حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
نکاتی در مورد مایکروویو که باید بدانید
17 فوریه 2019 - 21:37
شناسه : 5140
بازدید 276
6

خیلی از ماها فقط برای گرم کردن غذا از مایکروفر استفاده میکنیم. اما باید بدانید که برای پخت غذای سریع از مایکروفر نیز می توان استفاده کرد که در این مطلب برای شما از درجات مختلف مایکروویو همچنین نکات مهمی که باید به آن توجه کنید و در آخر نحوه مراقبت و تمیز کردن مایکروویو […]

ارسال توسط :
پ
پ

خیلی از ماها فقط برای گرم کردن غذا از مایکروفر استفاده میکنیم. اما باید بدانید که برای پخت غذای سریع از مایکروفر نیز می توان استفاده کرد که در این مطلب برای شما از درجات مختلف مایکروویو همچنین نکات مهمی که باید به آن توجه کنید و در آخر نحوه مراقبت و تمیز کردن مایکروویو صحبت کرده ایم. این نکات را هر خانم یا آقایی که از مایکروویو استفاده می‌کنند باید بداند.

پخت با مایکروفر بسیار سریع است. در اکثر موارد پخت غذا بسیار سریعتر از روشهای معمول میباشد. برای رسیدن به نتایج قواعد اولیه زیر را رعایت کنید:
در اینجا زمان پخت به دقیقه و ثانیه است نه ساعت و دقیقه. همیشه، قبل از پخت کامل غذا را امتحان کرده و سپس بگذاریم برای مدت بیشتر بپزد. زمان را با توجه به میزان پخت کم یا زیاد کنید.
اگر غذایی را طبق روش سنتی در هنگام پخت می پوشانید در اینجا هم همان کار را بکنید. مثلاً پودینگ‌ها و سبزیجات بخارپز را بپوشانید. ترجیحاً بهتر است غذاهایی دارای ترکیبات و شکل مشابه با یکدیگر پخته شوند.
گاهی ممکن است، یکبار یا دوبار غذا را در طول پخت هم بزنید تا گرما همه جا یکنواخت پخش شود.

در پخت با مایکروویو به نمک کمتری نسبت به پخت عادی نیاز دارید زیرا چاشنی ها در آن با جوشیدن از بین نمی روند. همیشه نمک را خوب با غذا مخلوط کنید و آن را صرفا روی غذا نپاشید این کار رطوبت غذا را گرفته و باعث میشود سفت و غیرلذیذ شوند و برای پخت بهتر سبزیجات بهتر است از اول به آنها نمک اضافه نشود.
هر چه میزان غذای داخل مایکروویو بیشتر باشد زمان پخت بسیار طولانی تر میشود. اگر دستور غذا را دو برابر کنید، نصف زمان پخت لازم را دوباره به آن بیافزایید. اگر دستور را نصف کردید، تقریبا یک سوم زمان پخت را از آن کم کنید. هیچگاه در مایکروویو روغن را به تنهایی داغ نکنید دمای زیاد روغن باعث آتش گرفتن می شود.
از گذاشتن تخم مرغ با پوست در داخل مایکروویو خودداری نمایید. برای پخت مواد غذایی دارای پوشش طبیعی یا مصنوعی و یکنواخت مثل سیب زمینی و سوسیس قبل از طبخ باید برشهایی در ماده غذایی ایجاد نمود. اگر خواستید غذا را هم بزنید در دستگاه را باز کنید در این حالت مایکروویو خاموش میشود ولی زمان باقی می ماند برای ادامه پخت، در را ببندید و دکمه START را فشار دهید.

درجات مختلف مایکروویو

این دستگاه دارای پنج نوع درجه حرارتی (قدرت) میباشد که عبارتند از:
قدرت کاربرد
100% پخت سبزیجات، پخت سوپ ،به جوش آمدن آب ،پخت ماهی ،گرم کردن غذاهای مختلف
80% پخت نیمرو ،داغ کردن شیر، آب کردن شکلات، پخت مرغ
60% یخ زدایی مواد پخته شده‌ی منجمد، پخت کیک، جا افتادن غذا، پخت پودینگ
40% یخ زدایی مواد خام، گرم کردن نان، خشک کردن مواد غذایی، دم کشیدن غذا
20% نرم کردن کره، نرم کردن بستنی، گرم نگهداشتن غذا

 

لطفا توجه کنید

فویل آلومینیومی و ظرفها یا قوطی های کنسرو و فلزی را نمی توان استفاده نمود چون قوس الکتریکی بوجود می آید. به خاطر داشته باشید که امواج مایکروویو نمی تواند از فلز بگذرد. در هنگام پخت با مایکروویو، ظرفها تنها با انتقال گرما از غذا داغ می شوند. ظرفهایی که دارای لبه یا دسته پهن هستند را می توان بدون دستگیره از فر خارج کرد اما اگر در ظرف بخار جمع شده باشد مثل استفاده از ظرف پوشیده شده، دستگیره لازم است. همیشه یک جفت دستگیره یا دستکش مخصوص در دسترس داشته باشید.

مراقبت و تمیز کردن مایکروویو

مایکروویو روش بسیار تمیزی برای پخت است که در آن سررفتن و کثیف کردن فر بسیار کم رخ میدهد. هر گونه باقی مانده غذا در فر را می توان با تمیز کردن با یک دستمال مرطوب، پاک نمود. در پخت توسط روش کانوکشن یا ترکیب، کثیف شدن آن بیشتر رخ می دهد. چهارپایه درون فر، صفحه گردان یا سینی روی آن قابل حرکت دادن هستند و می توان آنها را با دست یا در ماشین ظرفشویی شست. هر گونه سررفتگی غذا را باید فوراً تمیز کرد. بهتر این است که بعد از هر بار مصرف مخصوصاً به طریق کانوکشن یا ترکیبی آن را تمیز نمود. وقتی هنوز فر گرم است آن را با دستمال مرطوب آغشته به مایع ظرفشویی (البته بسیار کم) تمیز کنید. اگر میزان سررفتگی یا کثیف شدگی فر زیاد است، یک ظرف را با درجه High (زیاد) به مدت 2 تا 5 دقیقه در فر حرارت دهید. بخار ایجاد شده به تمیز شدن سوختگیها کمک می کند از مواد پاک کننده ساینده استفاده نکنید، تنها دستمال را کمی سفت بکشید. می توان از اسپری های تمیز کردن فر استفاده نمود اما باید آنها را روی دستمال پاشید نه اینکه مستقیماً روی سطح فر ریخت زیرا ممکن است به درون حفره ها نفوذ کرده و باعث خرابی قسمتهای مختلف آن شوند. همیشه بعد از پاک کردن محوطه آن،‌ با یک دستمال که با آب خالص شسته شده تمام قسمتهای آن را کاملاً پاک کنید. اگر هر بار پس از مصرف آن را تمیز کنید، نگهداری آن بسیار راحت می باشد.

منبع: آکا ایران

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.