی کنند. مخصوصا اگر بچه ها آن دوروبر باشند. نه سوم به شوینده ها برمی گردد. شوینده های ماشین ظرفشویی هم چاقو را کندمی کنند هم اینکه باعث آسیب دیدن دسته چوبی چاقو و یا جداشدنش می شوند. پس چاقوها را هم با دست بشویید.

  • رنده و الک


    هیچ وسیله ای که تیزی داشته باشد را نباید با ماشین ظرفشویی شست. مثل رنده. تیزی لایه ها کروم و استیل سبدها را خراب می کند و زنگ زدن قطعات ماشین ظرفشویی بلافاصله اتفاق می افتد. مشکل چیزهایی مثل رنده و الک این هم هست که کلا وسایلی که سوراخ زیاددارند آب را فقط از خود عبورمی دهند و در واقع اصلا خوب شسته نمی شوند.

  • ظروف چدنی


    ظروف چدنی قرن هاست که رفیق پایه آشپزها و آشپزخانه ها هستند و اگر درست نگهداری شوند تا ابد کار آدم را راه می اندازند. برای اینکه زنگ نزنند و غذا به شان نچسبد باید روغنی باشند. همان روغن غذایی که درشان می پزید هم کافیست. اما  روغن بطور کامل پاک نشود. فشار آب زیاد و شوینده ماشین ظرفشویی روغن را بطور کامل از سطح چدن می شوید آن را در برابر زنگ زدن آسیب پذیر می کنید.

شگفت انگیز و هوشمندانه: هشت کاربرد خانگی برای فویل آلومینیوم

شگفت انگیز و هوشمندانه: هشت کاربرد خانگی برای فویل آلومینیوم

بعضی وقت ها برای رسیدن به راه حل هایی برای راه افتادن کارها می توان به استفاده های نامتعارف از برخی از ابزار هم فکرکرد. در این مطلب چند کاربرد متنوع برای فویل آلومینیومی در اختیار شما می گذاریم.

  • ظروف یکبار مصرف و آلومینیومی

    می توانید خودتان یکبار با یک ظرف یکبار مصرف آلومینیومی امتحان کنید. سیاه می شود. کلا اگر آلومینیوم روکش آندی نداشته باشد با شوینده های ماشین ظرفشویی دچار خوردگی و حتی سوراخ می شود. پس تنبلی نکنید و البته به برچسب «مناسب برای ماشین ظرفشویی» ظروف آلومینیومی هم توجه نکنید و با دست بشویید.

  • ظروف مسی


    مس حال خوب و زیبایی دارد اما درخشان و تمیز نگه داشتنش زحمت دارد. این زحمت را با گذاشتن ظروف مسی در ماشین ظرفشویی چند برابر نکنید. چون مواد شیمیایی شوینده ها به سرعت مس را سیاه و دچار خوردگی می کنند.

  • زود پز

    در حالیکه شستن دیگ زود پز با ماشین ظرفشویی اصلا اشکالی ندارد گذاشتن در ِ زود پز در ماشین ظرفشویی پر از اشکال است. هم فشار آب داخل ماشین ممکن است باعث گرفتگی سوپاپ های در بوسیله ذرات غذا بشود و هم شوینده ها لاستیک کیپ کننده درها را خراب می کنند.

  • ماهیتابه نچسب

    در حالیکه خیلی از ماهیتابه های نچسب دارای برچسب مناسب برای ماشین ظرفشویی هستند اما فشار آب و شوینده شیمیایی می توانند باعث خوردگی شوند. حداقل کاری که از دست شما برمی آید که این است که مرحله خشک کن ماشین را بی خیال شوید و ماهیتابه ها را با حوله و دستی خشک کنید. در مورد خط و خش این ماهیتابه ها خیلی حساس باشید و با اولین خوردگی دورش بیاندازید چون بعد از بین رفتن این لایه فلز سم تولیدمی کند.

  • ظروف ملامین و آرکوپال


    این ظروف سبک و نشکن را اگر می خواهید تا آخر عمر حفظ کنید حتما با دست بشوییدشان. آب و هوای داغ خشک کن و شوینده  ماشین ظرفشویی  بعد از چند بار شستشو طرح و نقش و رنگ اولیه شان را از بین می برد.

  • ظروف عایق

    ظرف ها و لیوان هایی که نوشیدنی های داغ را داغ و خنک ها را خنک نگه می دارند معمولا از دو لایه پلاستیک ساخته می شوند. هوای بین این دو لایه عملکرد عایق را پیدامی کند و باعث حفظ دمای نوشیدنی می شود. گذاشتن این ظروف در ماشین ظرفشویی شانس ترک خوردنشان با آب و هوای داغ را بالامی برد و طبیعتا با واردشدن آب به لایه عایق دیگر خاصیت عایق وجود نخواهدداشت.

  • ظروف دارای چاپ

    ظروف مدرج که علامت های اندازه گیری رویشان چاپ شده – البته اگر قصد دارید یک عمر ازشان استفاده کنید – اصلا گزینه های مناسبی برای اینکه بروند در ماشین ظرفشویی نیستند. متاسفانه تکنولوژی چاپ هنوز آنقدر پیشرفت نکرده که این علائم بعد از مدتی شسته شدن با آب داغ و شوینده پاک نشوند.

دانسته هایی درخصوص سلامت غذایی

دانسته هایی درخصوص سلامت غذایی

سلامت غذایی یکی از مهم ترین فاکتورها در آشپزی می باشد. اگر از یک ماده خوراکی به درستی در غذا استفاده نکنید و غذای شما افراد را مریض کند دیگر خوشمزگی و پیچیدگی دستور غذایی هیچ اهمیتی ندارد و همه تلاش های شما بر باد می رود. نمی توان بر اساس ظاهر و مزه یک غذا مشخص کرد که آن غذا سالم است یا خیر. نگهداری مناسب، پختن و آماده کردن غذا تنها روش هایی هستند که ما را از سالم بودن غذا مطمئن می کنند.

  • ظروف نازک پلاستیکی

    شک نکنید که بدترین گزینه برای شستن ظروف پلاستیکی رنگ و وارنگ نگهداری باقیمانده خوراکی ها ماشین ظرفشویی است. این ظروف بلافاصله در اثر برخورد با آب داغ کج و کوله و یا حتی ذوب می شوند.

  • شیشه های سس و مربا
    اصلا اشکالی ندارد البته که این شیشه ها را برای مصارف آینده نگه دارید اما قبل از اینکه بگذاریدشان در ماشین ظرفشویی حتما برچسب های کاغذی شان را بکنید. این برچسب ها بسرعت جدامی شوند و فاضلاب و تخلیه ماشین ظرفشویی را مختل می کنند.
  • چینی های کارشده طلایی و نقره ای

    ظروف چینی درجه یک هیچ مشکلی با ماشین ظرفشویی ندارند اما اگر کارشده هستند و لبه های طلایی دارند بدانید که شوینده و آب داغ ماشین ظرفشویی بعد از چند نوبت شستشو لبه ها را پاک می کند و نقش ها را از بین می برد.

  • چینی و کریستال آنتیک و دکوری

    اینها را احتمالا خودتان می دانید اما گذاشتن این ظروف خاص در ماشین ظرفشویی از آن کارهاست. این ظروف خیلی زود خط و خش می افتند و از ارزش شان کاسته می شوند.

  • ظروف شیری و سفیدرنگ

    شستن این وسایل با آب داغ و شوینده ماشین ظرفشویی همانا و زرد و کدرشدن شان همانا. شستن این ظروف با دست باعث می شود همیشه مثل روز اولشان برایتان بمانند.

  • منبع: سنجاق
<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.